Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

uha snart føl
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 22:05

Natte søvnen er begyndt og blive mindre,

mærkelige drømme med mere, min hoppe skal folde om små 3 uger, jeg har ikke så god erfaring med og få føl, to dårlige folinger sidst vente føllet forkert, dog ikke på denne hoppe, gudskelov står hun et sted hvor de har taget mod mindst 40 føl, folings alarm og video kamara i stalden. Men skrækken fylder stadig meget. Er i andre også begyndt nedtælling, og hvordan reagerer i. pøj pøj til jer alle.

SKYLLER I HOPPEN I FØLBRUNSTEN OG INSEMINERER PÅ 31 DAGEN, ELLER HVAD ER JERES ERFARING.

1
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 22:45

Held og lykke, det er en spændende tid vi går i møde. Jeg har aldrig prøvet at miste et fuldbårent føl, men selvfølgelig kan man risikere det. Jeg krydser bare fingre for at jeg går fri.

Sidste år fik vi skyllet den gamle hoppe umiddelbart efter folingen, jeg har aldrig hørt om at man skulle få den skyllet i følbrunsten medmindre man forsøger at bruge den til ifoling. Det er betydeligt bedre at sørge for at hoppen bliver motioneret dagligt det første stykke tid efter folingen.

Inseminere på 31. dagen? Ja, hvis det er det rigtige tidspunkt, jeg har prøvet at bedække på 26. dagen, hvor det var absolut sidste udkald. Omvendt har jeg også prøvet at bedække på 36. dagen.

0
0
Svar på denne tråd

Tag det roligt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 23:34

og forstyr hende så lidt som muligt. Hun har selv klaret 3 folinger uden problemer. Hun har fået 3 livskraftige føl som har været på benene meget hurtigt efter folingen.
Med hensyn til ifoling så har du jo alle data vedrørende tidligere ifolinger.
Her har vi lukket hende i ridehuset med føllet så snart det stod sikkert på benene. På den måde har hun renset sig selv og det har ikke været nødvendigt at skylle efter folingen.
Vent med ifoling til 30. dagen så det ikke bliver endnu tidligere næste år. Da hun jo viser tydelig brunst bliver det næppe et problem at finde den rigtige dag.

Jeg foretrækker at få føl ultimo april / primo maj så de kan komme på græs hurtigst muligt.

Held og lykke

Kirsten

Se vore salgsheste på www.stutteriskoven.dk

Opstaldning af hoppeføl årgang 2012 tilbydes

1
0
Svar på denne tråd

Billeder fra sidste foling
Forfatter: 
Dato:  16-02-2014 23:51

Billede

Billede

Billede

Billede

Skovens Vitesse efter Carano/Solos Landtinus.

På billederne fra ridehallen er hun 6 timer gammel.

Hun er idag dressurhest i Frankrig.

Billede

Se vore salgsheste på www.stutteriskoven.dk

1
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 00:06

Tak til jer begge, Kirsten tusinde tak for de gode billeder, ja jeg skal nok lære og slappe lidt af, men ønsker bare det bedste for viktoria, jeg lover hun får hel ro, og hun er i trygge hænder ved Brian og Lone og min dyrlæge bor 5 min fra stalden. Kh Tina

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 15:56

Uha ja, jeg tæller også dage :-) Termin er om 17 dage ca. Hoppen er 4, så det er hendes første føl. Heldigvis ikke mit første ;-) Hun er ved at sætte yver, men jeg er overbevist om at hun går mellem en uge og 14 dage over tid. Håber jeg i hvert fald. Denne hoppe skal ikke ifoles igen, så hun får ro :-)

Mette

Elbækgaards A'moon 

Sælges:

Ponyvallak kat 1, 6 år

DV hoppe (e. Romanov), 167, 4 år

Ufødt føl efter Sezuan/Romanov termin 6 marts

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

0
0
Svar på denne tråd

Foling og føl
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 16:00

Her ventes også føl ca midt marts, denne hoppe har til dato klaret alle folinger selv, dog ikke planlagt det skulle være selv, men har hende mistænkt for at vide hvornår der er tændt eller slukket for div alarmer mm ;)

Min bliver holdt til i følbrunsten, men der er vi jo alle forskellige, jeg vil helst have februar føl, så de stadig går på græs ved fravænning.

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

vi har fået føl i mandags
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 18:30

vi fik føl her den 10 febuar. vi havde alarm på og endte med og måtte hjælpe. det er en første gangs hoppe og det endte ud i hun ikke ville vide af føllet. simpelthen gik til angreb. vi har nu et lille følle dreng hvorvi giver flaske. han har haft hård vind fra start og har haft dyrlæge nogle gange nu pga maven er sat ud

Bedækning ved OX araber hingst tilbydes

Yderst godt gående og med gode blodliner

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 20:12

Her venter vi 2 føl i år ;)

den første hoppe med termin 8. Maj, dog folede hun før sidste år, men er ikke sikkert hun gør igen i år jo. ;)

hende er vi lidt i tvivl om hvor vidt hun skal ifoles igen i pr, eller skal have pause til næste år ;) skal hun ifoles igen bliver det dog som sidste år i følbrunsten for og rykke terminen endnu mere frem næste år, synes godt om og få dem midt april ;)

den en anden hoppe har pga drilsk sæson sidste år termin 4. Juli.

denne hoppe skal uden tvivl ifoles igen også her forsøger vi os med følbrunsten da terminen meget gerne skal rykkes endnu mere frem næste år ;)

begge hopper her her har fået flere føl og helt uden problemer en eneste gang. Naturligvis bliver de dog overvåget når vi kan fornemme det er op over, hvis nået skulle gå galt, er dog ikke helt så nervøs ;)

men Gud hvor er vente tiden altså bare lang og kun endnu længere nu sæsonen så småt er igang :D

MVH Sarah Sørensen

Hensas Horse Breeding

Venter med spænding 2 føl i 2014 !

Smart hingste plag, f. 29/5-13 e. Tailormade Attention, ff Abanos og mf Rendezvous sælges !

0
0
Svar på denne tråd

venter også føl
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 21:57

Jeg

´Jeg Venter også føl i år, dog er tidspunktet mod min vilje, følle kommer første i august, lidt sent synes jeg da hoppen ville havde haft godt af græsset efter folningen. men sådan skulle de altså lige være iår.

men spændt det er jeg

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter: 
Dato:  18-02-2014 22:28
Held og lykke til jer alle sammen. vi går jo en spændende tid i møde, Med masse skønne Føl. Håber alle jer der skal ha jeres hopper ifol at i kommer til og få problem frit forløb.
1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider