Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

For/imod naturlig bedækning
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 19:59

Jeg skal lige have nogle gode råd eller bare beretninger om naturlig bedækning.

Har i prøvet det?

Ville i gøre det?

Er det for risikabelt både for hingst og hoppe?

Anja

STALD SØGAARD

WWW.STALD-SOGAARD.DK

Heste sælges

0
0
Svar på denne tråd

for naturlig
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 21:03

Jeg har to DSP hopper, og den ene er blevet bedækket naturligt de fire gange hun er ifolet. Det har været uden problemer,og hun har været med føl efter første gang hver gang, aldrig løbet om. Den anden hoppe blev insimineret de to første år. Første gang løb hun dog om en gang, anden gang var hun ifol ved første insiminering.3. gang er hun blevet bedækket naturligt, og holdt også der i første bedækning.

Tror ikke der er den helt store forskel på om de bliver insimineret med fersk fæd eller det er naturligt. Hoppen skal jo under alle omstændigheder være ren og klar.

Conni Sønderstrup Lynge

Stald Lykkebo

www.stald-lykkebo.dk

Super godt gående dunfarvet FS Concorde -hingsteplag på 2 år samt palominofarvet helbror fra sidste år til salg .

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteholder
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 22:02

Jeg har god erfaring med naturlig bedækning,både som ex. hingsteholder,og at sende hopper i byen.

Det er som regel hingsten som kommer til skade,hvis det er det du tænker på,Anja.

0
0
Svar på denne tråd

Vi bedækker
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 22:28

jo primært natuligt med vores race og det er der ikke det store bøvl i.

Jeg bedækker med min og sidste år blev den ene hoppe bedækket 2 gange i samme brunst med 2 dages mellemrum. og den anden blev bedækket 2 gang i 1 brunst så var de drægtige.

Der blev også laver frisk sæd til 2 andre hopper og de blev begge i fol 1 gang.

jeg har ikke oplevet nogen skader på hverken hoppe eller hingst med mine egne. har slev haft en hoppe på et tidspunkt der blev sendt i byen og hun kom hjem med lidt bidmærker men det var ingenting.

Men ingen tvivl om at man skal have styr på sin hingst når man bedækker natuligt. og man skal passe på både hopper og hingst. jeg vil hellere sende en hoppe hjem, fremfor at gøre noget jeg ikke var helt sikker på var sikkert!

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 09:43

Jeg har mest brugt naturlig bedækning, og det er helt klart også det jeg fortrækker. :)
Har prøvet inseminering sidste år, og der kom hoppen ifol i 3. forsøg. :)

Med naturlig bedækning kommer der meget mere sæd i hoppen, end med inseminering, så vil tro der er større chance for at de kommer hurtigere ifol. :)

Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider