Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Særdeles skævt føl?!
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:02

Jeg har her til morgen fået det ønskede Welsh mountain hoppeføl, da det er sidste føl efter min gamle avlshoppe

Men lykken varede kort; føllet er særdeles vind og skæv - hun er blød i bagkoderne, men det er så ekstremt at hun går helt nede på koden på det ene bagben, og på bunden af piben på det andet bagben Hun vrider så meget i det ene bagben at det kan stå i 90grader ud fra kroppen! Og vridet kommer fra ryggen/krydset Når hun står, så står hun som hvis hun havde været forfangen, dvs. forbenene strukket frem foran sig... Men hun ligger mest ned, ingen tvivl om, at hun har ondt Hun skridter lidt, men ellers ligger hun - nu har jeg lukket hende ud på fold, så hun kommer på hård underlag.

Men både gode råd, men særdeles solskinshistorier modtages gerne! Dyrlægen kigger også forbi her over middag.

Billeder kommer senere

Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:29

jeg ville få fat på dr.dyr og få ham7hende til at se på den lille og lave en evt handle plan

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd

dr. dyr..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:37

jeg vil også få dyrlægen til at kigge på den bette..

Jeg mindes et år et ponyføl der gik på koderne.. det rettede sig heldigvis selv og blev til en rigtig fin lille pony..

forrige år fik jeg et føl, der vippede på ballerne og derved ikke støttede på hoven.. han blev lukket på fold og fik sin motion, men sled desværre hurtigt hul i ballen. SÅ han måtte have forbinding på... dyrlægen sagde at denne opgave var ikke noget han kunne gøre så smeden blev tilkaldt og han blev pudset og skåret hver 2. uge og så kom han op og stå på hovene weee.. og er i dag et føl (plag) uden problemer..

Motion til føl er jo super godt, men hvis de har ondt eller der slides hul er der jo nogle ting der skal tages højde for.. så derfor vil jeg også tage dyrlægen ind over..

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

Ham jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 14:01

i år, har også været MEGET blød bagtil og gik også på koderne på begge bagben, dog værst på højre bag.

I samråd med dyrlægen kom han kun på fold 2 -3 gange daglig i 5-10 (max) min. Derudover havde / har jeg ham på hård bund på staldgangen 5-10 min 2-3 gange dagligt.
Nu 3,5 døgn gammel er han oppe og gå på hovene og vrider slet ikke på samme måde længere.

Jeg blev direkte frarådet for megen motion - derimod lige så mange små ture som jeg orkede - og det har vi gjort og med god succes. Indenfor 3 dage tror jeg vi er uden problemer her.

Held og lykke med din lille - håber virkelig hun retter sig !

Mvh. Juliette

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da møf!
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 14:11

Åh, for søren

Jeg håber hun kommer efter det - og hurtigt - så du kan slappe af igen og nyde hende!!

Bokse: 450,- inkl. fodring/ud- og indlukning og fri adgang til halm på fold.
Sommergræs og mulighed for fuldpension.

8883 Gjern - bus til Århus/Silkeborg.

www.stutteri-freden.dk

*

www.allergivenlig-hund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 15:24

Kan du ikke ligge nogle billeder ind?

Tænker om føllet måske er windswept?

Jannie

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

Kandarbid 14,5 cm. sælges

ALDRIG BRUGT!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 15:52

øv øv øv... Håber du finder en løsning sammen med dyrlægen.. Og som andre skriver, kan du ikke sætte et billed ind? Måske det giver folk en bedre ide til hvad der kan gøres, eller om folk har set noget der ligner..

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain ponyer

www.welsh-stutteri.dk

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ondt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 16:14

Skal den nok ikke på fold nu jorden stadig er kold, men moderat motion måske bare i stalden.

Og ja, gerne billeder, syntes jeg har set mange skævheder, men kan ikke lige danne mig et billede i hovedet.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:29

Lige en lille opdatering herfra - jeg har slås med mit kamera, da det pludselig ikke kan snakke med computeren, derfor ingen billeder endnu

Jannie: Min egen første tanke var også Windswept, men det mener dyrlægen heldigvis ikke hun er! Da hun altid vælter til venstre, og dyrlægen sagde, at ved Windswept vil de somregel vælte til begge sider, samt hun kunne bøje den i nakken uden den væltede til siderne.

Følle blev hurtigere svagere i morges, hun skulle have hjælp når hun skulle op og drikke, og hun skulle støttes for ikke at vælte

Dr. dyr kom midt på eftermiddagen, og hendes første indtryk var, at følle ikke havde fået ilt nok under fødsel og derfor var hjerneskadet, både ud fra at hun var meget svag, virkede i perioder fjern og havde/har ingen naturlig balance samt kropsbevidsthed.... Men alligevel var der nogle ting der ikke passede helt sammen

Men konklusionen er, at følle er beordret boksro med små korte gåture et par gange om dagen, indtil hun er blevet stærkere og benene er bedre. Derudover har jeg fået noget flydende vitamin tilskud, som følle skal have.

Mandag skal vi så tage stilling til, om føllet har rettet sig så meget at vi fortsætter, eller om der skal flere midler til. Vi er allerede nu enig med dyrlægen om, at det eneste behandling vi ønsker at byde hende er det vi gør nu, med ekstra vitamintilskud og smertestillende, samt evt. specialbeslag. Vi ønsker ikke at hun skal have skinne på eller lign.

Dyrlægen gav hende en odds der hedder 50/50

Stutteri Sejlstrup

0
0
Svar på denne tråd

ej for pokker.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 09:20

Sender dig bare en stor trøste krammer.

Håber hun kommer sig helt og hurtigt.

Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

0
0
Svar på denne tråd

har også prøvet det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 10:43

Har også haft en med så bløde kode at den gik på dem. Jeg var klar til at ringe doktor dyr ud og aflive den, det kunne umuligt være godt tænkte jeg: Men dyrlægen sagde at det nogle gange skete og efter en uges tid gik følle ganske helt og aldeles normalt.

Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/319741/

0
0
Svar på denne tråd

Skævt føl
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 13:31

Jeg fik også et vind og skævt føl for nogle år siden.

Billede

Benene rettede sig ud, men han endte alligevel med stærkt fransk benstilling og en skæv hofte der aldrig rigtig rettede sig. Han var ikke låst, bare skæv, sagde kiropraktoren.

Han blev aldrig min ridehest.

Still learning..

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkddk
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 17:36

Vil blot ønske dit føl god bedring. Håber hun klarer sig!

Og lige en tanke... når hun nu ligger så meget og ikke rigtig får gang i blodomløbet, så vil et lunt føldækken nok gøre hende godt...Det er jo stadig bidende koldt - især om natten.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 19:02

Nu prøver vi med billeder!

Billederne er fra i eftermiddag, hvor hun var ude at røre benene lidt, mens mor var i snor Selve de bløde koder har rettet sig rigtig meget, men hun er stadig temmelig skæv i baghaserne og svag i selve kroppen - hun kan max stå op i 10 min, og er kun lige begyndt at hoppe lidt rundt inde i boksen, på det niveau som 6 timer gamle føl gør...

Billede

Billede

Billede

Stutteri Sejlstrup

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 19:29

puha...

Men de små har det med at rette sig efter de mest utrolige stillinger.. Held og lykke med hende..

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain ponyer

www.welsh-stutteri.dk

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 20:16

Tillykke med føllet

Jeg er slet ikke enig med din dyrlæge, men er ret overbevist om, at dit føl er windswept. Det er noget sludder at de vælter til begge sider. Tværtimod kommer ordet windswept af, at der ligesom er kommet en vind ind fra siden. Vind kommer kun fra en retning...

Jeg har selv haft 2 windswepte føl. Den ene gik det ilde, men det var især fordi dyrlægerne rådede til operation. Den anden er helt fin i dag. Windswepte føl skal ha' meget begrænset motion i starten. Prøv selv at google emnet. Så vil du også finde billeder af føl, der ligner din temmelig meget.

Jeg vil prøve at finde nogle billeder frem af mine to.

Held og lykke med den lille.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med hende
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 21:20

...og jeg er enig med Ann; det ligner en almindelig windswept.

Jeg ville stikke mor noget kiseltilskud, så hun kan få givet lidt videre, til at stramme op på det bindevæv....tror nok den skal rette sig.

Pøj pøj med hende

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd

Skæv følle
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 21:52

Som de andre ville jeg ikke opgive håbet, og vil bestemt regne med at hun kunne bruges til avl på sigt.

xxx for at hun retter sig helt :)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Windswept
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 09:57

Ja, jeg vil også helt sikkert sige windswept. Jeg har haft en og hun har rettet sig totalt, tror hun fik nogenlunde samme mængde foldtid som alle mine plejer at få, men hun var født i maj og det gør jo en væsentlig forskel i forhold til det kolde vejr, vi har nu.

Hun har haft stor gavn af kiropraktor/osteopat et par gange årligt gennem opvæksten.

Har lige haft en kalv med bagben, der stod langt bagud som dit føl. Den kunne ikke selv rejse sig, men lærte det i løbet af et par dage. Kuren hed hjælp til at komme på benene så ofte som jeg orkede det, så jeg tænker, det også kunne være en hjælp for dit føl at komme på benene ofte - også selv om det kun er for 5 eller 10 minutter.

Held og lykke med dit føl, jeg tænker hun har gode chancer for at rette sig.

HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst

Sælges:

- HØJDALGAARDS AYA, født 2010

- HØJDALGAARDS AISHA, født 27/5 2011

0
0
Svar på denne tråd

boks ro
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 11:51

jeg har haft sådan et føl og det er fint nu--- boks ro, små gå ture

Vær tålmodig selvom det ser slemt ud.

mvh Helle

venter føl efter Eminenz- OLH på Top Media XX- termin 2 Maj

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Faxe Dyrehospital
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 13:06

Til lykke med føllet - en sød lille en!!!

Jeg var i går til foredrag ved Faxe Dyrehospital, hvor dyrlæge Johnny Nørgaard Sørensen netop fortalte om skæve føl og bl.a. bandagering af dem. Hans budskab var overordnet set, at det for mange føl retter sig af sig selv med den rette pleje, mens det for andre er vigtigt hurtigt at gøre noget ved det. Måske en idé at kontakte ham, hvis din egen dyrlæge ikke har specialviden på det område?

Held og lykke med den lille

Birgitte

Skøn tysk sportspony til HMS, tur- og hyggeridning sælges eller helpart.

Billig opstaldning tilbydes ponypiger i veludstyret privatstald mellem Karlslunde og Tune

Se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 13:24

Den er windswept, det har jeg også prøvet hos et føl og det rettede sig fuldstændigt. Ro, reguleret motion (evt. hoppen for hånd så hun ikke blæser rundt) og en god bund i boksen. Den skal nok blive fin, forudsat altså at det er det eneste den fejler.

0
0
Svar på denne tråd

skævt føl
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 13:31

Det med benene skal du ikke være bekymret for! Tror helt bestemt som de andre, at det bliver helt fint inden længe ved moderat motion mange gange om dagen ...

Har nemlig været set samme igennen for 2 år siden med ham lille ormen jeg har Men kan klart forstå din bekymring! Som en længere oppe skrev, så kan de helt umulige ting rette sig af sig selv.. Min fik ikke hjælp med støttebandager ell. lign.

Sender alt mulig held og lykke til jer, især hvis der er lidt tvivl om hun har fået en mindre hjerneskade!!

De kære ´kræ´ giver os hurtigt mange bekymringer.... Men heldigvis ofte meget glæde

Her er et par billeder af min, hvor man kan se hvor skæv han var, og hvor hurtigt han rettede op. Efter 2,5-3 uger stod han helt efter bogen

På fødselsdagen, født kl 06:10, dette er taget kl ca 14:

Billede

Han ramte sig selv på ydersiden af venstre bagben, når han skulle af med noget, så skævt stod han på det ben:

Billede

4 dage gammel, allerede stor bering:

Billede

1 uge:

Billede

2 uger:

Billede

Billede

Håber det giver dig lidt ro i sindet ang benstilling, med de ord herinde fra alle som har været lign. igennem!

Og stort kram og krydsede fingre m.v. for at hun ikke har taget skade af iltmangel!

I was normal

then I bought my first horse... ;0)

og nu har jeg endda 2 stk.. :0/ ;0D

0
0
Svar på denne tråd

Tanker...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 16:37

Hej :-)

Hvor er det bare skønt med hestenettet, at opleve som læser og bruger at når noget går helt skævt, så sidder der en masse dejlige mennesker på den anden side af tasterne , som støtter hjælper og giver gode råd udfra dyrekøbt erfaring. Det er dejligt at vide hvor man kan hente hjælp og billeder når livet med heste brænder på.

Stor forårshilsen til dem der hjælper.

Vh Birgitte

BL

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 17:12

Mange mange tak for jeres særdeles brugbare svar Som Birgitte siger, det er fedt emd Hestenettet, da der er meget god viden at hente, når man pludselig står og har brug for hjælp og erfaringer.

Statur pt er, at der ikke rigtig er sket ret meget forandring siden igår.

Pt. slås vi med, at hun vrider i hele venstre bagben når hun går, så selve knæskallen hopper af led konstant, især når hun drejer Og så vælter følle Smeden er, efter samråd med dyrlægen, bestilt til mandag, og så håber vi at han kan fikse noget der gør, at hun ikke kan vride så meget i bagbenet.

Hun kan selv rejse sig, og lægge sig ned nu Og hun står op i ca. 10 min. ad gangen. Hun hopper også lidt rundt i boksen, og generelt, så har hun fået mere vilje og psykisk styrke - hun er ikke så 'ligeglad' som hun var det første døgn

Hun står i boks, på tyk madras, og med 3 x 5 min tur om dagen, hvor mor er i snor - nu er jeg glad for at det er den 'gamle garvede' der har fået sådan et føl, for hun er 110% rolig selvom de står alene inde hele dagen, og hun får minimal motion

Macha: Meget beroligende at se din billedserie

Stutteri Sejlstrup

0
0
Svar på denne tråd

windswept føl
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 16:05

synes jeg også at det ser ud til, og har også haft en af slagsen. Hun var dog windswept på alle 4 ben. Men ind i mellem må man jo koste og det endte da også på over 30.000 kr i operationer osv. Idag har hun et let udafstillet forben og resten er blevet fint. Hun er ridehest og har ingen problemer haft til dato. 4 år gl.

Men jeg kan da kun anbefale dig at få fat i en dyrlæge som ved noget om sagen. Min venindes dyrlæge anbefalede injektioner af tetracyklin og det var absolut den forkerte behandling der. Fik fat i min dyrlæge på Højgård Hestehospital som fik billeder tilsendt og mit føl skulle opereres med det samme (6 uger gl.)

Men jeg håber da kun det bedste for dit føl. Og som andre skriver, så er der mange som retter sig forbavsende hurtigt.

Tænk også på de børn som er født med skæve hoveder de bliver også til mennesker, selv om man tror at det er løgn.

Hollywood Cheri Pine

født d. 12 august, 2012

Quarter Horse Mare

0
0
Svar på denne tråd

Operation
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 17:42

Det var også Højgaard der opererede min. Endda to gange. Den startede med at vende indad i hasen men blev ret hurtigt hjulbenet på det opererede ben og blev senere aflivet. Så jeg fortrød bittert at jeg lod mig overtale til operation. Havde jeg ladet være, var den måske rettet op af sig selv. Siden har jeg læst en del om emnet og har især fæstnet mig ved at det er utrolig vigtigt med meget begrænset motion den første tid. At en dyrlæge kan komme i tanke om at give tetracyklin til et føl der er windswept, synes jeg er helt ubegribeligt.

0
0
Svar på denne tråd

Video 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 13:07

Så er der video fra i dag, lørdag, hvor vridet i bagbenet kan ses

Video

Stutteri Sejlstrup

0
0
Svar på denne tråd

Bedring
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 18:33

Hun vrider voldsomt men generelt syntes jeg hun er meget bedre!! hun skal efter min mening stadig have meget begrænset motion ( som i gør )til hun har rettet sig mere, jeg glæder mig til at høre hvordan det går senere, jeg mener hun har en fair mulighed for at rette sig helt!!

For mange år siden fik jeg et hingsteføl der også var voldsomt skæv, han rettede sig fuldstændigt.

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

hvordan
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 07:34
Hvordan går det med føllet?

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

Gummisko
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 07:50

Det første af vores føl i år vred på nøjagtigt samme måde på venstre bagben, da vi alligevel havde dyrlæge ude fik vi kigget på den.

Dyrlægen sagde med det samme at det ikke ville rettet sig af sig selv, så der blev beordret boksro indtil smeden havde lagt sko på med vinge udvendig.

Det blev gjort allerede samme aften - man har vel en flink smed - derefter har han stadig boksro med små trækketure indlagt og det ser super ud, han skal have skoen på i nogle uger hvor vingen gradvis laves mindre.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 09:04

Her er en lille opdatering - ikke den lykkeligste af slagsen

Vi fik taget røntgen af benet i sidste uge, hvilket viste en markant forskel i knoglernes 'bygning' i forhold til hhv. højre og venstre haseled.

Video og røntgenbilleder blev sendt til Ansager til vurdering, og beskeden dernede fra var, at de ikke mente, at der kunne gøres noget der kunne afhjælpe problemet, da en følsko med vinge ikke ville hjælpe nok, da problemet sad i hasen og knæet.

Den konkrete besked fra Ansager var, at boksro med små trækture et par gange om dagen, så vil de sige 50/50 for at hun kommer til at gå optimalt. Følsko og boksro ville stadig kun give 50/50 for et godt resultat, da problemet sidder så langt oppe.

Så nu er vi fortsat med boksro og små trækture. og så krydser vi fingre for, at der hele ender godt Forventer at tage ny video og billeder og smide ind i dag eller i mrogen.

Stutteri Sejlstrup

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 09:42

Jeg vil ønske jer held og lykke med jeres ellers fine føl.

Hvor er det rart at læse i har fået taget røntgen og taget Ansager med på råd

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 13:22

for din lille pige!

Hvordan går det?

Iben W. D. Fischer

Trakehner - hesten for livet!

http://www.iwe-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Føl på gamle hopper
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 14:44

Nu læste jeg lige startindlægget igen, og bemærkede at mor er en gammel hoppe. Er hun meget dyb?

For det er vores nemlig, og jeg snakkede med en avlerkollega, som også havde fået skæve føl på en gammel hoppe. Når de er meget dybe, kommer føllet nemlig til at ligge meget krøllet sammen, og det er derfor de bliver skæve.

Vores har nu haft sko på en uge, og er meget tæt på at være rettet helt op. Vores drejede også helt ud fra knæet og ned, fuldstændigt som dit føl på videoen.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2013 11:16

jeg tror du har fat i noget der, Charlotte.

Jeg fik et total skævt føl for en del år siden på en gammel hoppe på 22 som havde hængevom og var meget dyb

føllet rettede sig af sig selv på nogle uger, og går idag distance i Sverige

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2013 22:48

Charlotte: Meget spændende og interessant pointe Men umiddelbart vil jeg ikke betegne hoppen her som 'dyb' til trods for en del føl - hun er storrammet, og føllet ligger så højt at det først er de sidste ca. 6 uger at det faktisk er tydeligt at hun er ifol, ingen hængemave overhovedet. Men ejg vil bestemt være obs på det, da jeg har en anden hoppe i stalden der er meget dyb, og hendes afkom har en tendens til at være født med rigelig stejle forkoder og bløde bagkoder

Men opdateringen er, at der er sket en forbedring. Følle hopper og springer rundt i boksen... Hun går også bedre, der er stadig et tydeligt vrid, men slet ikke i den ekstreme grad som hun startede med. Så jeg håber virkelig at hun bliver en fin lille hest med tiden

Stutteri Sejlstrup

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle hoppe
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 00:12

var slet ikke dyb, det var først de sidste uger man kunne se hun var drægtig...2012 med 10. føl faktisk først 2-3 uger før hun folede at hun begyndte at bule ud og bule ned (jeg red hende og sadlen passede fint)....som så var tre uger før termin....og ingen skæve føl til den dame.

Hende vi har igang i år, er relativt dybere, trods yngre alder og færre føl...så det skal jeg bestemt holde øje med.

Dejligt at høre at det går bedre med føl-bøllen. Keep us posted.....

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 10:52

God og interessant pointe Charlotte (y)

Kunne du ikke smide et billede ind af en "typisk" dyb hoppe?

Jannie

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

Kandarbid 14,5 cm. sælges

ALDRIG BRUGT!

0
0
Svar på denne tråd

Bedring ?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 20:50

Hej

hvordan går det med føllet ?

Line

Nu med Hyggebo´s Contini

og Yosin vest lyshøj

R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn.

8-5-10 - 9-5-10

R.I.P Bamse 5.6.89 - 3.10.12

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider