Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 råd om valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 20:55

Hej HN

 

Håber i kan hjælpe mig. Jeg har denne fantastiske hoppe i mine øjne, som deværre har roteret 4-5 nakkehvirvl og har derfor lidt nerveforstyrrelse i venstre forben. Er under kiropraktisk behandling og hun har ikke ondt. Går derfor med tanken om at sætte hende i fol til foråret.

Lidt om hoppen.

Hun er efter Blue horse Hotline og morfar er Blue Horse world class. 7 år, 175 i stang kraftigt bygget. Ikke kåret, da hun ikke var tiltænkt til avl. 3 gode gangarter med god stærk motor, talent for samling. Godt temperament,ridelig og samarbejdsvillig. Kunne dog ønske en lidt bedre skridt.

 

Har selv tænkt på Blue hors Farrel

Håber der er nogle avler, der kan komme med nogen bud

 

vh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 23:01
Der står jeg så hel af. der er alt for meget D blod i den kombination efter min smag.. Jeg ville kigge lidt hollandsk.
1
0
Svar på denne tråd
 
 God stamme
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 08:01

jeg ville tage kontakt til opdrætter og spørge dem til råds

 

personligt ville jeg kigge på Zonyx OX


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hingst
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 16:53

Tak for svar ?

 

Hvilken hollanske hingste vil du så anbefale tina(fimpe)?

Ved ikke helt hvordan jeg har det med Zonyx OX!

 

Vh

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 16:58

Med afstamningen, din hoppe præsenterer, så ville Farrel nok være den sidste hingst overhovedet at spekulere på, med det sammenstød det vil give af dels D blodet i rigt mål men også samtidig W blodet på flere led. Kunne nok blive til noget af en lavstammet klumpedumpe, hvis man er uheldig.

Jeg tænker faktisk også noget ædelt her, men jeg tænker så slet ikke OX, men derimod XX hvilket lidt er en smag sag, og lidt afhængigt af hvad man står og har ønske om i forhold til føl. Jeg tænker enten XX eller en halvblods hannoveraner med et stor bue udenom D og W blodet, så din hoppe i forvejen repræsenterer selv.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste navne
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:19

Kunne du evt komme med nogle navne på hingste? Er helt grøn på området, især med det forskellige blod.

Billede

 

Har dog lavet et føl før på en latimer hoppe med BH Zack, hvilket er kommet denne smarte model ud af.

Kunne godt tænke mig at kommende føl bliver lidt som ovenstående, dog lidt mindre i stangmål. Ovenstående er ca 180 cm

 

( billede lånt af metterafn.dk, som har ham i tilridning)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 22:00
Hvorfor ikke kigge lidt fransiskus eller bh først choice. Har set nogen rigtig fine føl efter begge. Zack afkom bliver muligvis nok for stor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 mit bud/råd...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 23:44

Din hoppes mor har lavet en Zack som er blevet 1.72, og det er uden at morstammen egentlig repræsentere specielt høje individer ( mor 1.65, mormor 1.65 ) så din hoppe er en højdespringer og det han vise sig at den avler føl af helt naturlig størrelse, det er jo svært at vide ved første føl.

 

Jeg er selv ny i avl så håber andre evt vil nedstemme mine bud hvis det er helt ude i hampen.

 

Men jeg tænker :

Millennium - her går Gribaldi dog igen som 3 og 4 led på et afkom og aner ikke om det blod prioteres højt til linjeavl som feks donnerhall ( det giver ikke en for høj indavlsprocent ). Millennium hingsteafkom tager fløjpladser ved hingstekåringer for tiden feks oldenburger og Trakehnerkåringen, kat. 27 ved i westfalen var også meget populær Millenium/Donnerhall afkom.

 

så tænker jeg den nye unge hingst som Blue hors fremviste i oldenburger og blev 2.reservesieger - hingsten er efter Zack/Alabaster/@!#$ Bube/Donnerhall - denne hingst har pt. en stang på 166 cm og bliver 3 år til foråret.

 

Ellers vil jeg kigge efter ædle hingste som allerede er brugt godt i avlen, feks med følbedømmelser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 13:48

Som GLRosina ?Primmer skriver så kan Millenium faktisk være et godt bud.

Det samme kan også Gribaldisønnen Easy Game være (Milleniums far), han er kendt for sine lange ben og er en meget højtstillet hingst.

Der er Gribaldisønnen All Inklusive også, han er ret smart og ædel, synes jeg..

 

Taler vi fuldblod xx, så er valget i Danmark beskedent desværre. Flyinfact, sønnen Fly Society og Baccarat har vel ikke megen konkurrence i Danmark p.t.

 

Men det er jo kun et lillebitte uddrag af, hvad der kan være at vælge imellem på hingstefronten.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 17:00

Tusind tak for de forskellige bud på hingste?

Millennium er en dejlig hingst, så han er bestemt i tankerne til foråret.

 

vh.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider