|
|
| Hingste valg hjæælp :-) |
|
|
Hejsa HN. Jeg vil gerne have min hoppe i fol her til foråret... Men er helt grøn på det område og vil gerne have lidt hjælp til valg af hingst. Info om min hoppe. Kåret RDH, karakterer 887777777,5. Udtalelse: Dressur betonet, udtryksfuld og storrammet hoppe med feminint udtryk. Mangler tilstrækkelig smidighed. F: Donnatelli Ff: Donnerhall M: Ristella Mf: Feiner Stern Jeg har forelsket mig i hingsten stedinger, kunne det være et godt match? Ved godt han er kendt for at give en dårlig skridt videre.. Men også for at give stor elastisk trav videre. En anden ting er han er 177 i stg, min egen hoppe er 175.. Vil gerne have en hest i samme højde, men bliver det mon for vildsomt med de to? Har også kig på weltmeyer, hvordan er deres match? Elles nogen andre gode bud ? Som sagt ser jeg gerne at slut stg mål bliver omkring 175-180.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud fra kåringsveskrivelsen.... |
|
|
...vil jeg anbefale Furstenball. Har indtryk af at han virkelig giver smidighed videre - udover at de også er smukke og gode i hovedet  Hvorfor har du et ønske om at afkommet skal blive over 175? Det er i mine øjne for stort for et avls- eller ridedyr, plus der er større risiko for vækstproblemer mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er ikke enig i Furstenball da jeg syntes der er for meget D blod.. jeg ville tænke noget trakener blod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar .... |
|
|
Jeg tror heller ikke furstenball er en god ide, pga for meget D blod.. Men super lækker hingst  Pt er Stedinger og BH zack på min favorit liste.. Nogen bud på om det kunne være godt? Skal have en der kan give noget gang.. Afkommet på gerne blive 175 eller lift højere da jeg selv er 180 og synes bare godt om store heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline... |
|
|
Har du luret Blue Hors Hotline af? Han er mit bud, herunder har jeg indsat følbedømmelsebeskrivelse og jeg syntes det lyder som noget af det du ønsker : Ret ensartede, højtstillede, passende store og storrammede føl. Enkelte savner lidt udtryk. Passende lang og velansat hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. God og smidig overlinie. Langt, velformet kryds. Lemmerne er passende føre. Bevægelsen er godt i skridt. Særdeles god i trav og galop. Hingsten bør overvejende benyttes til dressurbetonede hopper med et godt udtryk og ædle blodlinier. I din hoppes beskrivelse har du det dressurbetonede og et feminint udtryk. så tænker det ikke er helt ude i hampen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar ..... |
|
|
GLrosina: Ved godt hvem er han er, super smuk hingst Vil da helt sikkert kigge lidt nærmere på ham hvis du synes han kunne være et godt emme.. Han har bare Donnerhall i 2 led på mor siden, er det ikke et problem når min hoppe FF er Donnerhall? Ved du om han avler stort? Umiddelbart skal det være en der forbedre forpart, bagpart og gang.. Hun har også en lidt lang ryg. Synes det er svært at finde rundt i  Er stadig ret lun på Stedinger, men det vill måske være helt dårligt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline... |
|
|
Hotline har kun 1 gang Donnerhall det ligger på Morsiden i 3 led, det vil give et afkom med Donnehall i henholdsvis 3 og 4 led og det er ganske legalt ift indavlsprocenten ( jeg har tjekket den ) Han er A hest i dressur. Hans kåringskaraktere som du kan holde op imod din hoppe : 109910 77 9109 10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline |
|
|
Lige Hotline mener jeg man skal holde sig fra, hvis ikke man har en hoppe med nogle helt fejlfri forlemmer. Han har og nedarver ofte forlemmer af en kvalitet langt under middel. Både Weltmeyer og Stedinger fås kun på frost, Weltmeyer er død og Stedinger exporteret til Australien. Det behøver ikke være noget problem, men man skal være opmærksom på det og vide at det er en fordyrende omstændighed. En Sandro Hit-søn der avler rigitgt godt er Scolari.
Mvh. Charlotte Dressurtalent Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Hej Charlotte.. Jeg er helt enig, efter jeg søgte en masse på ham igår, kom jeg frem til det nok er en dårlig ide netop fordi han avler så dårlige forlemmer.. Hvorfor er frost så meget dyrere? Ved godt hoppen skal hos dyrlæge og stå.. Men er det sværere at komme i fol med? Scolari kender jeg ikke, men han vil jeg da helt sikkert kigge på  Andre gode bud?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forlemmer? |
|
|
Må jeg høre hvor i finder oplysninger om at Hotline giver dårlige forlemmer? Hvad består det sig i, har nemlig selv overvejet ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline |
|
|
Jeg har bare læst stort set alle emmer om ham her på HN og største delen fortæller at han avler dårlige forlemmer ud fra egne erfaringer.. Selvfølgelig er det ikke alle. Men vil ikke turde satse på det på min egen hoppe, da hendes forlemmer netop ikke er tip top.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyske indextal |
|
|
Første gang jeg blev opmærksom på det var da jeg kiggede på tyske indextal, hvor jeg så at hans far havde under 70 i index for forlemmer (100 = middel), da der kom indextal på Hotline var de i samme niveau. For et par år siden var jeg så på Blue Hors og så hingstene vist på staldgangen og kiggede lidt ekstra på hans forlemmer.  Hvis man kigger tyske indextal på Sandro Hit og de fleste af hans sønner så ligger de omkring 140 for forlemmer, og vores smed kommenterede at lemmerne på vores Stevie Wonder-afkom var væsentligt bedre end vores andre heste. Så det er nok den vej man skal gå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker.., |
|
|
Tak for uddybning begge 2, var lige inde og lure indextal og kan se en rød blok ved forlemmer. Noget jeg ikke kunne læse mig til udfra hingstebedkrivelsen og ej heller følbedømmelse efter ham, min hoppe har 8 i forlemmer med passende ædelhedsgrad så han er ikke helt væk fra min liste endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline |
|
|
Jeg kan se at det nyeste tyske indextal for Hotline er 70 for fundament, og der trækker baglemmerne jo op. Jeg har ikke fået købt årbogen endnu så jeg kan se dem mere udspecificeret. De danske indextal er noget højere, lidt over 90 så vidt jeg kan se. Men de danske dommere er tilbøjelige til at give lidt højere lemmekarakterer hvis de godt kan lide resten af hesten. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig i... |
|
|
... at man skal være OBS på Hotlines forlemmer. Han går selv med nogle specielle sko og kiler, og har set ham i boksen flere gange, hvor ham står og aflaster sine forben og ligner alt andet end en Grand Prix-hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BH zack |
|
|
Charlotte: Ved du med BH zack om han avler for og baglemmer godt? Har kunne læse at hoppen gerne skal have en god overlinie får at gangarterne gives videre.. Min hoppes er fin nok, men hun har en lidt stram lænd, men har det mon nogen betydning? Scolari ser rigtig fin ud, men ved du om han avler stort og giver gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruges på lange hopper |
|
|
Zack var vist indkøbt specifikt til brug på Don Schufro/Don Romantic-hopper for at kortne dem op, så man skal nok passe på med at bruge ham på hopper der ikke er lidt lange og smidige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
Altså synes selv min hoppe har lang ryg? Kunne ikke lige finde andre billeder fra siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123464654 |
|
|
Det kan godt være lidt svært at se på billedet, men synes umiddelbart det ser ud til at den har en lidt lang lænd. Min Johnson hoppe er lavet på en Donatelli hoppe og der er fronten blevet forbedret meget. Den har fået utrolig meget skulderfrihed. Til gengæld har hun en lang lænd, så vil nok ikke anbefale ham til din hoppe, hvis hun også har det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som rytter ville |
|
|
Som rytter ville jeg gerne kigge på Hotline afkom, hans afkom er toppen af poppen på det ridemæssige plan, så gør det knap så meget de ikke står med et 8 tal for lemmer, man kan ikke bruge de tal til så meget har en gammel springhest i stalden som er så indfodet at hun tit stod på sine egne hove på staldgangen, hun har gået stævne fra hun var 4 til hun var 21 uden nogen former for problemer, hun gik stævne hver 14 dag ca. Og om jeg ville avle på hende, ja selvfølgelig ville jeg det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Zarina: Ja det lang mænd har hun, men synes egentlig også ryggen er lang Så tænker det nok ikke ville gøre noget med en hingst der kortner den lidt.. Men han er da fin ham Johnson  Bianca: Ja hans afkom ser super lækre ud.. Og der er da sikkert rigtig mange der klare den trods dårlige lemmer.. Men tænker det måske er et lidt stort sats? Er fuldstændig nybegynder og hvad jeg kan læse mig frem til er det linieavl jeg begiver med ud i hvid jeg vælger han, og der skal man vidst nok vide lidt mere om hvad man gør.. Der kommer til at være donnerhall i både 3 og 4 led.. Vil bare have et lækkert, godt bygget føl med gode gangarter, men synes det er så svært at vælge hingst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
zack avler som udgangspunkt gode lemmer. Det fik jeg fortalt på højgård heste hospital sidste år samt min smed siger de er gode..Derfor brugte jeg ham på min indfodet hoppe sidste år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123446 |
|
|
Hvad med hingsten bon bravour har set et par særdeles gode afkom efter ham min dyrlæge har en 1.5 års på 167 på en De Niro hoppe som er særdeles god.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johnson |
|
|
Tina: hvor finder jeg oplysninger om ham? Synes ikke rigtig jeg kan finde særlig meget? Andre gode bud? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkert |
|
|
Bon bravour er jo på katrinelund.. Roder lidt rundt i det nu, har vidst kigget på meget på hingste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stedinger |
|
|
Ingen der har nogen bud på om han vil være et godt match til min hoppe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fin hoppe du har dig |
|
|
hej. Prøv se på Millennium hingsten, han er trekanter og han laver ædle, udtryksfulde, smidige afkom. Du kan se ham på sprehe står i Tyskland. Ellers er jeg vild med goldberg e. Amazing star og jazz blod. Kan ses på ludger-beerbaum.de dog er han kun 4 men du kan se et par videoer af føl efter ham på deres hjemmeside.
Ejer af to dejlige heste Don Santiago efter Uno Don Diego ESRDH hoppe Klosterhedens World-Fetti efter Wordcup 1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Hejsa tak for dine bud.. Vil jeg kigge nærmere på.. Millenium er helt sikkert rigtig lækker, men mangler at kunne læse lidt om ham på dansk også.. ? Jazz blod har jeg også luret lidt på... Umiddelbart er jeg også blevet lidt varm på furst romancier eller rosentanz.. Ved bare ikke om det bliver for meget donnerhall, men synes bare romancier er rigtig lækker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Jeg kan se, at du får bud i meget forskellige retninger, så jeg håber det er det, du leder efter  Jeg tænker også Johnson kunne være et fint bud, hvis du ikke er bange for lidt størrelse og fylde. Synes også jeg har set, at han laver en god front og bevægelse på afkommene. Jeg vilogså sige at S-blodet kunne være et rigtig godt match til hoppen. Mine favoritter er nok Atterupgaards Seebach (fantastisk hoppestamme) og San Amour (flere med fremme ved UVM og championater). Tjek dem ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fille 1 |
|
|
Ja der er kommet mange forskellige bud Dejligt folk gider at hjælpe..  johnson er rigtig lækker og laver fine afkom.. Ved du hvor man kan læse mere om ham og hvad han koster? S blodet har jeg også kigget på, er hel vild med Stedinger, men ham er jeg gået lidt fra igen da jeg har snakket med en som har fået 3 føl efter ham som har fået bukhov.. Og så er jeg lidt nervøs for skridten.. Har du forstand på om furst romamcier passer godt på min hoppe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johnson |
|
|
Hej igen. jeg har haft en hoppe efter Johnson, hun blev kun 162 cm og moderen plejer af lave 170 + så det er ikke altid han avler stort. Men set hos mange afkom er smidighed og udtryksfuldhed. Min hoppe var knap højtstillede. Synes også ofte jer ser afkom med mange aftegn efter ham. Er han ikke inde på euro hingste sead. ?
Ejer af to dejlige heste Don Santiago efter Uno Don Diego ESRDH hoppe Klosterhedens World-Fetti efter Wordcup 1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette Maria k |
|
|
Åh okay... Skal have en der er min 173 gerne højere.. Er meget langbenet så tør jeg nok ikke satse på ham.. Men jo han er på euro hingste sæd, havde jeg ikke set 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|