Jeg har forsikring hos Alm. Brand, der er foster-/følforsikring i hoppens forsikring nu, med max 25 % af hoppens forsikringssum. Den er gældende i 30 dage fra fødsel og så skal føllet ha sin egen. Sygeforsikringen på hoppen gælder ikke føllet, så du må tegne en på den osse, det kan du som regl på 9 dagen.
De fleste forsikringer har foster-/følforsikring i hoppens, enkelte har ikke, det havde Alm.Brand heller ikke for et år siden, men tror jeg fik brokket og forklaret mig så meget, at de kun se, de skulle genindføre den(har været kunde i MANGE år og der havde den dækning i hoppens Forsikring, men så frafaldt den lige pludseligt).De kræver kontrol på 70´ dagen, for at forsikringen dækker. Før havde Alm.Brand et krav på 90´ dagen, men er nu rettet til 70´ dagen.
I tiden hvor de ikke havde dækning, tegnede jeg en foster-/følforsikring særskilt, nu gør jeg ikke.
Nogle af forsikringselskaberne kræver en dyrlægeattest ved nytegnelse og forhøjelse af sum, andre kun ved et vis forsikringsbeløb f.eks over 30.000,-
Men det er jo lidt af en urskov, at finde rundt i