Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvordan ser et frieserbrændemærke ud???
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 16:47
Se overskrift. Jeg kan ikke finde det nogen steder.
Håber i kan hjælpe mig :-)
0
0
Svar på denne tråd

oversigt
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 17:37
På LRs side over brændemærker står frieserne ikke... måske brændemærker de ikke ?:-) - se listen her: http://www.lr.dk

Ane
0
0
Svar på denne tråd

Friesere...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 18:35
brændemærkes. Min veninde har en 2 års hingst (hele årgang 2002´s bedste tyske hingsteføl) og han er brændemærket. Hvordan det lige ser ud, ja det har jeg glemt. Jeg har dog fundet et på tysk søgemaskine :)

Hilsen Linda der ikke foretrækker 1 race frem for en anden :)

Har du en UKÅRET hingst du bruger til bedækning eller har du en hoppe der søger en UKÅRET hingst, så sæt dem på denne HP:

Ukårede hingste tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Friesere bliver chippet
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 19:24
Som overskriften lyder bliver de chippet,jeg har selv en hingst.
Det kunne være jeg snart skulle ta mig sammen og ligge nogle billeder af ham på min præsentation.

Venlig hilsen Anja
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 21:07
Alle de Friesere jeg har redet har ikke været brændemærket. Selvom de alle har været med fuld hollandsk stamtavle. De har derimod været tungetatoveret *MUMS* :-P Ved ikke hvordan brændemærket ser ud hvis der overhovedet findes et?!
Men den hollandske alvsforenings (FPS) logo ser sådan ud:

Så kunne da forestille mig det var sådan brændemærket ser ud.. :-)

Med venlig hilsen Tina K

Nu uden Reinier :{-(
Hvil i fred min skat >o<

Nye billeder af "De Sorte Perler" på min præsentation ;-D
0
0
Svar på denne tråd

okay........
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 22:03
Jeg har lige fået af vide at de vist bliver frysebrændemærket, eller hvad man nu kalder det. Men det er jo lige det, men i hvetfald tak.
Om ikke andet finder jeg ud af det til oktober når min skønhed kommer hjem. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Klynen...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 22:46
spørg Frauke. Asgaard er brændemærket. Hun kan evt. sende et billede, ellers kan jeg tage et billede af Asgard´s lår i næste uge :)

Hilsen Linda der ikke foretrækker 1 race frem for en anden :)

Har du en UKÅRET hingst du bruger til bedækning eller har du en hoppe der søger en UKÅRET hingst, så sæt dem på denne HP:

Ukårede hingste tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 00:23
Vera har et almindeligt F på venstre side af halsen og de stoppede vist med at brændemærke dem i 1998.

Jeg tror kun de bliver brændemærket i dag, hvis de bliver kåret ster, preferent eller model (men jeg ved det ikke med sikkerhed)

.
mange hilsner

Rikke

Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning

Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd

Min gamle Frieser hingst
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 01:29
Var tunge tatoveret med sort...men kan heller ikke huske hvordan det så ud, da det ikke lige var det nemmeste sted at kigge :-P
0
0
Svar på denne tråd

Linda....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 10:16
Det vil jeg gøre, det var bare fordi hun jo har været med nede til følskuet. Så jeg har ikke kunnet få fat i hende. og jeg er mega nysgerrig, og når jeg lige kommer til at tænke på sådan noget, kan jeg jo ikke vente med at få svar. :-P

Ham Asgaard er nu en fin en :-)
0
0
Svar på denne tråd

Nå ja..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 12:18
Læste lige Rikkes indlæg.. Havde da helt glemt! Sietse en Frieser jeg red engang, havde da også brændemærket et F på halsen! UPS, så sidder jeg og siger de ikke brændemærker :-P Han havde det fordi han havde været brugt til avl et par år nede i Holland inden han kom her til DK, Men skal nok passe de holdt op med det i 98. :-) Men de Friesere jeg kender nu er kun tungetatoveret.. Og ved ligesom Milse heller ikke hvad der står, da det ikke er der man kigger hver dag ;-D

Med venlig hilsen Tina K

Nu uden Reinier :{-(
Hvil i fred min skat >o<

Nye billeder af "De Sorte Perler" på min præsentation ;-D
0
0
Svar på denne tråd

nixen-bixen....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 15:14
Friesere blev tidligere frysemærket på halsen, men først når de var kåret til stambogen. Tror faktisk nok at det kun er ster-heste der blev mærket.
Rigtigtnok blev det stoppet for nogle år siden.

Til gengæld skal alle frieser-føl chipses ved hoppens side i fødselsåret, ellers får man et frygteligt hus med de manglende papirer senere.

Jeg vil tro at den frieser som Lindas veninde har, er brændemærket fordi den er er registreret i det tyske frieserforbund, som ikke er accepteret i det hollandske moderforbund.

Alle "rigtige" friesere har en hollansk stambog, hvis man køber en frieser med en tysk stambog kan den ikke aceepteres i Holland og derfor ikke anerkendes i Dansk Frieser Forbund heller. Frieserne er en af få racer der har deres eget registratur helt uafhængig af andre stambogsførende instanser.
Altså nå man skriver at en frieser har Hollandsk stambog er det helt naturligt for det har (næsten) alle friesere. Og den vil ikke blive ombyttet med et dansk hestepas bare fordi den er ejet i Danmark...

I øvrigt er man som frieser-ejer nødt til at være medlem af den hollandske forening hvis man vil beholde stamtavlen på sin hest.

Håber det gav mening....

0
0
Svar på denne tråd

Har læst
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 21:54
at det nu skulle være forbudt at tatovere dem under tungen, og at de i stedet bliver chippet!

Linda.
Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider