ok - det er lidt en 'Ekstrabladsoverskrift', men hestens værn deler på deres FB side denne papirløse hoppe fra Hestens Haab.
www.hestegalleri.dk/marked/Hest/ 976447-hestenshaab27skenja
Hestens haab skrev:
Fødselsår: 2005
Stangsmål (i cm): 160
Kenja er en skøn hoppe - efter sigende Appaloosa, dog uden papirer. Da fortid er ukendt, ved jeg ikke så meget om hende og hendes ophav.
Men hun er en skøn dame, med et dejligt sind og er meget glad for mennesker. Hun må betragtes som rå og man skal derfor påregne en del arbejde med hende, hvis hun skal fungere som ridehest - men ellers vil hun være en skøn avls eller selskabshoppe. Hun fungerer godt i flokken og er hverken dominerende eller strid ved andre.
Nu er det med avl sjovt nok forsvundet fra annoncen, men inden det forsvandt kommenterede jeg på Hestens værns FB :
Ane og synes hestens værn det er en god idé at opfordre til at man avler videre på papirløse heste? Jeg har undret mig en del over at hestens håb opfordrer til det.
Hestens Værn Det er ikke hestens papirer man skal bruge som rytter men hestens kvaliteter. Og vi opfordrer til at man kun avler på heste med gode kvaliteter.
så lærte man da det. I disse tider hvor man kan få fuldstammede heste til meget små penge kan jeg godt blive lidt forarget over at en hestevelfærdsorganisation (som skriver om deres utroligt mange sager lige pt)synes det er helt ok hovedløst at avle nogle flere papirløse heste..