Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hestens værn opfordrer til papirløs avl
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 20:46

ok - det er lidt en 'Ekstrabladsoverskrift', men hestens værn deler på deres FB side denne papirløse hoppe fra Hestens Haab.

www.hestegalleri.dk/marked/Hest/ 976447-hestenshaab27skenja

Hestens haab skrev:

Fødselsår: 2005
Stangsmål (i cm): 160

Kenja er en skøn hoppe - efter sigende Appaloosa, dog uden papirer. Da fortid er ukendt, ved jeg ikke så meget om hende og hendes ophav.
Men hun er en skøn dame, med et dejligt sind og er meget glad for mennesker. Hun må betragtes som rå og man skal derfor påregne en del arbejde med hende, hvis hun skal fungere som ridehest - men ellers vil hun være en skøn avls eller selskabshoppe. Hun fungerer godt i flokken og er hverken dominerende eller strid ved andre.

Nu er det med avl sjovt nok forsvundet fra annoncen, men inden det forsvandt kommenterede jeg på Hestens værns FB :

Ane og synes hestens værn det er en god idé at opfordre til at man avler videre på papirløse heste? Jeg har undret mig en del over at hestens håb opfordrer til det.

Hestens Værn Det er ikke hestens papirer man skal bruge som rytter men hestens kvaliteter. Og vi opfordrer til at man kun avler på heste med gode kvaliteter.

så lærte man da det. I disse tider hvor man kan få fuldstammede heste til meget små penge kan jeg godt blive lidt forarget over at en hestevelfærdsorganisation (som skriver om deres utroligt mange sager lige pt)synes det er helt ok hovedløst at avle nogle flere papirløse heste..

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

6
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 13:37

En god hest er en god hest papirer eller ej.

Mht avl er det hovedløst at folk avler derudaf med alle de heste på markedet og det er uanset om de har fine papirer eller ej.

Se bare i england, det er frygteligt.

Hvis man kan komme af med sine føl er det da fint nok,eller hvis man avler til eget brug, men markedet er presset og priserne også, derfor synes jeg at alle burde holde igen med at sætte flere føl i verden indtil efterspørgselen på heste stiger igen.

Kender flere der ikke avler længere da folk ikke vil betale prisen for hesten.

Jeg skal heller ikke lave flere føl selvom jeg har gode hopper for jeg gider ikke betale i dyre domme for at lave et godt føl hvis folk ikke vil betale det det koster.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

7
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider