Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvad er det??
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 22:45

Billede

Nogen bud på hvad det er for en bule mit afkom fra i år har på sit højre forben?? Hun virker ikke øm, det er ikke varmt og er helt hårdt.

Jeg tænker straks det værste som mus/ OCD. Hvad tror du det kan være??

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm!!!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 23:01

Slet ingen bud på hvad det kan være??

0
0
Svar på denne tråd

Mus/OCD er
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 23:53

vist ikke det store problem i forknæ mig bekendt, men hvad det er aner jeg ikke. Jeg ville ( hvis det var mit føl ) få dyrlæge ud og kigge på det.

God bedring med den bette

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Mus/OCD
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 06:20

Det er måske lidt svært at se på billedet, men det er ikke på hendes forknæ der er en lille bule, men på indersiden lige over hendes kodled.

0
0
Svar på denne tråd

Vækst...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 06:57

Det kan sagtens bare være vækst, og hvis hun er rengående og ikke øm eller varm ville jeg bare holde øje med hende.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 08:22

med metjen. Det er en hævelse på vækstlinien forårsaget af kraftig vækst. Jeg har selv en der ser ligesådan ud, og har prøvet det 2 gange før. Første gang var føllet hævet på begge forben og halt. Dyrlægen ordinerede boksro i 2 uger med smertestillende, hø og hoppemælk. Altså intet kraftfoder for ikke at forcere væksten. Efter 2 uger var der ikke sket nogen forskel, måske bortset fra at jeg havde et par hyperheste på stald :) Jeg lukkede ud igen og der gik altså rimelig lang tid inden hævelserne forsvandt.

Min nuværende dyrlæge har ordineret Equistros Megabase Junior, for at være sikker på at føllet får det det har brug for. Jeg har faktisk ikke den store forstand på fodersammensætninger, og læner mig altid op ad fagfolk når det gælder fodring af mine heste. Hun mener ikke føllene er i stand til at spise nok til at dække deres behov, så derfor er det bedre at holde lidt igen med kraftfoderet i sådan en situation og så dække ind med koncentrat. Det gives oralt og fungere fint for mit vedkommende. Begge mine afkom som tidligere har været ramt er idag 100% rene i røngten, men ved at det er i sådanne situationer dyrlægerne mener mus kan opstå. Jeg tager lidt mere "let" på det idag, men første gang var jeg knapt så rolig :) Måske nogen af fodereksperterne herinde kan byde ind med gode råd??!!

Mvh Sandra Malene

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 10:05

Heldigvis kommer dyrlægen og scanner hoppen på onsdag, så må jeg lige få hende til at kigge på det.

Hun er på ingen måde øm eller halt og bulen er helt hård som knoglen. Blev bare så forskrækket da jeg så hun stod med den bule.

Kan vækstforstyrrelser godt være hårde?? Ham jeg havde for 2 år siden havde også meget lidt vækstforstyrrelser, men det var blot en let hævelse ved koden. Der fik jeg at vide af dyrlægen, at han skulle have mere kraftfoder så han fik de vitaminer han havde brug for.

0
0
Svar på denne tråd

vækst...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2013 10:39

jeg havde et føl engang der voksede som ukrudt.. han var også i rigelig vækst, men her var det begge bagben.. Jeg fik fat i en konsultent og der er da nogen forskel på hvad man mener et føl i vækst skal have..

Min holdning er efter at have snakket med en foderkonsulent at man må ikke tage foder fra et føl.. men sikre at det netop for især de vigtige gode essentielle proteiner og korrekt afstemt mineraler.. Havre og andet stivelsesholdigt foder er bandlyst..

Men nu viser du et billede, hvor det kun er et ben det kan ses på.. så er det kun et ben er det min vurdering at det ikke er vækst.. da det jo plejer at plante sig i begge ben.. den kan sagtens have kommet til at sparke sig, trådt forkert eller udvikle et eller andet..

igen mit hurtigtvoksende føl kom i børnehave da han blev et år.. og en dag stod han med en kæmpe has og en hævelse på størrelse med en fodbold.. hvad han har lavet ved kun de heste på marken.. men han blev af dyrlægen sendt i røngten og scanning, og der var heldigvis intet at se.. han er i dag 4 år og har kun en minimal piphas..

Nu med dartmoorføl med nuttethedsfaktor i topklasse

0
0
Svar på denne tråd

Vækstforstyrrelser
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 13:59

Så har dyrlægen været her og kunne konstatere at det er vækstforstyrrelser prinsessen render rundt med.

Jeg overvejer at gå over på mineraler og vitaminer, så længe de stadigvæk går så meget på fold som de gør. Dyrlægen sagde hun faktisk var lidt tyk.

Hvilke mineraler og vitaminer bruger i til jeres føl som vokser som ukrudt?

Er hun virkelig så stor?? Hun er 3. Mdr og måler 132 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

Stor???
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 14:15

Ja, jeg vil mene at 132 er ganske stor for et føl på 3 mdr. Oprindeligt har jeg sagt at vores føl måler 125 +/- når de er 3 mdr, det holder nok ikke helt, de fleste er tættest på 130. Men dem jeg har haft der har været 130+ er blevet store dvs 172-177.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Whaaat!!!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2013 19:25

Hun er en beholder, så jeg håber altså hun stopper omkring 170 -172 i stg.

Håber snart hun tager det lidt med ro med det vokseri.

0
0
Svar på denne tråd

Så er vi i gang.
Forfatter: 
Dato:  02-09-2013 15:52

Så har jeg endelig fået fat i noget Equistro Mega Base Junior. Dyrlægen havde jo ikke snakket om det kun kunne købes hos dyrlæger.

Er der nogen der køber det andre steder f.eks. Tyskland eller UK??

0
0
Svar på denne tråd

Mega Base Junior
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 16:24

Her er et link til en tysk forhandler:

www.fuetternundfit.de/Pferde/ Equistro/2/

Eller den hollandske:

www.dochorse.com/equistro-mega-base- jr.html?___SID=U

Jeg har købt begge steder afhængig at dagsprisen.

Ellers fodre jeg mine føl med suregrow, da de godt kan blive lidt træt af mig, når jeg kommer med sprøjten de skal have i munden

www.stutteriholmen.vpweb.dk

"Stutteri Holmen"

1
0
Svar på denne tråd

En lidt anden pris:)
Forfatter: 
Dato:  03-09-2013 19:40

Tak DVK. Det er jo en helt anden pris end i DK. Her får du jo det dobbelte til samme pris:)

Jeg er godt nok også spændt på at se hvad hun siger til det i dag. Tror bestemt ikke jeg var med i hendes aftenbøn i går selvom hun tog det rigtig pænt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider