Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

moderhoppen
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 18:45
Hejsa

Det er klart at føl skal være føl, men de må også have en prægningsperiode som hunde, og det er klart nok ikke det helt store man skal finde på, men der er da visse elementære ting som man ligeså godt kan lære fra starten af.

Kan næsten ikke få lov for hoppen at komme i nærheden, eller sagt på den måde at hver gang jeg nærmer mig ham, så smutter han under hoppen og så bliver hun forvirret. Hun kan heller ikke have hvis han er 2-3 meter væk, så kan hun faktisk lave både pjaff og passage mens hun er bundet.
Hvor længe tror i da hun er så hysterisk med ham? Altså man forstår da godt at hun passer på ham og sådan, men det behøver jo ikke overdrives. Tror ikke engang det er fordi hun tror vi gør ham noget, nej nej.

Så jeg får faktisk slet ikke set andet end hans røv mens han smutter under hende, eller undersiden af hovedet hvis jeg kigger under hoppen.

Gode ideer?
0
0
Svar på denne tråd

Instinkter
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 18:53
Havde samme problem med min hoppe da jeg fik føl, men der gik ikke så lang tid før hun slappede af og lod mig komme til føllet.Men du skal være lidt bastant i starten. Tror det der med føl og hoppers beskytterinstinkt er noget automatisk der slår til i starten. :-P
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

med alle
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 19:46
min føl har jeg har gjort det at jeg har sat mig i boksen ved hoppen og føllet og lige sådan på folden. De falder snart til ro og finder ud af at jeg ikke vil dem noget ondt. Føllet bliver nysgerrig og kommer hen til en, men det kræver tålmodighed. Derudover var jeg opppe at se en elev efter Monty Robert og hun sagde at man ikke måtte kigge hestene i øjnene, fordi det var det samme som at sige "gå væk"

Idag har jeg kun lidt problemer med det ene føl, men med tålmodighed så plejer det at lykkes.

hilsen rikke buus
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider