Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vokseværk!! ...;😳
Forfatter: 
Dato:  04-02-2014 15:52

Jeg har en plag på knap 9 mdr som tidligere har haft hævet vækstlinier og som nu virker noget stiv i sin gang. Jeg formoder det er vokseværk. Hun har tidligere fået Equistro Megabase Junior til sine hævede vækstlinier, men har ikke fået det den sidste tid.

What to do!!! Er der noget andet jeg kan give hende, eller skal hun bare tilbage på Megabase Junior?? Hvad gør i med jeres plage der lider af vokseværk og hævede vækstlinier??

0
0
Svar på denne tråd

Faktisk ikke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2014 15:57

Jeg tror faktisk det er tæt på 30 år siden jeg har haft et føl/plag med vokseværk. Jeg sørger bare for at de får deres HAVRE og deres mineralblanding, så har der ikke været nogle problemer.

3
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-02-2014 20:18
Jeg har kun en gang haft en plag med hævede vækstlinier, og da vi så fik svarer på grovfoderanalysen kunne jeg tydeligt se at foderplanen var skæv. Foderplanen blev optimeret, og efter få uger var plagen i bedring. Jeg har dog ofte lavet foderplaner til hesteejere med plage med vokseværk, så du er ikke alene med problemet.

Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd

Analyse!
Forfatter: 
Dato:  04-02-2014 22:14

Reni hvor får jeg lavet en analyse af grovfoderet og ved du hvad sådan en koster??

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 13:52

Der er flere muligheder for en analyse, priser må du selv indhente da det er afhængig af om du f.eks. er medlem af en landboforening eller ej

www.eurofins.dk/dk/f0devarer-agro/ landbrug/heste.aspx

blgg.agroxpertus.dk/produkt/ fodervaerdi/equifeed

Equsana har også en overgang tilbudt ret billige analyser, ved ikke om det stadig er gældende.

Hvad fodrer du ellers plagen med?

Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Brogårdens
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 15:28

Suregrow og lidt lucerne og hø. Jeg ved faktisk ikke helt hvor meget hun får af de forskellige ting, da hun stå opstaldet hos nogen jeg kender.

0
0
Svar på denne tråd

tror ikke det er kraftfoder
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 22:04
Suregrow er noget det foder med mindst energi og stivelse i. Tror ikke det er dit kraftfoder der er problemet.
0
0
Svar på denne tråd

Suregrow
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 22:14

Prøv at høre metjen om hendes erfaringer med Suregrow, det er ikke positivt.

1
0
Svar på denne tråd

Suregrow
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 22:24

Nej ikke lige min farvorit til føl, havde mange med bukkehove og faktisk en med vokseværk hvor vi tog røngten af bagknæ, heldigvis uden noget.

Var ellers rigtig glad for foderet og hestene kunne lide det og så godt ud

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges

Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2014 22:55

Hun var dækket ind med Fohlengold fra St. Hippolyt da jeg første gang opdagede hun havde hævede vækstlinier som 4-5 måneder. Hun virkede dog ikke stiv eller øm dengang.

Jeg afventer et opkald fra Ansager imorgen, så må jeg se hvad de mener jeg kan gøre ved det.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 09:06

Fuldstændig styr på foderplanen er jo nok skridt nummer et. Jeg har heller ikke noget positivt at sige om suregrow. Foretrækker Balance fra Equsana eller Horselux Grow til sådan en plag. Og så ekstra mineraler i en periode, men naturligvis nøje aftsemt. Og så uden tvivl en analyse på grovfoderet, det er jo langt den største del af hestens daglige foderration. Det batter ikke meget at skifte kraftfoder, hvis grovfoderet er skævt.

Og fint med dyrlæge, generelt er de bare ikke de bedste til foderplaner - med mindre det er en dyrlæge der brænder for ernæring og har tilegnet sig ekstra viden på området, hvilket der jo heldigvis er nogle der har (Eva Lydeking bl.a.)

www.stutterikrone.dk

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider