Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hjælp til hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 13:29

Billede

Billede

Billede

Billede

itorsdafgs fok min hoppe efter Damsey/michellino et stort dejligt hingste føl efter enten sir donnerhall eller zonik(hælder selv til at de SD der er faderen,synes føllet ligner). men nu skal der træffes en beslutning om årets hingste valg.

hoppen er kåret RDH med 8-8-8-7-7-8-7-7,5-7

ridelighed 7,5 - test rytter gav hende 8

kapacitet 7 - testrytter gav hende 7,5

skridt 7

trav 7,5

galop 7

ridelighed 780,0 - gangarter 720,7 - ialt 735,5.

hun har en forældling pct på 38,6% og måler ca 173-174 cm

hingsten skal tilføre bedre skridt, mere forben i trav,ridelighed

på billederne er føllet 18 timer gammel

Mor til Ida født den 17/8/2012 kl 22.20

0
0
Svar på denne tråd

slet ingen
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 20:17

63 har taget sig tiden (og tak for det) til at kigge,men ingen svar - kunne jo godt bruge nogle erfarende avlers mening

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 21:20

Jeg tror grunden til de manglende svar muligvis kan være, at det faktisk er svært lige at finde en hingst der både giver skridt, bedre forknæ i trav og så ridelighed. Mange af de hollandske skridter ikke så imponerende, Sandro Hit-blodet er heller ikke kendt for at forbedre skridten, og derudover skal din hoppe nok også tilføres en hingst der ikke er for tung?

Fürstenball skridter godt, men tror ikke han giver mere forknæ. Der er også i forvejen D-blod i din hoppe, men det bliver ikke voldsom indavl og er set gjort med fine resultater.

Tailormade Attention skridter godt og er selv ridelig, men hvordan afkommende er under rytter ved vi jo ikke endnu.

Placido Domingo skridter også fint og er ridelig, men her får man sandsynligvis ikke bedre forknæ med trakehner indover.

Kigger vi mod udlandet er der f.eks. Callahos Benicio (staves), men ham kan du nok ikke få sæd fra i år. Franziskus hos Sosath har lavet nogle meget fine føl, men jeg er faktisk ikke klar over hvor god hans skridt er. Føllene efter Sezuan imponerer også, men der har du så OCD-risikoen.

God skridt er en mangelvare idag, så det kan faktisk være svært at få den forbedret.

0
0
Svar på denne tråd

Romantic...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 23:44

Kunne Blue hors don Romantic være en mulighed - bevægelse 8,10,10

Bevægelsen særdeles god i skridt. Rummelig, taktfast og særdeles smidig i trav. Smidig med særdeles god bæring og rummelighed i galop.
Tildelt guldmedalje og Åge Ravns vandrepokal. Fløjhingst.

og i følbedømmelse :Passende store, ret ensartede, vellinierede og højtstillede føl af god til særdeles god type. Kønt hoved, enkelte savner dog mere udtryk. Velansat, velrejst, passende lang hals. God forening mellem hoved og hals. Lang, skrå skulder og velmarkeret manke. De fleste har god og smidig overlinie. Langt, muskuløst kryds. Lemmerne er passende føre. Bevægelsen er overvejende særdeles god i skridt. Særdeles god og elastisk i trav og galop med stor gålyst og bæring. Kan benyttes til et bredt udsnit af hopper

Indavlsprocent under 2% i 7 led.

0
0
Svar på denne tråd

dejligt med svar
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 09:32

Reni - ved det kan være svært at få indfriet alle sine ønsker men tusind tak for din hjælpsomhed.

fürstenball - er en skøn hingst men synes hans årgang i herning skuffet mig meget

Attention - så jeg til åben hus og mavefornemmelsen er der bare ikke.

placido domingo - dejlig hingst og måske kunne det være et bud.

både callaho's benicio og franziskus er meget spændende og dem vil jeg kigge nærmere på - ved du hvem der formidler sæd fra callaho's benicio?

GLrosina - bh don romantic - hvad tænker du han kan tilføre min hoppe typemæssigt?

0
0
Svar på denne tråd

Romantic
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 16:47

Typemæssigt er han jo ædel,højtstillet og en hingst af særdeles god type, og tror hans overliniebeskrivelse kan være et plus på din hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Lissaro
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 19:26

Når jeg tænker forbedring af skridt, så tænker jeg faktisk hendes far Damsey og så tænker jeg Lissaro van de Helle.

Jeg husker stadig Lissaro fra Bundeschampionatet det første år hvor publikum spontant begyndte at klappe da han slog over i skridt. Som den første hingst nogensinde har han vundet BC 3 år i træk som 3, 4 og 5-års, så rideligheden er i top.

Benicio leverer IKKE sæd i 2013, så han er ganske enkelt ikke en mulighed.

Don Romantic ville jeg ikke vælge, han giver gode bevægelser, men ikke så meget andet. Jeg mangler stadig at se gode/holdbare rideafkom efter ham.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 07:05

først tak til jer erfarende avler - dejligt i har lyst til at komme med jeres input.

GLrosina - min egen hoppe er fint højtstillet fra naturens side,og har det nok lidt på den måde som Charlotte også skriver,at romantic laver gangaret også slutter den der

Charlotte - spændende bud - ved du hvem som formidler sæd efter ham og har du set føl efter ham?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 10:58

Måske kan jeg være lidt behjælpelig der.:

Prøv denne link. landgestuetcelle.de/cms/ front_content.php?clie...idart=2052

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider