|
|
| BH Hotline |
|
|
Hvad er jeres erfaringer med afkom efter ham, hvad har han tilført og hvordan er de i sind ?
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha Uha |
|
|
Han er brugt på en Schufro hoppe. Super flot føl som gik i finalen på Blue Hors og udtaget til eliteskuet i reg. 2. Rigtig godt gående men sikke en herre. Hans andre søskende efter Romanov var blide og nemme som føl. Ham her var svær at komme til og han kunne det hele, både bide og sparke. Hoppen venter en mere efter Hotline så det er spændende hvordan den er Mvh. Bente Stald Helios
4 års Romanov/Schufro/Fruling hoppe sælges samt helbror på 3. 4 års Dicardo vallak meget ridelig og fornuftig med super galop solgt til Norge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en |
| Forfatter:  |
MTDressage |
| Dato:  |
20-04-2013 12:13 |
|
BH Hotline x BH Don Schufro - vallak på 186 cm. Meget utålmodig hest i boks og på staldgang men SÆRDELES arbejdsvillig når han longeres eller rides. Kæmpe talent for de samlede øvelser såsom piaff, passage og pirouetter, og en rigtig god skridt, god trav og særdeles god galop 
Tro på dig selv og dine muligheder, - derved kommer du længst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De Hotline'er jeg kender er tændte, men store og velrejste. Karina Christiansen fra DV siger han skal bruges på hoppestammer med godt temperament og ridelighed.
Mette Højvangs Lumina Elbækgaards A'moon Elbækgaards Roma Nova Elbækgaards Amadeus (udlånt) Venter forhåbentlig føl efter Sezuan/Romanov marts 2014
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridelighed |
|
|
Sjovt nok så skrev en af min tyske FB-venner sidste år at Hotline hverken vare kønne eller velgående, men de var ridelige. Hotline skal KUN bruges på hopper med gode forlemmer, for jeg kan se at de tyske indextal for forlemmer er langt unde middel på både Hotline og hans far Hofrat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Habita efter Hotline/Bernstein |
|
|
Kan tilslutte mig Michaels beskrivelse, vores Hotline er nok lidt utålmodig men særdeles lærenem og villig. Super til at gå i trailer og står fuldstændig stille under kørsel. Særdeles arbejdsvillig og med stor energi,kræver nok en lidt dygtig og tålmodig rytter men så får man også en hest der vil arbejde for en og kan gå hele vejen. Exteriørmæssigt kan vi heller ikke ønske det meget bedre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline x Sunny-boy |
|
|
Min hoppe er en meget selvstændig og modig dame der er yderst arbejdsvillig og energisk. Hun er eksteriør mæssigt en super ædel hest med et kønt ansigt og lange ben. Kunne ønske mig nogen bedre forlemmer, men hun er kun 5, så mon ikke der kommer lidt ere action i takt med at hun bliver redet lidt mere - bagtil er der intet at klage over, SUPER god haseaktion!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678910 |
|
|
Her er et par extra billeder af min "Hotline". Har man mod på et afkom med en masse energi så får man som regel en hest det har et extra gear når man begynder at drive med sædet og det mærker vi tydeligt på Habita. Efter en vinter med primært remonteridning skal der ganske lidt pres til, så går hun med meget mere "sving og bæring" og ja jeg ved godt at takten kan være bedre og næsen skal frem men Rom blev ikke bygget på en dag. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke nogle skønne heste i viser  Hvorfor en hoppe type er de lavet på? Forædler han?
Hilsen Stephanie Gess Alfarvad Z - Termin 9 maj 2013 - Bøgegårdens Boney M Clemenest Gucci *himmelhest*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678910 |
|
|
Jeg vil tro at man skal bruge ham på en hoppe der avler ædelt. Herunder ser du vores avlshoppe efter Bernstein og nedenunder er hendes afkom. Bardot eft. Bernstein/Avanti Bardot Habita eft. Hotline
Luigi eft. Bøgegårdens Laurino
Dicte eft Uno Don Diablo
Dahlia eft. Uno Don diego (med sadel for første gang) Dickow eft. Uno Don Diego
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har set hos 3 avler nu |
|
|
Jeg har set afkom efter ham hos 3 avler med hver deres hoppestamme,fælles for dem er meget smukke velrejst,men noget varme og 3 af de 5 afkom har ikke rigtig ben stilling... Ved ikke om det passer men har hørt test rytter ikke er vilde med dem til prøverne.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678910 |
|
|
Tja her er der da et par yderst kompetente testryttere der udtaler sig positivt om Hotlineafkom Citat Heste nettet Delt førsteplads i dressurchampionatet Andet og sidste heat af dressurchampionatet blev afviklet idag, hvor Jan Brink atter satte sig i sadlen for at teste de talentfulde unge heste. Det endte med en delt førsteplads mellem Møllegårdens Pas Partout e. Don Primero/Bøgelys Camaro redet af Andreas Helgstrand og guldmedaljehoppen Sirikit e. Hotline/Don Schufro redet af John Hvalsø Saul, der begge sluttede med et samlet resultat på hele 943 point. Sirikit blev idag tildelt 9,5 i både ridelighed og kapacitet af testrytter Jan Brink, nøjagtig det samme som Møllegårdens Pas Partout fik under sin testridnig igår Ind på tredjepladsen kom Druebrogaards Quite Nice redet af Anne Troensegård efter idag at have indkasseret 10 i ridelighed og 9 i kapacitet. Den sluttede således med et samlet resultat 931 point. Fjerdepladsen gik til den især særdeles velgaloperende Schakiro Pilekær e. Don Schufro/Ferro redet af Marianne Helgstrand. Den opnåede et samlet resultat på 900 point. Rutinerede Sanne Henningsen tog femtepladsen med hens egen Superman W e. Sunny Boy/Leandro, der sluttede med 895 point Jan Brink gav flere høje karakterer idag, hvor det også blev til 10 i ridelighed og 9 i kapacitet til De Negro-W e. De Noir/Münchausen redet af Michael Grønne Christensen. De blev også til to 9-taller til Hot Spot e. Hotline/Welt Hit II redet af Allan Grøn og til JJ Samia e. Samarant/Carano redet af Michael Søgaard 2013 Svalegårdens Hottie e. Hotline redet af Maria Anita Andersen, der tog føringen efter programridningen var også en særdeles positiv oplevelse for testrytteren. Hoppen arbejder med stor kapacitet i absolut korrekt holdning i selvbæring uden at være presset. Hasses udbrød da også da hoppen slog i galop "Woho.. what a canter!" Han savnde lidt sug på tøjlen i skridt ellers ville 10-tallet ifølge Hasse være kommet på tale. Hoppen blev tildelt 9 i både ridelighed og kapacitet og er derved stadig i front efter 1. heat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har set dem |
|
|
Hej Karen Jeg har set dem live,men jeg skriver også bare at jeg hørt det,jeg er ikke ude på mudderkamp her....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er godt nok nogle fine afkom:) Ved ikke hvordan hun avler endnu? Hun har termin den 9 maj efter boney m. F:Grundgold II FF:Grundstein II FM:Goldfein FFF:Graphit FFM:Sussi FMF:Goldstern FMM:Ei Die Feine
M:Aparte J MF:Raimondo MM:Undine II MFF:Raimond MFM:Eike MMF:Calypso I MMM:Diego Gess er kåret i DS med tal 7-6-7-8-6-6-6-7-7-7 med 7 i helhed. Har også tænkt Zatchmo?
Hilsen Stephanie Gess Alfarvad Z - Termin 9 maj 2013 - Bøgegårdens Boney M Clemenest Gucci *himmelhest*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sensitivitet og skæve ben;-) |
|
|
Jeg har været så heldig at erhverve mig en helt fantastisk 5 års vallak e. Hotline/Rohdiamant. Smuk og højtstillet med et super look.tre rigtig gode gangarter og smidig ud over det sædvanlige... men kæft hvor er den også bare tænding og følsomhed til overmål. Bliver en super hest men kommer til at tage tid. Til gengæld er forlemmerne virkelig ikke gode! Har nu studeret en del af disse afkom og deres kåringskarakterer, og det er virkelig ikke prangende!!! at min så er godkendt klinisk uden anmærkninger kan jeg kun tænke mit om......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline. |
|
|
Er selv indehaver, af en 6 års vallak efter Hotline.
Han har Aderlass som morfar.
Jeg har en halvsøster efter samme hoppe, med BH Dicardo som far, hun er en helt anden type - både hvad angår eksteriør og temperament.
De to andre halvsøskende jeg har set efter samme hoppe, har samme type som hende jeg har - så her er ingen tvivl om, at det er Hotline der har avlet stort, varmt og velgående.
Kan kun slutte mig, til de ovenstående udtalelser.
Et ordentligt skrummel af en velrejst, svævende og meget sensitiv "gangarts maskine" - og smuk som bare faen.
Min han er meget energisk, men desværre også meget nervøs.
Under rytter er han fantastisk og reagerer sjældent på noget.
Han er meget selvgående og utrolig lærenem.
Han har desværre også parallel forskudte forben, derfor bruger jeg ham ikke til alm. banedressur og forventer desværre ikke, at han bliver særlig gammel.
Desværre ikke noget billede af skønheden, da jeg ikke har nogen på tab'en.
Team Mo Chuisle Det er mig, med det store brune monster og den lille røde djævel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hotline... |
|
|
Stort set alle de Hotline jeg har mødt og også redet har været meget tændte, men ganske arbejdsvillige heste med stor kapacitet. De fleste har været nogle ordentlige heste i størrelsen (175-180+) og de fleste har haft dårlige forlemmer - Intet på bagben. mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygtet vil |
|
|
at enten er de ikke til at komme til i stalden men så er de til at ride på - alternativt er de ok at kommme til, men vil ikke rides. Hvad ved jeg. Jeg har kun mødt ét føl, og det var ikke just særligt venligt eller positivt
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó Don't let your dreams just be dreams. Sponsored by Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou HERI - Ll. Haspeholm hestefoder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678910 |
|
|
Det er godt nok ikke nemt at være hingsteejer i dag hvor det er super nemt at sprede rygter på internettet. Jeg kan sprede masser af rygter om fantastiske Hotline afkom der hverken har problemer med temperement eller holdbarhed men vil hellere holde mig til den erfaring jeg har med mit eget Hotline afkom. Habita er det bedste afkom vi har haft i de mange år vi har avlet og grunden til at vi ikke har skaffet os af med moderen til hende endnu, er at vi ville elske at have en stald fuld af dressurheste med den afstamning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen. |
|
|
Det har da på ingen måde noget, at gøre med, at sprede rygter - men har derimod med meninger, om egne heste at gøre.
Hvis du vil betvivle mine holdninger, er du mere end velkommen til, at komme og se min Hotline basse.
Både dyrlæge og smed har taget billeder af hans forben, da ingen af dem mener, at han faktisk burde kunne bære sine 700 kg på dem!
Og hvis du savner spænding i livet, giver jeg også gerne en ridetur på ham.
Så kan vi snakke om bagefter, om du stadig mener det er rygter.
Team Mo Chuisle Det er mig, med det store brune monster og den lille røde djævel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygterrygter |
|
|
Jeg er da ked af at du føler dig truffet, mit indlæg var en komentar til Vicky som skriver det her: Rygtet vil Forfatter: Dejó (Vicky) (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 27-09-2013 07:34 at enten er de ikke til at komme til i stalden men så er de til at ride på - alternativt er de ok at kommme til, men vil ikke rides. Hvad ved jeg. Jeg har kun mødt ét føl, og det var ikke just særligt venligt eller positivt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen. |
|
|
Så beklager jeg mit udbrud. 
For ja, det du henviser til der - det er rygter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skriver jeg jo |
|
|
netop i overskriften at det er - så det er der vel ikke grund til at udpensle yderligere. At de så kommer fra en ganske hotline kendt kilde er en anden ting, og det fremkom netop da det føl jeg kender/kendte blev beset. Men ja det er et rygte, jeg har ikke gidet forske nærmere i Hotline afkom - det er ikke en hingst jeg nogensinde selv kunne bruge. Så derfor har jeg kun selv skulle håndtere (en smule) rundt med ét Hotlineføl, og jeg tror faktisk heller ikke føllets avler ønsker flere af den slags
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó Don't let your dreams just be dreams. Sponsored by Mustang Trailers - Sadelmager B. K. Rützou HERI - Ll. Haspeholm hestefoder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|