Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Ifolinger i denne sæson
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 11:54

Der har jo været nedgang i antal bedækninger i nogen år, og nu må det da gerne snart begynde at vende lidt igen.

 

Nu er vi jo ved at være lidt inde i sæsonen, og vi er igang med at ifole stille og roligt, eller i alle fald planlægge hvem man skal bruge.

Derfor er jeg lidt nysgerrig, hvor mange ifoler I i år, og med hvilke hingste ??

Her er vi stille igang, og har også fået konstateret den første ifol :-)

Her er Heinsgårdens Christa brugt på Celebrity T efter Clintord I/Linaro/Caletto II/Calypso II, Stamme 3030, og er konstateret ifol :-)

 

Så er han også brugt på La Dia efter Linaro/Caletto II/Calypso II/Maximus, Stamme 3030.

 

Escapology T brugt på to hopper. Carina efter Campesino/Romano/Marlon xx/Heidekrug, Stamme 1463.

Desuden også på Caprice efter Solos Carex/Lagano/Windsor II/Anilin, Stamme 813

 


Billede


Billede

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 12:04

Jeg er også igang med at inseminere min hoppe efter BH Rosoff / Roots xx / Aleksander med Atterupgaards Seebach.


mvh Tine

med en helt fantastisk hoppeplag eft.

 

BH Rosoff / Roots xx / Aleksander.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bestilt sæd
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 12:24

Vi har været i syv sind, hvad vi skulle gøre, men nu er vi sprunget ud i det.

 

Vi har netop bestilt sæd fra Abanos (Alabaster - Futuro - Aktuell)til levering i morgen. Det skal bruges på Princess Daisy (Heslegårds Platin - Northern Tempest - Music Boy xx). Hun har fået et super hingsteføl efter ham i år, så vi vil se om vi kan få et hoppeføl i samme model.

 

Så venter vi på at Déjà Vu (De Noir - Bohéme - Weinberg)kommer i brunst, og her bliver det nok Hampton (His Highness - Rotspon - Calypso II) der bliver valget.

 

Og så er der vores 2 ponyhopper der bliver ifolet med HS Janus igen-igen.

 


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 17:53

Min Blue Hors Romanov/Højvangs Lukas/Alibi/Gold XX hoppe på 3 år er ifolet med Sezuan. Hun skal håndprøves om 2 uger :-)

 


Billede




Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Elbækgaards Amadeus (udlånt)

 

Venter føl efter Sezuan på min Romanov/Højvangs Lukas/Alibi hoppe

Termin 6. marts 2014 :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ifoler
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 18:16

Jeg har ifolet en Willemoes/Vivaldi hoppe med Heinsgårdens Christa. Hun er ikke scannet endnu. Der uud over har jeg ifolet en Ilmeo/Doliart hoppe hoppe med Escapology T og en Contago/Ponticello XX med Cape Town. Begge hopper er rendt om en gang, så krydser fingre for at det lykkes denne gang.


Sælges: Hingsteføl efter Cape Town/Contango/Ponticello XX født 21/3 2013

www.ridehesten.com/dk/KoebOgSalg/ Heste/SeHest/?id=15963

0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 18:39

til jer alle sammen med ifolinger

 

Aulbjerg - sjovt at læse at "Mary" nu måske skal være mor; hun er en hoppe jeg kender fra da hun var plag.


Mvh Janni

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig hoppe
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 19:13

hej Janni: det var da pudsigt ;) Mary er så skøn og fin, så håber virkelig hun kommer ifol med Christa. Tror det bliver super kombination.


Sælges: Hingsteføl efter Cape Town/Contango/Ponticello XX født 21/3 2013

www.ridehesten.com/dk/KoebOgSalg/ Heste/SeHest/?id=15963

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - min nu afdøde
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 19:28

hoppe gik på sommergræs med Mary det år de var 1 års plage - har mange billeder

 

Desværre døde min gode kollega/ven og hendes datter måtte sælge.

 

Jeg tror ikke datteren mere har med heste at gøre, men er sikker på hun vil være glad og stolt hvis Mary fik et fint føl


Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifolingen
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 19:37

Rosa drægtig med Zonyx

Affe drægtig med Hotline

en skal scannes med Veneziano

en forsøgt med Santiago men der skiftes hingst nu...

 


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 20:09

Vestergaardens Julana (Mantovani-Maerchenprinz går jeg ud fra scannes drægtig sidst på ugen med Bøgegårdens Santiago.

Anemone Bakkely (Lillemarkens Arkibald - May Sherif) er ifolet med Lionell påny, for det var simpelthen kombinationen til hende, og hun er drægtig.

Min bøvlebine (Schufro - Schwadroneur) vi holder vejret, for p.t. er hun drægtig ved Lionell på vej imod de 30 dage.

Diva er ifolet ved Floricello og kan forhåbentlig snart scannes.

Der er yderligere brugt tyske hingste her til et par stykker og en enkelt hollænder indtil videre.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 20:43

Vi har 1 vi venter brunst på, vi har valgt og prøve og tage hende i føl brunsten for og se om vi kan rykke termin lidt frem i år, hun skal scannes imorgen så vi kan se om det er ved og være tid

 

Hun er efter Rendezvous/Davignon/Donnerhall og i foles med BH Zee Me Blue Vi håber virkelig på hun holden den i første omgang så terminen kommer lidt frem næste år, ellers må vi jo bare på den igen

 

Prestige:


Billede

Ca. 3 uger før hun folede et sundt og velskabt hingste føl e. Tailormade Attention


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm (TIL SALG!)

-Graversgaards Chapeau

-Prestige

-Hingste føl e. Tailormade Attention

0
0
Svar på denne tråd
 
 ifoling
Forfatter: 
Dato:  05-06-2013 22:07

Miss Saigon er ifolet med Carmargue og er 30 dage henne - venter spændt på de næste 35 dage, så jeg kan få hende håndprøvet og forhåbentlig få bekræftet, at der stadig er føl :)

 

Der var gevinst i første forsøg...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ifoling
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 08:22

Blue Hors Salvie fik sent i aftes en portion Eclectisch DVH 1118

 

Så venter spændt....


Ejer af den smukke hoppe Blue Hors Salvie.. <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 to stk..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 09:17

Her ifoler jeg to stk

 

Laluna (Future/Freiherr) er ifolet med BH Zatchmo og skal scannes d 17.

 

Livia (Solos Landtinus/Primus AA) sprøjter jeg i brunst i dag (18 dagen) for at rykke terminen lidt og hun ifoles med D´lor (tror jeg :-)).

 

Så håber det hele bare flasker sig i år. :-)


Forhandler af Horselux foder og halmpiller.

 

 

 

Læssetov sælges.

www.læssetovet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 To hingsteføl, tak :o)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 09:40

Jeg har to i fol.

 

Allermest GLAD er jeg for at min nu 19-årige guldmedaljehoppe og avlsgeni (intet mindre ;)) Carrera (e. Casper (NL)) er kommet i fol, efter hun sidste år måtte opgives efter en masse bøvl med sæden.

Hun er i fol til A New Star, som er reservefløj fra Westfalen med bla. 10 i trav.


Billede



Jeg glæder mig nu også PÆNT til Feodoras (e. Der Harlekin B ) føl efter vinderen af bundeschampionatet for de 3-års hingste 2011 - bla. med 10 i galop, Caramel.


Billede


Bokse: 450,- inkl. fodring/ud- og indlukning og fri adgang til halm på fold.
Sommergræs og mulighed for fuldpension.

8883 Gjern - bus til Århus/Silkeborg.

 

www.stutteri-freden.dk

*

www.allergivenlig-hund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 et styk..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 11:32

jeg fik sidst et varmblodsføl i 2011 og valgte at holde pause. Min unghoppe efter Prinz K3/Dolomit/Sylvester er så blevet 3 år og hun er ifolet med Fly Society xx.

HUn er så konstateret drægtig men bliver først håndprøvet i august, da hun nu er i ridning med henblik på sadelkåring.

 

Jeg får som regel hingsteføl og et halvblods hingsteføl er som regel ikke i høj kurs.. men jeg tror på det og hjertet og maven er med, så glæder mig helt vildt til dette føl..

 

også går jeg indtil da og tæller dage til min pony gider fole indenfor 5 uger..Hun er allerede meget stor (og fed) men har ikke sat noget som helst der ligner stål, så det er kun fordi der har været gang i maven der indikerer at der bør ligge noget derinde.. ellers skal hun meget snart på en meget kraftig slankekur..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Venter på scanning af 2. Generation
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 13:24

Jeg har haft min 4års hoppe efter Cosmeo m Welser som morfar til hingst og venter på at hun skal scannes d.17.juni.

Hingsten er Stargolds Cream, en cremello. Og på min røde hoppe bliver der spændende at se hvilket køn og aftegn der kommer på mit palomino føl til næste år :-)

Biller af min 4 års, wonderful Star-light og hendes mor weltlady RDH kan ses på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi arbejder med følgende
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 16:53

Maryland (Michellino/Aktuell/May Sheriff) bedækkes med BH Zack

Kira ERDS (aktuell/May Sheriff/Gutergast xx) bedækket med Sezuan

Okima Lightfoot(Onassis/Michellino/Aktuell) Bedækket med Floricello

Mary Lightfoot(Michellino/Aktuell/May Sheriff) bedækkes med Franklin

Shania Lightfoot(Samsam/Laurenz/May Sheriff) medækket med Sir Donnerhall II

Cheyenne (Come back II/May Sheriff/Gutergast xx) drægtig med Sir Donnerhall II

Sabina Lightfoot(Sunny Boy/Come Back II/May Sheriff) bedækket med Sezuan

Lia Lightfoot(Landtinus/Come Back II/May Sheriff)bedækkes med Sir Donnerhall II

Lorraine(Lobster/Lavallo/May Sheriff) drægtig med Franklin

 

Dette er det samme antal hopper som vi bedækkede på sidste år.

til sidst lige lidt billeder af nogle årets føl

 

Toronto Lightfoot e. Totilas/Onassis/Michellino/Aktuell/ May sheriff. Han er 10 timer her:

 


Billede



og 4 uger gammel men i dårlig aftenlys........


Billede


 


Billede


og en sir donnerhall II/samsam/Laurenz søn, Sherlock Lightfoot 14 dage gammel


Billede



og en zonik/Landtinus/Come Back II hoppe Zarina Lightfoot ca. 14 dage gammel

 


Billede





1
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 20:16

Der ifoles 3 hopper her på stedet, den ene er dog udlånt og føllet bliver således ikke mit.

 

Brichella V (Depardieu/Argonjo/Allegro) skal insemineres i løbet af næste uge med Stedinger

 

Heslegård's Laxmi (Heslegård's Louis/Faigther) er insemineret med Fürstenball i følbrunsten

 

Madeira (De Noir/National Zenith xx) - er lånt ud og låner har valgt Tailormade Attention. Hun skal drægtighedsscannes i næste uge

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig afklaret
Forfatter: 
Dato:  06-06-2013 21:55

Først i dag er jeg endelig afklaret med hvordan kombinationerne skal være..

 

Søndermarkens Daisy bedækkes af Strandagers Bandit (føl på billede er efter Pedro)

Billede



Elmholts Ætna bedækkes af Sophienhofs Maroon (føl på billede er efter Pedro)
Billede


 

Elmholts Nineth bedækkes med Pedro (gentagelse af føl på billedet)

Billede




3 forskellige hingste/3 forskellige A ponyer i dressur kombineret med 3 gode og meget forskellige hopper - jeg glæder mig allerede til at se resultaterne :-)

 

Venlig hilsen og held og lykke til at jer andres spændende kombinationer! Fra Marie og NF'erne :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 15:00

 

held og lykke til alle ifolingerne.

 

Jeg har valgt ikke at ifole nogen i år, for første gang i 10 år.

Jeg har stalden fuld.Jeg vil ikke, at jeg skal sælge pga af pladsmangel.

 

Jeg bliver træt når jeg læser under hest søges, hvad folk vil have og hvad de vil give. Sommetider tænker jeg, det må være mennesker der laver sjov. Når de skriver max.15000 tænker jeg med alle de krav de har, må de have glemt et 0.

 

Bagefter læser man på til salg. Billig åring 40000 kr. Der er godt nok langt mellem sælger og køber. Orker det ikke.

 

Hatten af for jer der orker.

Glæder mig til at se alle jeres billeder til næste år af fine føl.

 

MVH Hanne.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Urealistiske købere
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 17:17

Der har altid være og vil altid være urealistiske købere, det er snart mange år siden, at det blev omtalt i en artikel i Ridehesten/Hippologisk. Jeg kan ikke huske om det var Schmidt eller Schultz der var blevet ringet op af en der spurgte til top-talentfuld unghest, og som forespurgt om prisniveau sagde 15.000. Så den eneste forskel er at der er sælgere der er villige til at sælge til den pris.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
1
Svar på denne tråd
 
 charlotte..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 18:05

det var Betty Rasmussen der var havde den artikel.. og jeg tror slet ikke hun sælger heste nede i den pris der stod også hun bad "køber" om at finde en anden hest..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 I foling
Forfatter: 
Dato:  08-06-2013 12:54

30 dages brunsten er vist ved at være ovre. Jeg modstod fristelsen til ifoling denne omgang. Men ... jeg kan jo stadig nå at falde i.

 

held og lykke til alle jer der er i gang.

 

 

Hanne


 

 

 

 

www. holstebrohundepension.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Wendy Klint
Forfatter: 
Dato:  08-06-2013 13:41

Vores ERDH hoppe Wendy Klint er blevet insemineret med Atterupgaards Seebach.

 

Hun stod med et æg på 4,6 cm. i torsdags, blev insemineret fredag, scannet lørdag morgen (hvor ægget var gået) og blev insemineret igen.

 

Så vi har lige hentet hende hjem her i formiddags.

 

Håber godt nok der er gevinst ;-)

 

Jeg synes jo Atterupgaards Seebach er en super super lækker og smidig hingst, og jeg har hele tiden snakket om Sandro Hit blod til hende.

 

Billede




 

Jannie

 

GRAFIKER

www.nokke.dk

 

HESTENE - NYT WEBSITE:
www.sydvillegaard.dk

 

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

NYT kandarbid 14,5 cm. sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ifolinger
Forfatter: 
Dato:  08-06-2013 14:31

Her har vi ifolet Divinity RDH efter Don Romantic/Master med Johnson og hun er skannet drægtig.

 

Weltina Haupt.st. efter Weltmeyer/Eisenherz er ifolet med Charmeur , ikke skannet endnu.

 

Macoco Sølyst RDH efter De Noir/Manstein er ifolet med Johnson, ikke skannet endnu.

 

De Winsor haupt. st. efter De Niro/World Cup I med Johnson, løb om så vi venter på brunst igen.

 

Vi ifoler en hoppe mere end sidste år.

 

Vi bevare optimismen og troen på at de gode heste vil der blive mangel på i fremtiden. De proff og udenlanske kunder vil stadig betale prisen så må jo lave heste til dem.


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.Bla. Temptation/Weltmeyer, Don Romantic/Weltmeyer,Johnson/De Niro og Zack/Don Romantic

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ifoling
Forfatter: 
Dato:  08-06-2013 18:25

Vi er også optimistiske...Vi tror også at gode heste altid kan sælges, hvis ikke før, så som rideheste. Desuden tror vi på, at der om 3-4 år bliver mangel på ungheste...vi har ifolet 6 hopper, dvs. 3 mere end sidste år.

 

Vores nyerhvervede DH fuldblodshoppe, Senta xx er konstateret drægtig med Fürstenball.

 

Vores nyerhvervede RDH Atterupgaards Laura e. Welt Hit II er konstateret drægtig med Floricello.

 

Vores nyerhvervede SRDH Atterupgaards Minelli e. Stedinger er konstateret drægtig med Sezuan.

 

Tonada RDH e. Come Back II er konstateret drægtig med Placido Domingo.

 

Alle 4 er kommet ifol i første forsøg :-)

 

Allicat RDH e. Aljano er netop på vej hjem fra Poul Bollerup, hun er insemineret med Charmeur.

 

Godthaabs Blizzard RDH e. Underworld xx er lige afleveret hos Poul Bollerup, hun skal insemineres med Fürstenball.

 


Lipas Horses tilbyder tilridning/ridning/kommission.

Opstaldning i idylliske omgivelser.

Salg af kvalitets dressur-føl/plage/ungheste.

Løsdrift til hingsteplage årgang 2012 og 2011.

www.lipas-horses.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  08-06-2013 20:32

 

Her skal to hopper ifoles i år.. ( havde egentlig bestemt kun een, men kan ikke dy mig...)

 

Laura Biagiotti (Lauries Crusador xx - Gelria trak.) skal ifoles med Dimaggio (Don Primero x World Cup 1)

Hun er ikke insm endnu.

 

Holmens Manilla (Crelido x Limaro) - Hende bliver det sikkert enten Tailomade Attention eller Charmeur (Florestan x Jazz). Ikke insm. endnu.

 

Hun laver super afkom med Temptation, men vil ikke ud i frost. Tror jeg hælder mest til Charmeur, da hun fungerer godt med hollandsk blod.


"Stutteri Holmen"

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-06-2013 19:23

 

jeg synes det er rigtig dejlig at så mange stadig ifoler deres hopper , at så mange tror på det.

 

Ligeledes synes jeg, det er rigtig rart, at så mange har forsat råd til det. Har råd til at ifole og råd til at fodrer på dem i 3 -4 år.

For der er ikke mange, der sælger og tjener penge på deres føl i disse år. Ja og at i har plads til de heste i avler.

 

Ligeledes, at jer der har det som forretning trods disse tider kan køre det med overskud. Jeg ved, at skat vil have, der visses overskud.

Det må sige at det imponere mig at folk kan det i disse tider. Sejt gået. Man får troen tilbage. tror på optimismen. For det koster penge at avle heste og jeg synes det kan være svært at lave overskud i disse tider.

 

Læste et sted at skat har inden for de sidste 4 måneder lukket 456 fimaer i DK.

 

Charlotte: den historie kender jeg. Men sælger du føl til samme priser i 2012 som du gjorde i 2004 ? Ligeså nemt. Du synes ikke at køber stiller flere og flere krav ? Og vil betale mindre ?

I synes ikke krisen, købeloven og lov om hestehold har gjort verden lidt træls en gang i mellem ?

 

Håber i alle får dejlige føl, der bliver gode rideheste.

 

MVH Hanne.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen i år.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2013 15:38

Regner ikke med at ifole i år.

Men næste år:

 

Tequilla Blue (Paint.) ifoles med Kenos Audacious Seven.

Og Vængets Mirabell (Fjordhest) ifoles med Gilbjerg Ajs.

 

Og så ved jeg ikke om jeg har Red Lightning der og om hun i så fald skal ifoles. Men måske med Ci Ci Senjor ask eller Farvorit Ask.


 

Red Lightning XX udlånes, sælges eller byttes med føl/plag.

 

Tequilla Blue Paint Hoppemave udlånes.

 

Vængets Mirabel Fjordhest. Hoppemave udlånes.

 

Musse Shetter.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 stk ifoler jeg
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 08:44

Jeg prøver at ifole 2 stk. i år.

Min nyerhvervede elite-hoppe efter Silvermoon/Schwadroneur og så min dejlige Kalliope der i år fik et skæppe-skønt hingsteføl, der allerede har været en del interresse for, men han er ikke til salg


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror desværre jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 12:01

ramt på pengepungen, pga vores første føl i år, som lavede en børudrivning på mor.

Hun skal igennem 3 operationer af ca. 15.000 kr stykket. De penge tages fra inserminerings-puljen...øv øv øv.

 

Men måske der bliver til 2 insermineringer, i så fald vil det blive på min Sandro/Leonardo II-hoppe og min Lancier/Royal Z I-hoppe. Meen Daylight´s held mht til operationerne afgør, hvad fremtiden bringer.

 

Held og lykke med jeres insermineringer!



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



SOMMERGRÆS UDLEJES HESTE / PONYER / PLAGE / FØLHOPPER

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifolinger
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 17:53

 

Jeg var så heldig at arve en ældre dame på 21 år e. Cavalier /Akzent II og hun er allerede konstateret drægtig med Zodiac (i første hug). Så der skulle bliver føl midt i marts.

 

Min dejlige 4 års RDH hoppe Kalhave's Miss Noir e. De Noir / Weltjunge folede for en måned siden en fin lille hoppe e. Bon Bravour, så hun er pt. igang med at lave endnu en Bon Bravour da jeg er særdeles tilfreds med resultatet. :)

 




Billede








 


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2013 22:30

Vi skulle ikke ifole i år, men så kunne jeg ikke styre mig alligevel.

 

Så nu har jeg puttet Escapology T på vores dejlige Carano/Wahnfried hoppe.

Hun har i forvejen lavet et Chelly Z, et Casir Ask og et Willemoes afkom (alle hopper) så nu er jeg spændt på at få en hingst på med en stor andel fuldblod på (og som IKKE er skimmel)..

 


Venlig Hilsen


Sisse


1
0
Svar på denne tråd
 
 Ændring...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2013 09:00

Billede




Tog lige en ændring til min Crelido hoppe, hun stod med 45mm fol i går aftes, så satser på at jeg når det til i morgen....

 

Har lige bestilt Dream Boy til hende

 


"Stutteri Holmen"

1
0
Svar på denne tråd
 
 To stk. hopper i folet
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 22:27

Ja, jeg er kommet lidt sent i gang, men begge hopper er nu insemineret, så krydser fingre for at de holder i første forsøg.

 

Min lille Casillas/ Corratus hoppe er blevet insemineret med Elitehingsten Willemoes. Egentligt var han ikke mit første valg, men da hun snød dyrlægen og ægget gik før han fik bestilt sæd, ja så blev det Willemoes som dyrlægen havde liggende på frost.

Willemoes har gjort det særdeles godt på denne hoppestamme, hoppens mormor har lavet en Bronzemedaljehoppe og en hingst udtaget til Herning med Willemoes, så det er bestemt ikke den værste B-plan man kunne tænke sig ;-)

Her er hun med dette års føl efter Quiet Please (Quite Easy/Calido)

Billede

 

Derudover har jeg været så heldig at få lov at låne en 3 års hoppe efter Willemoes/ Casir Ask/ Calido. Hun var i øvrigt bedste springbetonede hoppeføl i 2010 v. Eliteskuet på Vilhelmsborg.

Hun er i dag blevet insemineret med S-hingsten Acolino. Er meget spændt på resultatet :-)

 


MVH Nanna

Stutteri Teglvang

 

 

Forhandler af Regulator Complete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hoppe
Forfatter: 
Dato:  15-06-2013 22:45

Jeg prøver med en kombination der hedder Campbell/Cassini II/Feenspross - hoppen holdt på en inseminering lidt sent i brunsten, så næste år tør jeg godt prøve noget lidt mere spændende :-)

 

Hurra for 'nemme' hopper!

 

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 stk. Hopper ifolet
Forfatter: 
Dato:  16-06-2013 20:37

Her har vi ifolet 3 hopper:

 

Sumatra Hit (Sandro Hit/Carprilli) er ifolet med Uno Don Diego. Denne kombination gav jo guldmedalje hingsten Era Dancing Hit og et eminent godt hoppeføl i år.

 

Sandro Lady (Sandro Hit/Carprilli) helsøster til Sumatra Hit ifolet med Sezuan.

 

Delight(Davignon/Werther) ifolet med den tyske Zalando.

 


Med venlig hilsen

Annette Bugge-Nielsen

www.stutteri-era.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 føl næste år
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 08:59

Billede




jeg har valgt at at min RDH hoppe efter Damsey/michellino skal ifoles med Sezuan i år - hun står i skrivende stund på støvring,så håber hun kommeri første forsøg.


Mor til Ida født den 17/8/2012 kl 22.20

 

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annettte Bugge
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 09:20

Annette Bugge.. så vil jeg gerne bestille det bliver et hingsteføl som Era Dancing hit og min hoppe så får et hoppeføl til næste år.. så er hingstevalget allerede på plads..

jeg var nemlig så sikker på at Dancing hit var perfekt til min hoppe.. men det var jo ikke muligt så jeg måtte finde noget andet...


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 næste år
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 11:50

skulle der gerne komme føl her på matriklen

Det er hoppens første føl og også mit....

 

Hun er efter Del Cento/Cor de la bryer og er ifolet med Bøgegårdens Santiago.

 

Hun blev scannet i tirsdags og var drægtig, men med tvillinger, så den en blev klemt af. Hun skal scannes igen imorgen og forhåbentlig sidder der stadig en...


Lester
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 20:47

Husk at skrive alle jeres drægtige damer på terminslisten :-)


Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Elbækgaards Amadeus (udlånt)

 

Venter føl efter Sezuan på min Romanov/Højvangs Lukas/Alibi hoppe

Termin 6. marts 2014 :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg holder vejret
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 15:39

Og håber på at min nye hoppe Die Wariness e. Del Piero /Weltmeyer /Lemon XX er i fol med Baccarat xx.

 

Blev kontaktet af hingsteholder i morges, at hun nu endelig slog fra.

 

Hun har været i brunst længe, så hun blev for god orden skyld scannet igen i mandags, på Faxe dyrehospital, hvor scanningen viste at hun havde et æg på 4,5 cm, helt efter bogen, der var klar til at gå, så tilbage til Baccarat og inseminere igen tirsdag, og i morges, var hun så klar til at komme hjem.

 

Så hun er åbenbart en dame med meget lange brunster..

Her er lige et billede af "damen", med hendes føl fra 2011. (Billedet er fra salgsannoncen, Som jeg købte hende efter. Det er tidligere ejer, der har opdrættet føllet.)


Billede




Hilsen Sussi



Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 så er en
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 19:25

Så er Mary (Willemoes/Vivaldi) scannet drægtig.

Hun holdt heldigvis i første forsøg med Heinsgårdns Christa :)

staldkejlberg.com/hingste/ christa.html


Sælges: Hingsteføl efter Cape Town/Contango/Ponticello XX født 21/3 2013

www.ridehesten.com/dk/KoebOgSalg/ Heste/SeHest/?id=15963

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 21:57

Udsigterne til ikke at skulle have føl næste år blev for triste.

Emma blev scannet drægtig med Sunny Boy i dag. En hurtig beslutning, det er vi spændte på at se resultatet af.

 

Hanne


 

Frostsæd sælges: Ulrich Z. 2 strå

 

 

www. holstebrohundepension.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 drægtig
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 22:57

Min nu RDH hoppe Viktoria Stensvang hun gik rideprøve den 22 juni og fik der ved sit R, er konstateret drægtig på 75 dagen, hingstevalg ente med Zark som over 600 hvis ikke flere andre hoppe rundt om kring i verden også venter føl efter. Valgte den hingst da jeg ikke viste hvor let hun var og få i fol, ville ikke bruge en formue på transport sæd fra udlandet hvis hun skulle bøvle, hun fik sæd en gang den 6 april det blev hun drægtig ved, så der er forhåbenlig tidlig føl næste år.

Held og lykke til i der ikke har fået jeres kære hopper drægtige

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så langt så godt
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 15:59

Så har vi 7 hopper ifol af de 8 hopper vi er påbegyndt at bedække, og den niende skal bedækkes første gang fredag, så helt galt kan det ikke gå.

Det er flere år siden det er gået så relativt hurtigt, og 2 af hopperne har endda holdt i følbrunsten. De syv hopper blev drægtige på kun 10 brunster.

Vi har 3 stk Sir donnerhall II i vente, 2 stk Sezuan, 1 stk franklin og 1 stk Floricello. Vi skal have 5 føl på 4 dage omkring d. 1. maj næste år, så der bliver lidt problemer med hvem der skal have folingsalarmen på

Den 8. hoppe har vi skiftet hingstvalg efter 3 forsøg med samme hingst, så nu prøver vi med BH First Choice istedet.

håber stadig på fuldt hus for første gang i 5 år, men lad os nu se.

1
0
Svar på denne tråd
 
 En mindre
Forfatter: 
Dato:  03-07-2013 16:23

Den ene pony endte med at gå tom efter lidt uheldig start der har påvirket resten af sæsonen :/


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 17:19

Jamen så vil jeg da være den første på banen på irish cob siden

Min hoppe Sheila som er 1.grade elite hoppe er ifolet ved Survivor som er 1.grade champion hingst. Begge i ICS.ltd. Jeg forventer foling lige omkring 1.April 2014


Den lykkelige ejer af Sheila og Rosenlunds Damona

0
0
Svar på denne tråd
 
 glad med glad på
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 12:47

Sådan står det til her :) Kalliope var jeg noget i tvivl om kunne komme ifol, da hun ikke tidligere har haft føl 2 år i træk, men sørme om hun ikke blev i fol i første huk.

Ileise, som jeg købte i foråret, løb om en enkel gang, men er nu også konstateret drægtig.

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 14:18

Har idag fået scannet min anden hoppe ifol med vores låne hingst. Så nu har jeg to hopper ifol med ham.


Ja'thopa, som er efter The Promise (The Minstril x El Thay Tohfa / Jamill) og ud af Epicha (Epi x Ruscha / WN Oquendo), har termin den 18. maj 2014

Billede



DY Shahlia, som er efter Said El Dine (Radames II x Saida Bint Shahlia / Classic Shadwan) og ud af Sasja Isa (Ibn Zaraf x Sarah / Pacific), har termin den 11. maj 2014

Billede



Hingsten de er ifolet med hedder Kasam Al-Aws, han er efter El Sid (Al Lahab x Swana / Kubinec) og ud af Khalidah Al Thoraya (HS Padua x Kismeth / Maluk Ibn Monrad).
Og det er denne flotte herre:

Billede


Billede



Det er lidt et sats, da det er hans første bedækningssæson. Men vi glæder os rigtig meget, til at se hvad han kan lave med vores to hopper.




Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah
Og heller ikke at forglemme mine skønne SAF Liwa Bint Shahlia og SAF Jamar Z!

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et forsigtigt gæt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 19:51

er at bedækningstallet er nogenlunde stagneret.

 

Det tror jeg så også er fornuftigt, da der efter min mening kommer til at gå en hel del år endnu før eftervirkningerne af finanskrisen aftager; jeg tror vi snakker minimum år 2018.

 

Held og lykke med alle de skønne hopper og kommende føl

 

Mvh Janni

0
1
Svar på denne tråd
 
 Escapology føl
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 13:34

jubii her er der så Escapology T føl på vej på min Ilmeo/Doliart hoppe.


Billede




Sælges: Hingsteføl efter Cape Town/Contango/Ponticello XX født 21/3 2013

www.ridehesten.com/dk/KoebOgSalg/ Heste/SeHest/?id=15963

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 13:18

så er Dauphine wiffertsholm scannet drægtig med Sezuan


hingsteføl født den 30/5/2013 efter sir Donnerhall II/Damsey/michellino sælges

 

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

1
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 16:40

så har jeg fået Scannet Prima drægtig med Atterupgaards Seebach :)

 


mvh Tine

med en helt fantastisk hoppeplag eft.

 

BH Rosoff / Roots xx / Aleksander.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 17:14

Jeg bliver faktisk lidt glad når jeg læser denne tråd :-)

 

Det er dejlig at læse folk stadig ifoler, og nogen avlere også mange hopper, samt der er flere hopper af god kvalitet, det er da skønt

 

En anden ting der også glæder mig, er at der er en del dansk ejet og også avlet hingste blandt de valgte hingste

 

Ja, der skal ikke meget til at gøre mig glad :-)

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Cornettino Ask
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 17:23

Pløks (far: Solos Landtinus )er i dag scannet drægtig med Cornettino Ask.

 

Havde ellers besluttet mig for, ikke selv lave føl mere. Men har haft både hendes mor og mormor - så det kunne jo være lidt sjovt med en mere i rækken.

1
0
Svar på denne tråd
 
 så er nr. 8 drægtig
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 17:58

det hjalp at skifte hingst for nu er maryland drægtig med BH first Choice - endda efter at hun blev drægtig med tvillinger, og hvor det er lykkedes at "klemme" det ene væk.

- nu mangler vi kun at få scannet Mary om godt en uge for at se om der er fuldt hus.

1
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 18:19

Som skrevet længere oppe skulle jeg have ifolet denne hoppe:

 


Billede




Billede




Billede


En DH hoppe ud af Rendezvous/Davignon/Donnerhall
Hun blev scannet drægtig på 16. dagen med BH Zee Me Blue, termin er D. 8. Maj 2014

 

Derudover gik jeg på jagt efter en avlshoppe mere. Den blev hurtig fundet. En RDH hoppe, ud af Welt Hit 1/Gefion/Go on Then XX.

Denne hoppe blev 1. gang insemineret i fredags og igen om lørdagen, skal kontrolscannes på 16. dagen om 12 dage, så kryds endelig finger.

Hun er hold til ved Zodiac, så håber virkelig den er der i første forsøg, så vi ikke skal senere hen på året med føl, da jeg synes hun lige er sent nok i forhold til den anden hoppe


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Graversgaards Chapeau

-Prestige

-Hingste føl e. Tailormade Attention

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2013 18:54

Så blev vi også færdige.

 

Allicat RDH e. Aljano/Leuthen I/Racing Ace xx, som i første omgang var forsøgt ifolet med (dårigt) Charmeur frostsæd, kom ikke i fol. I den efterfølgende brunst valgte vi derfor at inseminere med frisk Sezuan sæd, og i dag blev hun så scannet drægtig.

 

Godthaabs Blizzard RDH e. Underworld xx/Wanderbursch II/Bolero kom ifol i første hug med Fürstenball-frostsæd.

 

Vi ser dermed frem til 6 føl næste år!


Tlridning/ridning/kommission samt opstaldning.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste/ avlshopper.

Løsdrift til hingsteføl/plage årgang 2012 og 2013.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste hoppe scannet idag
Forfatter: 
Dato:  25-07-2013 19:40

Så blev den sidste hoppe scannet i fol i dag, så det bliver spændende at se hvor mange føl jeg får næste år. jeg har ifolet 5 hopper

 

2 med De l'or

2 med Chandler

1 med Sandro's Adel

 

så alt i alt 4 dressurføl og 1 springføl, chandler er brugt på dressurhopper i håb om at lave en mere som hende her

 

Billede

 


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fuldt hus og dog
Forfatter: 
Dato:  27-07-2013 18:06

Så blev Mary Lightfoot også drægtig - med Franklin, så nu burde der have være fuldt hus, men ved kontrolscanning af cheyenne på 70 dage så havde hun kastet.

Nu vi prøver dog lige engang mere med hende.

Billede


billede viser Mary Lightfoots 1 måned gamle hingsteføl efter BH Don Olymbrio.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider