Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

føl-foster forsikring
Forfatter: 
Dato:  13-06-2013 15:36

Hej HNer

Jeg kunne godt bruge nogle indput til hvilket forsikringsselskab, jeg skal forsikre min hoppe i ift. en føl-foster forsikring.

Samtidig er jeg også i tvivl om det kan betale sig at lave en føl-foster forsikring (hvad er jeres erfaring?).

Jeg har to hopper som jeg sætter i fol.

Den ene er slet ikke forsikret på nuværende tidspunkt. Den har for 7-8 år siden fået to føl. Her kan jeg helt frit vælge hvilket forsikringsselskab jeg skal bruge.
Det er denne hoppe jeg overvejer, hvilket selskab jeg skal putte den i. Samtidig er det denne hoppe, jeg er i tvivl om, det kan betale sig at lave en føl-foster forsikring. Og hvis man ikke vil lave sådan en, om man ikke burde tegne som minimum en livs- og sygeforsikring på den (det er selvfølgelig op til min egen vurdering, og er egentligt nået frem til at det vil jeg gerne).

Den anden er allerede livs- og sygeforsikret i KDH, så der regnede jeg med bare at tegne føl-foster forsikring hos dem, da jeg jo ellers skal skifte livsforsikring og have attest fra dyrlægen for at kunne det mv.
Den har ikke haft føl før, og der tegner jeg stensikkert en føl-foster forsikring.

Jeg ved godt at det med forsikringsselskaber er en smagssag og det afhænger utroligt meget af om man har haft en god eller en dårlig oplevelse med det enkelte forsikringsselskab.
Men derfor kunne jeg rigtigt godt bruge nogle indput til de forskellige selskaber, og generelt om det kan betale sig at lave en føl-foster forsikring.

Hvordan fungerer det i øvrigt mht. at få en sygeforsikring på føllet? Følger den måske morens sygeforsikring lige i starten? Jeg kan ikke helt finde ud af hvor længe et føl er forsikret med en føl-foster forsikring/hvor meget sådan en føl-foster forsikring dækker (er det "bare" ved kastning fra 70/90 dagen eller død eller aflivning af føllet op til et par uger efter foling?).

Hilsen

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

følforsikring
Forfatter: 
Dato:  13-06-2013 20:53

Jeg har forsikring hos Alm. Brand, der er foster-/følforsikring i hoppens forsikring nu, med max 25 % af hoppens forsikringssum. Den er gældende i 30 dage fra fødsel og så skal føllet ha sin egen. Sygeforsikringen på hoppen gælder ikke føllet, så du må tegne en på den osse, det kan du som regl på 9 dagen.

De fleste forsikringer har foster-/følforsikring i hoppens, enkelte har ikke, det havde Alm.Brand heller ikke for et år siden, men tror jeg fik brokket og forklaret mig så meget, at de kun se, de skulle genindføre den(har været kunde i MANGE år og der havde den dækning i hoppens Forsikring, men så frafaldt den lige pludseligt).De kræver kontrol på 70´ dagen, for at forsikringen dækker. Før havde Alm.Brand et krav på 90´ dagen, men er nu rettet til 70´ dagen.

I tiden hvor de ikke havde dækning, tegnede jeg en foster-/følforsikring særskilt, nu gør jeg ikke.

Nogle af forsikringselskaberne kræver en dyrlægeattest ved nytegnelse og forhøjelse af sum, andre kun ved et vis forsikringsbeløb f.eks over 30.000,-

Men det er jo lidt af en urskov, at finde rundt i

Venter føl efter BH Zack/ BH Soprano(sandro Hit)/Donnerhall.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider