Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Folingsboks men uden halm?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 11:54

Er der nogen som har efaring med folebokse på andet en halm og har gode råd til noget man særligt skal være opmærsom på?

Jeg står for første gang og skal have føl. Hoppen jeg har kan ikke tåle at stå på halm. Hun er 21 år og har de sidste par år haft støvallergi, så det vil være synd at sætte hende på halm.

Hun står nu primært på halmpiller, som jeg af og til smider en halv sæk spåner ind på, for at det bliver lidt mere luftig.

Hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Træpiller og spåner
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 12:06

Hej Anita.

Min avlshoppen står på træpiller og spåner, synes det fungere fint. Sørger altid for, at der er godt med "fast" bund lige op til foling og godt med spåner, når tiden nærmere sig.

I starten af føllets første dage, ligger jeg lidt halm ind, i et hjørne som den kan sove i(du kan jo bruge hø istedet), men efterhånden ligger den sig bare i spånerne, og så ryger halmen ud igen.

Held og lykke med den forestående foling.

Venter føl efter BH Zack/ BH Soprano(sandro Hit)/Donnerhall.

0
0
Svar på denne tråd

1234356567
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 22:57

Min stod også på træpiller. Jeg smed ekstra spåner ind i dagene op til, og satte varmelampe op da den lille var født. Det var frost om natten selvom det var midt i april (2009)

Hun brugte rigtig meget lampen. Jeg lagde flere gange dagligt lidt ekstra spåner ind under lampen, og hun var ude flere gange dagligt af 1 time. 2 dage efter kom sommeren og så kunne hun være ude længere tid.

2 dage gammel

Billede

2 dage gammel
Billede

4 timer gammel og mod på verden:-)
Billede

Held & Lykke med den kommende foling

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

Foling på spåner
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 09:01

I 2010 folede vores førstegangshoppe 13 dage før tid og uden de helt tydelige tegn på, at det var oppe over, så det kom helt bag på os. Hun stod på spåner og jeg havde sagt, at jeg 10 dage før termin ville strå ovenpå med halm. Det nåede jeg så ikke. Heldigvis var jeg tilstede under folingen. Jeg kan bestemt ikke anbefale, at lade dem fole på spåner med mindre man selv er tilstede. Føllet er jo fugtigt og klistret, når det kommer til verden. Så du kan nok forestille dig, hvordan det så kommer til at se ud, når det ligger og ruller rundt i spåner. Tænk også på den stakkels mor, der skal slikke det rent, hvis man ikke har været der til at større spåerne af inden. Men det er sikker bare mig

Hvordan det vil gå med halmpiller, kan jeg ikke sige noget om

Men pøj pøj med det hele

Med venlig hilsen Mia

www.Cosh-Arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

halmpille
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 11:01

Tusind tak for svarene. Jeg håber inderligt at jeg er til stede når det sker, men intet er jo sikkert. Men det lyder til at jeg ikke skal være så bekymret over halmpille/spåne bunden, så længe jeg har en god og tyk madras

God idé med at lave et hjørne i boksen, hvor det lille føl har noget ekstra godt og varmt at ligge i.

Hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

lod min....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 13:05

Lod et år min hoppe føde i en spåneboks. Det var ikke en succes. føllet lignede et juletræ med spåner over hele kroppen og hoppen fik vist spist sit træfiberbehov for et par år, da hun slikkede ham ren.Halm er bare bedst i fødeboks.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

Halmmadras er absolut
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 16:26

det bedste. Føllet kan stå fast uden at skride, og navlen, som jo er den "farligste" del, bliver ikke sat til med spåner. God fornøjelse

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider