Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sidste chance
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 08:50
Jeg har lige lidt sidste chance spørgsmål inden kåringen på lørdag ?:-)

Skal hesten have 4 sko på eller er det valgfrit ? (min har kun forsko på)

Når man skal fremvise på fast bund, er det så rigtigt som jeg har forstået, at man løber ned ad et stykke asfalt i trav mod dommerne, tager hesten op, vender og skridter frem og tilbage og så vender hesten til opstilling med venstre side mod dommerne, og så traver ud igen ? (hvis jeg er galt på den, hvordan er det så ???)

Skal man have tøjler eller trækketov på hesten ?

Det er lidt svært at smugtræne, når man ikke lige kender detaljerne, og den beskrivelse der er på DV's hjemmeside er alt andet end detaljeret...

Har I andre fået program ???

Mvh Alette
Hingsteføl sælges - Se billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

opstilling
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 09:15
foran dommerne er ikke altid venstre side til, men den manfrie side som skal vende ind imod dommerne.

Dette kan give nogle ture rundtomkring sig selv.

Nogle steder traver man ned mod dommeren, stille op, skridter frem og tilbage, en kort opstilling, trav frem og tilbage, en kort opstilling og ud.

Og om den har 2 eller 4 sko eller ingen er ligemeget

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Alette
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 10:03
Når vi nu snakker DV så traver du ind med hoppen og stiller op foran dommerne.

Man stiller normalt op med venstre side mod dommerne, men hvis der er skævt/hul i jorden el.lign. tages der hensyn til det, evt. vendes hesten. DV-heste er normalt flettet, så der er IKKE en side med/uden man.

Når dommerne siger til, skridter du frem og tilbage, stiller op og traver så ud, når dommerne siger tak.

Sko: der er det ligegyldigt om der er 2, 4 eller ingen.

Og programmerne kom i går, men dit bliver selvfølgeligt sendt til Poul Erik.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 10:26
igen igen, jeg har nu set masser af DV hopper som har "hængende" fletninger til DV kåringer her på fyn.
Og min veninne som stiller mange til kåring fletter nu aldrig med strittende fletninger og derved kommer der en manfri side.

Men det kan selvfølgelig være at de gør det med fletningerne anderledes på din side af vandet.

I sidste ende er det vel også vigtigst at hesten er flettet så det fremhæver den "rigtige" form på halsen og ikke om de stritter eller ligger ned.

Desværre er det blevet morderne at de skal stritte også selv om det for mange giver en forkert fremtoning af halsens facon.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Syede flet.
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 10:38

Hvis jeg var dig ville jeg sy dem i.. Det ser 100 gange pænere og mere elegant ud..!

Mvh Helle & co. >o<
0
0
Svar på denne tråd

Fletninger
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 12:17
....bliver vist ikke rigtig regnet for man, der hvor jeg kommer. Det er løs man der tænkes på.

Jeg fletter dem heller ikke stående, da det kun er ganske få heste det klæder.
0
0
Svar på denne tråd

ingen sko
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 12:53
hvis din hest skal til kåring på lørdag og hun ikke nu allerede har dem på... man må aldrig sætte sko på indenfor en uge før en kommende bytur...,i risiko for at hesten bliver øm... bare en oplysning
B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider