Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til hoppe efter Akinos?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 08:18

Hej,

Jeg har en hoppe efter Akinos som jeg overvejer at sætte i fol til næste år. Vil derfor høre om nogle avlere har et int. bud på, hvad der kunne være spændende på putte på hende

Billede

KH Christina :)

Sygeplejestuderende, mor til Isabella, ryttermærkedommer og ejer af Adea

0
0
Svar på denne tråd

hvad ønsker du
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 21:15

Umiddelbart er du nødt til fortælle noget mere om hvad du ønsker forbedret.

Jeg har selv lavet hhv. en De noir, Crelido og Sunny-Boy på min Akinos/Castro hoppe og der er Crelidoen og Sunny-boy'en faldet godt ud på hver sin måde. Crelido'en havde lidt trang forening og kort nakke (nok fra moren) men masser af aktive bagben og skøn type, mens sunny-boy'en har fået mere rummelig gang samt forbedret hals og forening.

0
0
Svar på denne tråd

Akinos/Fanal Prydsholm
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 11:17

Sådan en hoppe har jeg også..

Jeg har af Poul Graugård fået anbefalet Blue hors Rockefeller, og det bliver prøvet i år..

På denne hoppe har jeg tiddliger brugt:

Solos Landtinus ( RDH )

Zardin Firfod ( DH )

Noblemann ( DS )

Skovens Rafael ( RDH )

Min er ikke en særlig stor hoppe, men de er alle ret store efter hende , ca 170 cm ...

Hun avler et godt eksteriør, og rigtig godt temp..

Jeg syes jeg har valgt meget forskellige hingste på hende, og ikke en af faldet uheldig ud, så vil da mene at du også har flere muligheder...

Du kunne jo vælge rockefeller - jeg har jo erfaringen fra min Rafael som ligger i samme blodlinje, og den er yderst velgående og nem og omgåes, den har været til stationsafprøvning hvir den blev givet en 10 tal for temp..

Håber du kan bruge det til noget..

Mvh Susanne

Stald Holkjær

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider