Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

scanning!!! ude eller inde?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2004 16:02
Hejsa..
Min hoppe blev scannet drægtig på 20.dagen ( vaginal scanning)

Nu er det 2 mdr siden og jeg er bange for hun er i brunst.
Nogen som ved om man altid scanner (vaginalt) eller hvad man kalder det, eller om man også kan scanne udenpå maven som ved mennesker?
Min kan nemlig ikke sådan lige scannes "vaginalt" sådan helt nemt ;)
0
0
Svar på denne tråd

Vaginal scanning?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2004 21:08
Hej :-)

Jeg undrer mig lidt.. Er du sikker på at scanningen var vaginal? Som regel fører man den ind gennem endetarmen, hvorfra man kan scanne ind til livmoderen.

Mvh. Tine
0
0
Svar på denne tråd

Tine..
Forfatter: 
Dato:  03-07-2004 22:44
Du har helt sikkert ret.. Vidste bare ikke hvad jeg skulle kalde det... Men ja.. Det er på denne måde det gøres..
Så var mit spørgsmål bare om man altid gør det sådan, eller om man også kan scanne direkte udenpå, ligesom ved menneskemaver ;)

?:-)
0
0
Svar på denne tråd

sådan..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 06:36
blivere det altid gjort.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 16:55
Hejsa

Da jeg fik min hoppe insimineret fik jeg en brocure af dyrlægen. Deri stod der at 15% af de hopperne tabte føllet mellem 3 og 6 uge.
Det betyder at hoppen godt kan være med føl ved scanningen på 20 dagen og så tabe det inden for de første par uger.

MVH

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Alternativ
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 19:32
Hej Igen.
Hvis du bare skal have afklaret, om hoppen er i fol eller ej, så kan du prøve at spørge dyrelægen, om han kan tage en blodprøve. Jeg kender ikke helt fordele og ulemper ved denne metode, men det skulle kunne lade sig gøre.
Mange hopper kan godt vise tegn på brunst, selv om de er i fol. Så selv om hun viser lidt brunst, behøver hun ikke at have smidt føllet.
Mvh. Tine
0
0
Svar på denne tråd

Blodprøver
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 19:39
...og urinprøver er meget usikre specielt hvis hoppen har været ifol, da det er koncentrationen af hormoner man måler. Og der kan godt være hormoner, selvom hoppen har kastet.

Så en håndundersøgelse må være svaret når hoppen er så langt henne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider