Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Veje til salg af vore afkom
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 17:50

Hej

Jeg har tænkt lidt over hvordan man udover at lave de traditionelle annoncer etc, samt sælge auktioner, på lidt andre måder at komme i kontakt med evt købere. Da jeg i år skal til 3 følskuer og til 3 års championat i Verden til august med mine heste er der jo nok nogle der måske vil være intereserede i at købe.. Det er jo ikke muligt at være ved boksen hele tiden for at snakke med folk. Jeg har derfor fremstillet en ganske enkel flyer - til at placere ved boksen som en appetitvækker..

Jeg ved ikke hvad i synes om ideen?

I kan se den her http://www.aafoto.com/salg.pdf

Jeg glæder mig til at se dem af jer jeg kender og forhåbentlig møder nogle af jer, som jeg ikke har truffet endnu på sommerens skuer.

Hilsen Per T

www.aafoto.dk

www.stald-hejbol.dk

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 19:34

den er rigtig fin og en super god ide

hingsteføl født den 30/5/2013 efter sir Donnerhall II/Damsey/michellino sælges

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 19:41

Jeg vil lige komme med et forslag til en rettelse. have+got fungerer ikke, du skal bruge gotten (the past particible) når du danner present perfect, som er den tid, der vil være mest korrekt at bruge.

Du må gerne adskille hjælpe verbet fra sit verbe med et tids adverbial som "during their upbringing" er, det virker dog ikke elegant.

Havde det været mig der skulle skrive den sætning, ville jeg afslutte med tidsadverbialen:

Stald Hejbøl's foals and horses have gotten the best conditions during their upbringing.

Hov, der kom engelsk læreren vist op i mig. Jeg håber ikke du bliver fornærmet, men det sprang mig bare meget i øjnene.

.

Midtjydsk Jagtrideklub

www.midtjydskjagt.dk

jagtprogram for 2013

Besøg MJJR på facebook

Jagtundervisning på Harrild hede/Nørlund plantage 25/8

Næste jagt Kompedal plantage 15/9

1
0
Svar på denne tråd

med hensyn til engelsk
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 19:46

Hej

jeg faktisk kun skrive 2 ord på engelsk - så det er min engelsk uddannede journalist der har skrevet teksten - bla forfattertil et par bøger eller 3.

Hilsen Per T

www.aafoto.dk

www.stald-hejbol.dk

1
1
Svar på denne tråd

Ikke helt godt ;o)
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 19:58

Det var dog ikke så heldigt - altså hvis han skulle være rigtig god til engelsk og så lave de fejl ;)

Et hoppeføl/plag hedder FILLY til det bliver 3 år.

Og så er der det andet:

Stald Hejbøl's foals and horses have the best possible conditions (during their growth - upbringing er for menneskebørn - men jeg ville faktisk udelade det; det er vel ikke kun under opvæksten de har de bedste betingelser!? ;)). Lots of fresh air, pasture, hay and feed supplement. They have been handled from day 1, so they are easy to deal with, regardless of age.

Bokse: 450,- inkl. fodring/ud- og indlukning og fri adgang til halm på fold.
Sommergræs og mulighed for fuldpension.

8883 Gjern - bus til Århus/Silkeborg.

www.stutteri-freden.dk

*

www.allergivenlig-hund.dk

3
0
Svar på denne tråd

1234565
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 00:48

Jeg bor i England (og har en Bachelor i English Language and Literature fra Oxford), men jeg ville undlade ordet 'got' hvis det overhovedet var muligt. Saadan som det staar nu er det bare ikke engelsk. ;-)

'Upbringing' for heste er 'bred'.

'St. H.'s horses and foals are bred to succeed. From the day they are foaled, they have access to plenty of fresh grass, quality hay and the best feed supplements to ensure they receive all the prerequisites to make a future champion.'

Eller noget i den dur.

luxmondy.daportfolio.com/

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

5
0
Svar på denne tråd

flyers
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 07:12

Jeg synes det er en rigtig god idé, faktisk har jeg netop selv siddet og bixet med en folder, som vores rytter får med til Svensk ponyderby i næste weekend....

Vi skal have solgt en hulens masse ponyer i år, fordi næsten alle vores ryttere falder for aldersgrænsen (piv), så jo flere der ved at de findes, jo nemmere må det være at sælge dem! Det handler altsammen om at være synlig!

'Like' os på facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

Stengaard-Haslev.dk
1
0
Svar på denne tråd

Lux Mondy osv.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 01:17

Vil bare lige minde om at man skal huske hvem man skriver til

Sproget kan altså blive for svært forståligt for en potentiel kunde, som måske ikke ligefrem er native English speaker. Ingen har lyst til at føle sig dum, især ikke en køber.

Der er jo tale om en international auktion med købere fra mange lande.

Jeg ville skrive noget lignende

At Stald Hejbøl we believe in giving our foals and horses the best conditions. Lots of fresh air, grass, hay and feed

supplements. The foals are handled from day one to make sure they're easy to handle, regardless of age.

3
0
Svar på denne tråd

Dato:  13-07-2013 09:12

Det kan være ham den engelske journalist har haft samme engelsklære som vores "Out-off-country Minister", Mr. Sleepwalley him self :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Nu også på Facebook

DH hoppe sælges. Spring/Military hest

www.staldkejlberg.com

www.stutteritaldorf.dk

3
2
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 10:42

www.youtube.com/watch?v=NWUBksFWyPg er det denne "out-off-country minister" du mener :D

mvh Tine

med en helt fantastisk hoppeplag eft.

BH Rosoff / Roots xx / Aleksander.

2
1
Svar på denne tråd

Naa ja...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 13:21

MissGreen: Det kan der godt vaere noget om.

(nogenlunde efter Cato)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 11:47

Hej

Flyeren er nu trykt og klar til uddeling. Jeg må indrømme at jeg ikke lige havde forventet en diskusion om det engelske sprog. Tak for de spændende indlæg om dette, dog undrer det mig at enkelte vil sammenligne det med andres evner og latterliggøre disse i dette forum, det finder jeg dybt beklageligt og meget useriøst.

Jeg glæder mig nu til at komme til følskuerne og Verden for at vise mine dyr frem, håber så på at min lille flyer vil give nogle kontakter på den ene eller anden måde.

Hilsen Per T

www.aafoto.dk

www.stald-hejbol.dk

2
1
Svar på denne tråd

Per det
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 13:03

Det er en fin flyer og selvom man kan argumentere for sproglige fejl( er selv engelsklærer og gift med en irer) så synes jeg budskabet er let forståligt.

Det er nogle dejlige føl, de skal nok finde nye ejere. Og det er en god ide med flyeren

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  14-07-2013 16:51

Som værende "Nogen" beklager jeg da meget, at mit indlæg bliver taget som værende useriøst. Dette var ikke meningen, det var ment som HUMOR :-)

Jeg vil da også undskylde mange gange overfor Villy Søvndal, selvom jeg nu ikke tror han tager det så ille op, eftersom han´s engelsk har været en national joke mange gange, bla. på Live fra Bremen, og videoen med den Hellige Gral er da heller ikke lavet undertegnet. De evner besider jeg ikke :-)

Jeg er sikker på den engelske journalist, også godt kan se det sjove i dette, og hvis ikke, jamen så undskylder jeg også mange gange der.

Det var skam heller ikke for at træde TS over tæerne, eftersom TS jo reklamere med at stemme på EL, så tænkte jeg ikke at en joke med en SF´er, kunne gå nært.

Men vi ser jo nok humor forskelligt, og ja jeg har jo nok svært ved at se den store skade eller "onde", eftersom jeg ikke går direkte på TS eller han´s heste, ligesom "andre" jo gør for sjov :-)

Men jeg vil da gerne være seriøs, og give min mening om brochuren, og så må vi jo håbe det ikke bliver taget ille eller useriøst op.

Den er da rigtig fin, pæne billeder og det hele :-)

Måske ikke den helt store nye ide, da mange andre har gjort dette i årevis, måske derfor ikke så mange har kommenteret på "denne nye ide", i denne tråd.

Personligt vil jeg som køber mangle info om stammerne og resultater herpå, og så synes jeg også det er lidt synd for Crelido hoppen, at man har valgt et "uheldigt" travbilled.

Men rigtig meget held og lykke, både med brochure og auktion :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Nu også på Facebook

DH hoppe sælges. Spring/Military hest

www.staldkejlberg.com

www.stutteritaldorf.dk

1
2
Svar på denne tråd

Ja de dage
Forfatter: 
Dato:  18-07-2013 17:12

er ovre hvor man kan vise en god mudret hest frem for købere.

Nu skal der både profesionelle billeder/video til

Jeg håber du får solgt, men hvis ikke skal du ikke blive ked af det.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2013 23:46

Annettet: 'out-of-country' med enkelt 'f' (dobbelt 'f' bruges i det 'off' der er lig med 'slukket', ikke 'af'), og 'valley' ligesaa enkelt og ikke dobbelt 'w'. Jeg vil godt medgive at 'sleep' har to e'er.

Og husk vi ikke bruger de der genitive kommaer paa dansk. Det er en engelsk skik.

(nogenlunde efter Cato)

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2013 23:48

Men selvfoelgelig ville 'hans' ('his') heller ikke have komma i England.

(nogenlunde efter Cato)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider