Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 HJÆLP VEDRØRENDE HESTEPAS
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 17:45

Hej HN

 

Jeg har søgt lidt, men står stadig lidt på bar bund mht. mit spørgsmål.

 

Jeg har en ponyhoppe, med en kåret DSP hoppe til mor, samt en ikke-kåret (med med stamtavle og blåt pas) til far.

 

Kan jeg få hende registreret indenfor DSP, med tavle dvs. blåt eller rødt pas? Og hvordan?

 

Mvh. Shanie



Shanie&Baloo

Jeg sælger en fantastisk kat. III sporty pony på 4 år. Er du interesseret, så skriv.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 19:50

Der må jeg sige desværre nej. Du kan få hende kåret ind i DSP, men det vil ikke ændre pasfarven.

 

Hvis hendes far havde været fuldstammet kunne hun have fået et sort pas. Men det kræver at begge forældre har rødt pas.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 buller
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 20:00

Ih, øv også - men mange tak for svar!

 

Så hendes far, som er efter chopin (taf) og en dv-kåret hoppe, skal egentlig have sort pas, i stedet for det blå?

 

Men hendes stamtavle vil så slet ikke komme til at stå i passet? For reelt er hun jo med fuld tavle, bare med forældre i forskellige forbund :)



Shanie&Baloo

Jeg sælger en fantastisk kat. III sporty pony på 4 år. Er du interesseret, så skriv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt pas
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 21:14

Jeg tror faktisk hendes far ville have fået grønt pas efter de nye regler. Sort pas er til afkom efter ukårede hingste.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorte pas
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 22:09

Sorte pas blev kun udstedt, såfremt forældredyr tilhører samme EU godkendte avlsforbund i øvrigt.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 buller
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 14:28

Hvordan kan faren få grønt pas, når han er efter to kårede og avslgodkendte forældre, bare i to forskellige forbund (trakehner og dv, faren var endvidere i dv, på rideresultater, indtil den stoppede i sporten)? det er vel netop der det blå pas hører til?



Shanie&Baloo

Jeg sælger en fantastisk kat. III sporty pony på 4 år. Er du interesseret, så skriv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt pas
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 17:01

Efter de nye regler, får alle heste som har forældre fra forskellige forbund, grønt pas.

 

Rød er for dem i hovedafsmittet, og blå til dem i forregister.

 

Har selv en plag, som er efter en dsp kåret hingst og en connemara kåret hoppe. Han har grønt pas havde forventet et blåt, men så blev reglerne ændret.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider