jeg havde et føl engang der voksede som ukrudt.. han var også i rigelig vækst, men her var det begge bagben.. Jeg fik fat i en konsultent og der er da nogen forskel på hvad man mener et føl i vækst skal have..
Min holdning er efter at have snakket med en foderkonsulent at man må ikke tage foder fra et føl.. men sikre at det netop for især de vigtige gode essentielle proteiner og korrekt afstemt mineraler.. Havre og andet stivelsesholdigt foder er bandlyst..
Men nu viser du et billede, hvor det kun er et ben det kan ses på.. så er det kun et ben er det min vurdering at det ikke er vækst.. da det jo plejer at plante sig i begge ben.. den kan sagtens have kommet til at sparke sig, trådt forkert eller udvikle et eller andet..
igen mit hurtigtvoksende føl kom i børnehave da han blev et år.. og en dag stod han med en kæmpe has og en hævelse på størrelse med en fodbold.. hvad han har lavet ved kun de heste på marken.. men han blev af dyrlægen sendt i røngten og scanning, og der var heldigvis intet at se.. han er i dag 4 år og har kun en minimal piphas..