Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 04:23

Hold da op en omgang!

Kl 23.10 kom første ben til syne og 23.30 gik jeg i stalden for at bedømme situationen. Og det føl kom ingen steder selvom hun pressede. Vi endte med at være 2 mand for at hive føllet ud. Heldigvis fik vi hjulpet et stort, langbenet hoppeføl ud - som var på benene 10min senere.Glæden over det sunde føl blev dog dæmpet af en meget urolig hoppe som kl 01.00 stadig ikke var kommet af med efterbyrden og på ingen måde tillod føllet at komme til patten. Ud med dr. dyr som fiksede det første problem. Andet problem fik vi løst 1 time senere ved at ligge bremse på hoppen. 3.30 fik de samme omgang og vi har nu puttet et træt føl. Med ro i sindet.

Billeder kommer i morgen efter jeg har været ude og hjælpe hende til patten igen.

Håber godt nok Chosen snart stopper med at være så øm. Det er forresten 'vores' første gang så lidt af en ilddåb.

Sov godt!

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

Venter føl e. Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX

0
0
Svar på denne tråd

fint føl
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 08:59
Ja det var da noget af en omgang, men godt både Chosen og lille pigen har det godt.
Desværre ser man nogle gange at førstegangs ikke vil lade følle komme til patten. De er så spændte af mælk og fatter ikke hvor meget bedre det bliver når først den lille har taget lidt.

Jeg prøvede det med en pony hoppe jeg avlede på for nogle år siden. Hun ville heller ikke lade følle patte så der skulle lige lidt overtalelse til og en dyrlægen gav hende en sprøjte så hun ikke følte spændinger så meget.

Heldigvis er Cotta ikke sådan så forventer en let foling sidst på måneden.

Glæder mig til at se flere billeder. Hun var jo smuk så det billede du har på facebook.

Tillykke
Kh Helle
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 09:31

Tillykke med føllet.

Men jeg undrer mig over at der går 20 minutter fra du ser det første ben (på skærmen regner jeg med?) til du går i stalden, det kunne være gået helt galt. Her går der max 2 minutter inden vi er i stalden, og det kun fordi vi skal have overtøj og fodtøj på.

Jeg kender da nogen som også overvågede folingen på skærmen, alt gik fint indtil de undrede sig over at føllet ikke løftede hovedet. Så fik de travlt, men desværre for sent, føllet var kvalt i hammen.

Mht patningen, så er der ikke andet at gøre end det I allerede har gjort. Nemlig bremse hoppen, eventuelt løsne bremsen når føllet har taget det første tryk så yveret ikke er spændt mere.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd

Fremgang
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 13:39

Kan se på overvågningen at hun lagde sig kl 23.11 og kl 23.20 stod jeg i stalden. Det synes jeg ikke er alt for slemt men næste gang syår jeg der med det samme. Man bliver bestemt klog af skade!

Med bremsen på fik følle en stor tår igen i morges og stille og roligt løsnede vi og nu kan hun komme til hele tiden. Selv på folden, så det er en kæmpe sten fra hjertet!

Nå, nu til det I jo venter på!

Billede

Billede

Hun var bestilt i svedfuks men overlever nok hun er mørkebrun nu hun har lidt farvelade (og er hoppe:-)

Hun hedder forresten Bielfire Choice.

Billeder fra fold kommer nok senere idag.

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

Venter føl e. Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen til verden :o)
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 15:13

Tillykke med føllet!

Og uh ja, - som Charlotte skriver kan det HURTIGT gå galt.. Så GODT det ikke kom dertil ;)

Bokse: 450,- inkl. fodring/ud- og indlukning og fri adgang til halm på fold.
Sommergræs og mulighed for fuldpension.

8883 Gjern - bus til Århus/Silkeborg.

www.stutteri-freden.dk

*

www.allergivenlig-hund.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 15:22

Godt det hele endte som det skal, stort tillykke med det fine føl, glæder mig til at se foldbilleder.

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

lækker lækker
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 15:31
Hvor ser hun godt ud, glæder mig også til fold billeder.

Og fint navn må jeg sige
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 19:34

Sikker lækker hun er Glæder mig til at se fold billederne. Min hoppe venter nemlig også føl efter Boney M. Hun har termin den ) maj, så må vente lidt endnu

Hilsen Stephanie

Gess Alfarvad Z - Termin 9 maj 2013 - Bøgegårdens Boney M

Clemenest Gucci *himmelhest*

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:09

Tillykke med pigen og det gik den rigtige vej hun ser dejlig ud

0
0
Svar på denne tråd

Så fint
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:22

Tak til jer alle for de fine ord. Det har bestemt været ventetiden værd.

Status nu pr kl 20.16 er at jeg kan se hoppen selv skubbe følle mod patten uden at sparke eller gå så det er bare perfekt!

I får lige lidt udendørs billeder fra idag og så kommer der nogle når hun er lidt mere foldet ud.

Billede

Billede

Billede

Billede

- Wilhelm Müseler -

Nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:44

Hej

Stort tillykke med følle - hun ser yndig ud!

Vil dog lige komme med en obs - den grime I ligger på hende er altså aaaalt for stor - grimen på de små er nødt til at sidde til (selvf ikk snære) for at de ikke risikere at få en hov kilet ind i grimen og dermed komme alvorligt til skade!

Lene

Stald Engdraget

0
0
Svar på denne tråd

Grimen
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 22:19

Tak for de pæne ord.

Jeg er blevet obs på grimen og hun har fået ny nu. Kan godt se som de små er lavet af gummi der ikke skal meget til

- Wilhelm Müseler -

Nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 08:05

Tillykke med den yndige pige.

jeg synes ellers den grime du har på hende iøvrigt et fedt billede, er den bedste følgrimer, fordi de kan spændes ind flere steder og fordi de er lange i siderne. Mange følgrimer har alt for korte sider og den sidder helt oppe i øjene

Vi må se flere billeder når hun er lidt ældre. Elsker følbilleder.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

tillykke..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 10:03

med den smukke pige..

hun ser rigtig dejlig ud..

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 16:01

Hun ser skøn ud =o) vi har selv fået Boney M hoppeføl med næsten identiske aftegn

0
0
Svar på denne tråd

Hovedbillede
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 21:54

Ja Hanne, hun ligner virkelig en fotografen var henne for at vække. Elsker selv det billede.

Det har gået rigtigt godt idag og hoppen har udvist rigtigt god moderadfærd i forhold til igår hvor hun faktisk var ligeglad med hende.

Bien har idag været en mundfuld for hende for hold da op den lille størrelse går (læs: badut-springe-løber) sine egne veje.

Der har været lidt problemer med mælkebaren igen her til aften og jeg måtte have bremse på Chosen igen for at Bien kunne komme til patten.

Er der nogle der har haft et lignenede problem?

Lige så snart Bien har taget første tår er alt fryd og gammen igen.

Yveret virker ikke meget spændt og patterne ikke sprukne. Givet, Bien har været hård når hun er gået til idag, så ved ikke om det kan være den irritation der slår igennem nu.

Lige et billede fra igår (så grimen er stadig for stor;-)

Billede

- Wilhelm Müseler -

Nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:44

Tillykke med føllet, hun ser godt ud :)

Første gang er altid ekstra spændende, men også meget lærerig, man kan læse sig til meget men langt fra alting (finder man hurtig ud af!).. Nyd det det er en dejlig tid at følge et føl i sin udvikling, og endnu engang tillykke :)

Med Venlig Hilsen

Rosita

Voyage de la Vie, hingst 19/4-12, Aston Martin/Hohenstein

Virage de la Vie, hingst 2/5-11 , Aston Martin/Hohenstein

Vainqueur de la Vie, hingst 4/4-10 , Prinz K3/Hohenstein

0
0
Svar på denne tråd

tillykke..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:25

Tillykke med den dejlige følpige, håber snart mor og barn har helt styr på mælkebaren og du kan nyder dem i stedet for, at være bekymret. Det skal nok komme. Men super skøn er hun

Venter føl efter BH Zack/ BH Soprano(sandro Hit)/Donnerhall.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider