Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl ude om natten?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 07:08

Hej alle

Kan et føl på 3 uger godt gå ude om natten fra nu af? Synes temperaturen stadig godt kan komme ned på 10 grader ifølge vejrudsigten, ved ikke om det er for koldt?

Der er ikke læskur på marken, men der er træer, og så tænkte jeg at smide en god bunke halm ud, som den lille kan lægge sig i, hvis det er. Og de kommer ind, hvis det regner meget.

Hvad gør I?

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 08:15

Et sundt føl på 3 uger kan sagtens gå ude døgnet rundt.

MVH Hanne

2
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 12:49

Min gik ude hele døgnet rundt fra han var ca. 2 uger gammel, han er idag 5 uger og 1 dag gammel og har ikke på nået tidspunkt været skidt tilpas, han render rundt i bedste velgående Så det mener jeg absolut godt en sund og ellers frisk 3 ugers føl kan klare

Og så er jeg i øvrigt også af den overbevisning at føl skal have lov og være føl og har bedst af og være ude så længe som det overhovedet kan lade sig gøre med vind og vejr, alle timer i døgnet, som sagt, under alle de rette faktorer er der

MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

-Graversgaards Chapeau

-Prestige

-Hingste føl e. Tailormade Attention

0
0
Svar på denne tråd

Ja, føl ude om natten
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 13:18

Hej TS.

Jeg tror sagtens, dit føl kan gå ude om natten. Oftest er "dårligt vejr" med til at gøre føllene stærke og modstandsdygtige så de senere i livet, har "noget at stå imod med". Deres immunforsvar modnes.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

Ude ....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 15:38

Tak for jeres mening.

Det skal måske lige tilføjes, at hun var et lille skravl, lige da hun blev født, og da sagde dyrlægen at hun skulle ind, hvis det blev regnvejr. Men nu har hun taget rigtig godt på, ribbenene er ikke længere synlige og hun har en god lille numse :)

Men man bekymrer sig jo sådan for de små pus ;)

Venlig hilsen

Anna

2
0
Svar på denne tråd

Regnvejr..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 21:11

Så længe der ikke er længerevarende regnbyger ja, men bliver føllet våd og kold, risikerer du en lungebetændelse.

Mine føl går også ude om natten nu, men har så også et hus på marken de kan gå ind i og de er e del ældre. Et føl på 3 uger har behov for meget hvile, men du kan jo holde øje med det og om vejret forbliver fint.

Hannoveraner og DV kvalitetsafkom sælges.

"Stutteri Holmen"

0
0
Svar på denne tråd

Lille føl
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:00

Ja det er jo det med at de små lægger sig så meget. Og så regnvejr.

Men derfor tænkte jeg at lave et par halmbunker på folden - en under træerne og en nede ved leddet - bare hvis mor nu ikke gider gå helt hen i den anden ende af folden.

Vejrudsigten bliver nærstuderet flere gange dagligt :-) Og jeg tager dem ind, hvis der kommer meget regn. Men jeg har besluttet at holde dem inde om natten lige nogle dage endnu for at se om ikke vejret bliver en tand varmere.

Venlig hilsen

Anna

Fuglslev Hestepension

Opstaldning på Djursland

0
0
Svar på denne tråd

ude i alt slags vejr
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 21:03

Jeg har føl der er født ude primo maj og som aldrig har været inde, jeg passer på dem emen er ikke pylret, i min verden skal føllene være ude så meget som muligt

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

Plejer - og så i år..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 08:48

Her kommer føllene oftest på døgnfold når de er en måneds tid gamle - afhængig af vejr og udvikling.

I år har de dog ikke været på døgnfold endnu, men det skyldes at vi har haft rigtig mange iagttagelser af ulve i området.

jeg har heldigvis ingen erfaringer med de grå banditter, men jeg skal på ingen måde ricikere, at mine små stjerner bliver skambidt eller slået ihjel. Min mand ønsker godt nok ulven held og lykke med at få fat i et føl, når mine to gamle hopper er i nærheden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider