Jeg kan begynde med at indrømme, at jeg er helt subjektiv
Sidste år valgte jeg at ifole min hoppe med trakhener-hingsten Herakles. Han er avlet af min veninde, men står nu i Tyskland.
Jeg har kendt ham altid, og han har det mest fantastiske temerament! Det var da også en af årsagerne til, at jeg valgte at bruge ham (godt nok på en welsh cob-hoppe). Hans helsøster er også noget af det sødeste, men både hun og hingsten er klar til at arbejde, når man beder dem om det.
Med Gribaldi som far (og han ligner mere og mere sin far!) og Michelangelo er han også interessant, hvis der evt. skal avles videre på et afkom. Dertil kommer godt eksteriør og tre rigtig gode gangarter.
Jeg er selv rigtig godt tilfreds med det hoppeføl, jeg har fået i år. Trods moderen er en welsh cob, formåede den lille at imponere en af de garvede trakehner-dommere, da jeg fik lov at vise hende frem i forbindelse med følskue. Hun er som sportshest en klar forbedring af hoppen, og hun har tre gode gangarter
Temperamentet ligner nok mest moderen, som er en lidt bestemt dame, men jeg er sikker på, hun også har fået lidt af hingstens medgørlighed.
Så vil jeg helt klart anbefale Herales. Du kan læse mere om ham her:
www.gestuet-hohenschmark.de/hengste/ pr-h-herakles-erbe-des-gribaldi/
Mit hoppeføl ser forresten sådan ud: