Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Forstørret livmoder
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 23:58

Er der nogen herinde der har erfaringer med goldhopper der har forstørret og slap livmoder? Hvad var årsagen?

Hoppen har fået tre føl tidligere, er ikke ifolet og er nu blevet scannet. Der var ingen væske, men livmoderen var forstørret og slap. Hun er nu blevet sprøjtet i brunst så vi kan udtage en biopsi.

Hoppen virker generet, stamper irriteret og kan ikke lide shenklerne.

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Superlækker Passier young champ 15,5 sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 20:07

jeg er ikke sikker paa jeg forstaar dit spoergsmaal, alle hopper der har faaet foel i fortiden vil have en forstoeret livmoder, den bliver aldrig saa stram og fin som paa en maiden hoppe igen, men den skulle gerne holde 'toning' og ikke blive slap, efter min erfaring er ingen toning/ meget slaphed i livmoder = daarlige udsigter for draegtighed, eller i hvert fald store omkostninger forbundet med at opnaa en draegtighed. som ridehest aner jeg ikke om det har nogen effekt, jeg har aldrig haft hopper med problemer under ridning.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

hoppe..
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 21:31

Tak for svar

Ifølge min (reproduktions)dyrlæge er den større end normalt for en hoppe der har fået føl. Jeg ved heller ikke om det er det betyder noget for ridningen, men det kunne være der var andre med erfaringer i den retning.

~

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 19:02

uden at have set hoppen foer den fik foel kan den dyrlaege vel ikke vide om den hele tiden har haft en lidt stoerre livmoder end normalen for dens stoerrelse...

det er jo ligsom med os piger, jeg har ikke faaet boern men har en LILLE livmoder, hvor andre der ikke har faaet boern kan have en lidt over gennemsnittet, og alle der har faaet boern vil have en lidt forstoerret.

jeg ville overhovedet ikke bekymre mig om stoerrelsen men toningen kan vaere et problem...

hvorfor mener din dyrlaege en forstoerret livmoder er et problem for hoppen?

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

livmoder
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 14:05

Dyrlægen har ikke sagt det var et problem, jeg har fået dyrlæge ud fordi hoppen er meget følsom for shenklerne, virker øm, og stamper med bagbenene (som om der er noget der irriterer). Dyrlæge scanner for at se om der står væske eller er andet unormalt og kommenterer at livmoderen er større end normalt og slap. Hoppen er nu blevet sprøjtet i brunst og biopsi er udtaget :-)

Det er derfor mest mig der undrer mig over det med den forstørrede, slappe livmoder og hvad den kan være et symptom på. Lige nu venter vi på svar på biopsi.

~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider