Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Registrering af faderhingst? (shetlænder
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 12:38

Hejsa,

Jeg er så heldig at min shetlandshoppe har fået sig et smukt hoppeføl.

Moren har rødt pas, men er ikke kåret, faren er en miniature - og han er godkendt til avl i Danmark.

Nu er jeg bare lidt i tvivl om hvordan registreringen af følle skal foregå?

Jeg er klar over at de skal registreres ved Seges inden 40 dage, men hvordan får jeg hingsten med i føllets pas?
Er det noget med at der skal forefindes en bedækningsattest, eller hvordan fungerer det?

håber I kan hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd

hingsteholder
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 15:31
Hejsa,
Det er hingsteholder der skal indberette bedækning en, men det skulle jo være gjort sidste år... Når det ikke er gjort vil jeg umiddelbart mene du skal have foretaget en DNA test af føllet. Men ring og spørg på Lands centret, de er meget flinke og hjælpsomme ;-)

Mvh.
Ditte
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 18:18

For at du kan registrere dit føl, skal du have modtaget en kvittering fra SEGES (Videncentret)Hest. Den skulle du gerne have fået i december måned 2014. Kvitteringen er din garanti for at hingsteholder har indberettet bedækningen til databasen.

Hvis ikke det er sket - koster det p.t. kr. 995,- for en indberetning udover året. Og dertil kan du risikere, at der kræves DNA test for afstamningen.

Så hvis du ved, at du har betalt for indberetning i 2014 til hingsteholder, så er det umiddelbart først ham, du skal have fat i - og det er det uanset - fordi uden hans medvirkende underskrift - så får du ikke farmand med i passet.

Held og lykke med baby!

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider