Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

indavlsprocent
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 12:08

jeg har en RDH hoppe efter Damsey/ michellino hoppen hedder Dauphine wiffertsholm.

jeg har set mig varm på sir Donnerhall II.

når jeg laver beregningen på denne kombination siger den ved 4 led en indavlsprocent på 1,56 og ved 7 led er den på 1,77 procent.

mit spørgsmål er i erfarende avler synes det er for højt?

og hvilken hingst vil i så evt anbefale mig

Mor til Ida født den 17/8/2012 kl 22.20

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 13:09

Nej. meget lav tal. Dette kan ikke være grunden til at afvise denne hingst, til denne hoppe.

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

skønt..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 15:10

dejligt at du gad give dig til til at svare Hanne - mange tak for det

Mor til Ida født den 17/8/2012 kl 22.20

0
0
Svar på denne tråd

Samme her.
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 22:04

Jeg købte for snart mange år siden Sandra Wiffertsholm, altså en moster til din hoppe. På hende trak jeg et føl efter Don Romantic som jo så er "kusine" til Dauphine Hun bliver seks i år, og vi har valgt at hun skal ifoles for første gang.

Sidder og skriver med et smil på læben, for den heldige herre bliver også her Sir Donnerhall II. Det er jo samme indavlsprocent, men det er altså heller ikke noget som bekymrer mig. Det jeg forventer at få fra ham er rammer, til en vis grad ædelhed, benlængde og gerne en bedre skridt og trav. Vi vil jo gerne have hele pakken når vi er i gang

Kender et par af Wiffertsholm hestene og de bliver store, men som regel også storrammede (på nær min DR hoppe). De fleste også ridelige med stor kapacitet. Tror ikke dit valg af hingst er helt hen i vejret, da jeg tror det ville være godt med noget blod uden at gå på kompromis med kapaciteten.

Held og lykke med din dejlige hoppe og projekt ifoling. Vil da gerne se følbilleder næste år hvis alt går som det skal

Mvh Sandra Malene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider