Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bliver min mule kåret?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 21:54
Vil gerne hører hvad i tror.. tror i min New Forrest hingst på 2 år, som skal stilles til kåring til August kunne være et hingsteemne?
Synes selv han er noget af det smukkeste og dejligste, men sådan er det vel altid.. ens egen er bedst ;)

Han er som sagt 2 år, bliver snart 3. Han er efter Pedro, den højest kårede New Forrest hingst. Moren er Rainbow, Sølvmedaljehoppe.
Morfar: Stablecross (B pony i spring)

Han hedder Fair Choice Panay, og er avlet af Birthe Thøgersen. Se hjemmeside: www.fairchoice.dk

^Her er han som lille føl sammen med sin mor: Vognmandgaardens Rainbow

^Panays mor: Rainbow (sølvmedaljehoppe)

^Her er han igen.. sammen med sin mor

^sådan ser han ud i dag.

Her leger han med vores anden 2 års hingst

Hygge på folden :) Panay til højre

^Er han ikke kær? :P

^På engen som 2 års, denne sommer

Juhuuu!!! Panay forrest

Ved godt det er svært at se ud fra sådan nogle billeder, og der skal en IRL bedømmelse til.. men er det helt udelukket?
Jeg synes ihvertfald han er meget lækker
0
0
Svar på denne tråd

ikke alle
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 22:44
billederne vikrer og ud fra dem jeg kan se kan jeg i hvert fald slet ikke sige noget overhovedet. Det skal helst være et billede hvor han står stillet op med siden til og et forfra så man kan se benstillingen. Og så et med bevægelse i ellers er det ikke nemt at se. Hvor høj er han? Det har vist også en del at sige.
Kram Hanne!!
Nu med hjemmeside
"Jeg besvimer dig med min kærlighed, du starter mit liv igen med din. Indrømmet: Jeg er færdig" Michael Strunge 1984
0
0
Svar på denne tråd

Fra siden..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 23:51
Der er et billede fra siden.. du kan se på min præsentation..Han går rigtig godt i alle 3 gangarter.
han er temmelig stor af en new forrest. han ender nok omkring de 147-148 cm.
Heste er til udendørs brug
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 07:06
IKKE HN som skal kåre din hingst med hingstkåringskommisionen i NF.
Ingen kan ud fra de billeder sige om den kan kåres eller ej.
Det afhænger af hvordan den bevæger sig, hvordan den er sat sammen og om det hele harmoneree, og IKKE mindst har den noget at give videre af, er det den har så godt det kan bruges videre i avlen.

At du selv synes din hest er pæn-sød-lægger er jo klart alle synes bedst om sine egen heste, og uanset om den bliver kåret eller ej er det nøjagtig den samme hest du har med hjem igen.

Selvfølgelig kan folk klappe dig på ryggen ogsige "selvfølgelig bliver han da kåret" men det kan du bruge til ingen ting, det er dommerne der den dag afgør om den kan blive hingst eller ej.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 10:25
jeg synes ikke han er overvældende, men som Jytte siger er det ikke til at se og det er også NF der skal kåre den. Men den er da bestemt pæn. Moderen synes jeg måske ser bedre ud.
Skal de også vises i løsspring til kåringen? Det mener jeg, så der er jo utrolig meget der spiller ind.
Kram Hanne!!
Nu med hjemmeside
"Jeg besvimer dig med min kærlighed, du starter mit liv igen med din. Indrømmet: Jeg er færdig" Michael Strunge 1984
0
0
Svar på denne tråd

Panay...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2004 18:44
Ville også bare hører jeres meninger herinde.. kunne jo være der sad en som vidste lidt on New Forrest ponyer.. ?

Sidste gang Gunnar Bach var herhjemme og besøge os, fortalte han nemlig at vi endelig ikke måtte kastere ham.
Og det sidste han sagde da han kørte var "du har ikke overdreven med Panay" Fordi min mor havde rost ham til skyerne når hun havde snakket med ham i telefonen.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2004 10:59
Hejsa.
Det er en dejlig hingst du har.
Jeg forstår ikke helt at du siger han er 2 år, og skal måske stille til kåring til august??

Men New forest holder hingstekåring i februar!?
Normalt kan man få bedømt sin hingsteplag/åring ved årets hoppekåringer, og få at vide om den er værd at bevare som hingst. Så hvis du har tænkt dig at prøve at lave en kåret hingst ud af ham, skulle du have tænkt på at tage ham med til hoppekåringen i weekenden. Men det er jo for sent nu.

Under alle omstændigheder, hvis du selv synes at du har et hingsteemne, så tilmeld ham hingstekåringen til februar. Det koster ikke en bondegård, som i DV, jeg mener det er 2000kr i tilmelding, lidt i opstaldning, og måske en proff. mønstrer. Så jeg vil skyde på at du kan få ham med i udvælgelsen af hingste, for ret små penge (ca. 5000kr) Så har han da fået sin chance. Det er jo ingen her der kan fortælle dig om han går gennem nåleøjet, men det ER et nåleøje!!
Sidste år blev kun 2 fundet egnede, ud af, jeg mener det var, 8 hingste.

Held og lykke med hvad end du beslutter dig for.

Venlig hilsen

Fie ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Dyrskue...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2004 17:58
Hvad sagde dommerne på gl estrup? -Det er et fint fingerpeg for dig. 23 eller 24 points så har du en chance. Ellers ikke, vil jeg sige...

Han er super køn synes jeg... måske med noget rette baglemmer?

Som de andre siger er det svært at sige noget ud fra billederne, men tag efter rådene fra de hestekendere som har set ham... Tillykke med ham... uanset om han bliver kåret eller ej er det jo en dejlig pony du har!
Mvh. Karen Thing 8-)
0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  06-07-2004 20:48
nu masser af hingste som bliver kåret med 22 point fra Dyrskuer.
Det er de færreste steder det er hingstekåringskommisionen som dømmer til dyrskuer, slet ikke de små.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
0
0
Svar på denne tråd

Dyrskue..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 15:00
Han fik 21 point til dyrskuet på Gl. Estrup.
Det højeste de giver 2 års plage til dyrskue er 22 point. Og det var pga. dårlig opførsel, fordi han stejlede 2 gange.

Hans beskrivelse var rigtig god, og der stod ingenting negativt.
0
0
Svar på denne tråd

der er vist
Forfatter: 
Dato:  07-07-2004 20:20
noget du helt har misforstået, en 2 års plag kan sagtens få 23 point jeg har såmen også set 2 års med 24 point, det er set og sket masser af gange.
Og det er eksteriøret de bedømmer IKKE opførslen.

Der står næsten aldrig noget negativt til de heste/ponyer som ikke får så mange point, hos dem gør men meget for at fremhæve det positive, bl.a. for ikke at tage udstillingslysten fra folk.

0
0
Svar på denne tråd

23 points
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 00:12
Donna fik da 23 som 2-års... ?

Mvh. Karen Thing 8-)
0
0
Svar på denne tråd

På Roskilde
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 10:03
mener jeg da også at hesten skal have min. 22 for at gå videre til bedste 2 års...

Men har da også set massere af plage der har fået 23 og 24...

Camilse- forkvinde for IMØ- nu med 13 medlemmer

Don't horse around-get a welsh

Vild med billeder? Så tjek min

HP Opdateret 8. juni

Jeg er ikke dårlig til noget, de andre er bare meget bedre...
0
0
Svar på denne tråd

Dyrskue..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 22:30
Det var Milton der var dommer.
Vi snakkede med ham, og han fortalte at 2 års højest får 22 point. Og han var nød til og fjerne et point pga hans opførsel.
Men der stod ingenting negativt i beskrivelsen. Og han var faktisk ellers ret vild med ham. Han spurgte om han skulle til kåring.

Der stod en plag ved siden af os, hvor vi kom til og snakke med ejeren. Hans hoppe fik 22 point, og det var han rigtig godt tilfreds med. Så mon ikke det var topkarakter?

Om det er noget nyt, det ved jeg ikke. Men jeg tror godt nok ikke Milton lyver.
Vi snakkede også med Gunnar Bach om det bagefter. Og han bekræftede det.
Sååe..
0
0
Svar på denne tråd

Underlige
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 07:12
regler, det må være deres egne - ALLE andre følger normale dyrskue regler.

0
0
Svar på denne tråd

Milton...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 09:45
Dømte også på min plag sidste år i Horsens.
Hun fik 22 points, og blev udtaget til konkurrencen om skuets bedste 2 års.

Jeg fik også at vide, at man ikke giver plage mere end 22 points?!

Men det er jo så ikke alle dommere der er konsekvente/enige i at plage kun kan få 22 points, når vi her hører at der er mange her der kender til plage der har fået 23 og 24 points!

Men igen, det er jo ikke bedømmelserne på dyrskuerne der skal kåre din hingst.

Venlig hilsen

Fie ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider