Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Natholdet?? Hvem er med?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 00:04

Jeg ville bare hører om der er andre som er med på natholdet?

 

Jeg selv venter på Miss Dior e. De Noir foler.

 

Hun har termin 4 April, men har virket klar længe.

 

- Andre som er begyndt at våge over hopperne?


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 På optrapning
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 07:43

Vi trapper lige så stille op, vi har Fair Play der havde termin den 27. med De L'Or og Princess Daisy der har termin den 2. med Abanos. Fair Play har gået noget over med de 2 første føl vi har fået på hende, og Daisy havde nærmest intet yver for 3 dage siden, men hun har godt nok taget revanche siden.

 

I forgårs fik vi vendt overvågningskameraerne, så de vender mod deres bokse og i nat har vi for første gang haft tændt kameraerne og de små lamper der sidder i deres bokse, så de kan vænne sig til lys om natten.

 

Og så har jeg bestilt batterier til modtagerne til folingsalarmerne, de kan kun købes i specialbutikker og er ret dyre. Men jeg fandt dem på nettet til under den halve pris for 2!


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føltid....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 08:49

Jeg er også begyndt at våge over Estacia (Monograf x Esencja/Siam), hun har termin den 5. april, hun har både gået en uge over og kommet en uge før tid. Men hendes tegn er ikke at tage fejl af, hvis hun er som hun plejer, så kommer hun indenfor de næste 3-4 dage.

 

Der er mælk i stålet nu, og i dag er vi på 4. dagen med mælk, hun foler typisk en uge efter mælkestart - (som dog bare er gennemsigtig sekret, den rigtige råhvide mælk kommer først få timer inden foling), så jeg får formentlig føl tirsdag eller onsdag - men nu må vi se om hun følger sin normale rytme.

 

Hun er drægtig med Duval (Vympel x Derjava/Aswan), som er en gammel russisk hingst.

 

Mvh

Anette


Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 08:58

Jeg er også med på natholdet - og dog, jeg har haft 'fri' de sidste par nætter. Jeg har så inden da været på natholdet siden den natten til den 20. Hvor min hoppe var så sød at fole i de sene nattetimer. Og næste hoppe kom i torsdags

 

Men jeg starter op igen enten den kommende nat eller i morgen, har lige to hopper mere med termin hhv den 4. og den 10. - hende den 10. går dog aldrig tiden ud De står begge og er klar, dog kun med gul voks endnu.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er det slut
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 09:39

Hej

Her er det slut efter en uge med overvågning, fik kl. 22 i aftes et hingsteføl efter Chandler, alt gik helt efter bogen.

Hilsen Jytte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke endnu...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 12:02

... men i midten af april og begyndelsen af maj, vil jeg også være på natholdet - og jeg glæder mig!!


£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 er på nu
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 23:34

Jeg hopper på fra i nat. Hun har termin d 1 og havde klare vokspropper igår og de er skiftet til små hvide her til aften. Hun virker ikke helt klar endnu men er lidt urolig, derfor holder jeg ekstra øje.

Vi har ip-cam på så jeg kan sidde hjemne og kigge på hende i live feed. Med den kulde er jeg taknemlig for det!

 

Håber snart det føl kommer for hoppen har meget store ødemer under maven og er meget tynget.

frisk billede fra idag

Billede



"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

 

Venter føl e. Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:27

Ha en fortsat god vagt

 

Nu vil jeg gå i seng, har fået et frisk hignsteføl her kl. 23.30, han er oppe, og har drukket, moderkagen er kommet hel ud, så nu vil jeg få lidt søvn inden jeg skal møde på arbejde kl. 7!!

 

Jeg er tilbage på natteholdet igen om et par nætter, denne gang for sidste gang i denne omgang


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sov godt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:43

og tillykke medden lille, venter spændt på billeder


"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

 

Venter føl e. Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:44

Føllet :-) og god vagt i morgen ;-)

 

Jeg er også på nat-holdet - dog desværre kun med én, da vores anden hoppe smed omkring 60. Dagen. Ellers havde de to damer termin samme dag !

Vores lånte DV hoppe har termin d. 2. April med vores egen hingst Shulay Gold Fever.

Vi har haft nu to kameraer på et par ugers tid, men alarmen kom først på hende i går. Heldigvis har jeg kun 10 meter ud i stalden, så kan endda høre når hun ligger / rejser sig fra vores soveværelse - så skulle alarmen snyde mig, så tror jeg alligevel jeg vågner.

 

Tror dog hun går over tid som vanen tro - yveret melder ikke helt klar endnu, men hoppen er godt tynget, fuldstændig blød bagtil og små ødemer under maven.

Vi venter spændt :-)


Mvh. Juliette

 

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er stadig på...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 22:56

Pt. står Estacia med både propper og mæljeløb af og til - men virker alligevel ikke 100% klar, så satser først på føl i morgen aften, har dog stadig nattevagt i nat på hende, så vi er sikker på hun ikke snyder os og pludselig bliver helt klar, andre der er med på natholdet?

 

Mvh

Anette


Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu også mig
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 23:26

Hej

 

Så vil jeg gerne være på natholdet i nat.

 

Hoppen er en Fidermark hoppe som havde termin den 23 marts

men først igår begyndte der at ske noget og idag står hun med store

flotte vokspropper.

 

Hun skal have føl efter De´lor

 

Held og lykke til jer alle herfra

 

og kryds fingre for min

 

VH Tine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er stadig med
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 23:46

Jeg er også stadig med.

 

Jeg har heller ikke lært at læse denne hoppe endnu, så jeg stoler ikke helt på min dømmekraft ;)

 

Sådan her har det ser ud de sidste aftner. I aften ingen undtagelse. Maven gør ondt. - Håber snart vi får det overstået. Terminen er 4 April

Billede




Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Termin i tirsdags her
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 01:11

Men hoppen har ikke vist de store tegn på snarlig foling.

 

Stadig ingen vokspropper eller mælkeløb, men til aften et helt spændt og stort yver, fuldstændig sunket og blød bagtil, urolig og konstant løftet hale og generelt irriteret. Masser af plukkeveer.

 

Udover overvågning og alarm så har jeg valgt at stille mit ur løbende skal ikke risikere noget her.

Der er dog tilsyneladende fred og ro nu, hvor hun snupper en lur liggende, så jeg vil skynde mig at gøre det samme efter nogle døgn med kun to timers søvn !

 

Good luck til Jer andre som er vågne :-)

 


Mvh. Juliette

 

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 07:56

 

Nåede ikke at komme med på natholdet. Men måske ved næste foling.

Hoppen havde termin d. 16/4. D 1/4 var hun utilpas og urolig. D.2/4 var der propper om morgen, som hurtig blev mælkeløb. Var nu vældig tilpas. Lagde sig kl.4.10 og 430 var føllet født. Et dejlig hoppeføl.

Så en enkelt nat. Fantastisk hoppe.

 

Held og lykke til alle med folingerne.

 

MVH Hanne. som synes det er for tidlig at få føl når det fryser 5 grader om natten. Kom nu forår.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 08:15

Med hoppeføllet, Hanne :-)

 

Her kom der intet føl i nat, men en meget urolig hoppe og til morgen stod hun også med vokspropper.

Så det er 'bare' at vente.


Mvh. Juliette

 

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heller ingen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 11:21

Ingen føl her i nat, men hun har også været lidt urolig først på natten med meget svulmet skede, dog faldt hun til ro og lå og sov midt nat og til morgen var skeden ikke hævet mere og hun var helt roligt, dog stadig med vokspropper og lidt mælkeløb af og til.

 

Satser stadig stærkt på at der sker noget i aften.

 

Tillykke med hoppeføllet Hanne, det er jo så skønt når de bare lige vipper dem ud på den måde

 

Mvh

Anette


Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 11:29

Hej

 

Ja det blev ikke til noget nat roderi da hun havde

folet da vi skulle fodre til natten.

Dejligt!!!

Super lækkert hingsteføl

rødt med stjerne og 4 hvide koder.

 

VH Tine

 

Næste hoppe bør være vores oldenborg hopper som havde termin

13 marts.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalala
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 12:33

Om et par dage kommer jeg med på holdet...
Vores miniature hoppe har termin d. 27 april.
Det er hendes andet føl. Sidste år gik hun 13 dage over tid. Men det er jo ikke til at sige om hun gør det samme i år.

Sidste år viste hun ingen synlige tegn før vandet gik... Så hun er ikke en nem hest at følge! Det var et held at vi vågnede da hun folede sidste år, da hun ikke viste tegn. Så vi var ikke mere opmærksomme end normalt. Vi tjekkede hende kl 04,30. Og jeg vågnede tilfældigt omkring 10 min i 5. Der var hun igang...

uhh hvor jeg glæder mig, men er også så nervøs for folingen. Miniature hestene har ret svært ved at fole og når hun så ingen tegn viser... Tror ikke jeg tør sove før hun har folet hehe.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 Langt over tid!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 19:48

Jeg er på...

Har en førstegangshoppe som havde termin 21-24 marts...

Hun satte først noget der mindede om yver mandag, til gengæld var det stort set færdigudviklet på et døgn og Hvidt indhold siden tirsdag morgen... Mælkeløb siden onsdag aften og jeg har været på siden.

Og jeg HADER det! Jeg synes det er ganske forfærdeligt at vente på, og skrækscenarierne tårner sig op. Hun har fået vildt mærkelige ødemer mærkelige steder og hun har haft plukveer siden tirsdag. Var overbevist om hun ville fole natten til onsdag men stadig ingen føl. Hun er staldens bedste hoppe og det som skal bringe mig videre.

 

Mistede en - for mig - ganske særlig hoppe i maj pga tarmslyng, og jeg ved simpelthen ikke om jeg holder til sådan en tur til.

Plejer ikke at være så bekymret når hopperne foler men jeg er snart et nervevrag... I en grad så jeg overvejer om det skal være sidste føl. Men det er nok blot til jeg står med et velskabt føl og en frisk hoppe!


www.barakah.dk

www.araber.dk

Opdræt af Fuldblodsarabere

 

Fazit-B tilbyder bedækning i 2013 til få udvalgte hopper til introduktionspris.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppeføl...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 07:58

Så er ventetiden ovre for denne dame. Estacia folede 22.45 et velskabt og langbenet hoppeføl. Både mor og datter har det godt.

 

Vi ses nok om 14 dages tid, så er det næste hoppes tur

 

Mvh

Anette


Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vokspropper
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 08:35

Så har vi vokspropper på den første, så varer det ikke længe inden vi får det første føl. Det bliver så Fair Play der foler først, men også hende der havde termin først og noget tidligere end sidste gangs 19 dage over termin.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke til jer der har
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 12:26

fået føl....vores første har termin 26.4, men har meget stort yver nu, dog mangler pat-spidserne lige at komme helt med, de er GODT udfyldt, men kan tage lidt endnu).

 

Hun er tredjegangs (første gang her) og har folet uvarslet på folden for 9 år siden, så jeg ved ikke hvordan hun gør = derfor er jeg på plads nu.

 

Jeg har sat en seng i nabo-boksen og pillet skillerummet ned så jeg vågner ved det mindste.....jeg tilslutter kamera nu i weekenden, så jeg kan arbejde inde i huset om aftenenen....så længe hun drøner rundt i flokken, tror jeg ikke hun foler ude midt på dagen i den her kulde...


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 21:42

Jeg er på...

 

Nat nr 1 idag hvor jeg er ved hende, selvom det er ca 14 dage til termin. Men da hun folede 1 uge tidligere uden nogle som helst typiske tegn sidste gang, tør jeg ikke tage chansen med at ikke være her fra nu af.

 

Idag har hun haft lidt ubehag og kigget lidt til sin mave og af og till gået og stået med løftet hale.

Ellers intet at se og tror ikke på at der kommer føl i nat..meeen better safe than sorry

 

Bruger ikke folealarm eller videoovervågning, så kigger istedet til

hende mef jævne mellemrum...

Sover i bilen lige udenfor hendes løsdrift og stiller uret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 01:15

Det blev dejligt nok ikke så mange nattevagter her..

Iaftes den 3e nat så folede Elektra et dejligt hoppeføl.

Det gik hurtigt og fra hun begyndte at blive urolig til at føllet var født gik der maks 20 min.

 

Lige som sidste gang, viser hun slet slet ikke nogle tegn på at det er tid dage/ timer inden foling.

Det sker bare lige pludslig.

Ingen vokspropper eller mælkelöb...intet at se.

Er glad for at jeg valgte at overvåge hende allerede nu, hun var ellers sat til den 18/4.

Men sidste gang folede hun en uge før termin..

 

Held og lykke til jer der er på natteholdet og til jer der skal til at komme på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet føl
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 09:22

Intet føl til os endnu. Dior er nu 5 dage over termin.

 

Det føl måtte bare gerne komme ud snart for hoppen har mistet sin appetit...

 

Hun spiser kun halvdelen af sit wrap nu og strør så boksen op i resten. - Lidt træls når Dior nu er begyndt at tabe sig.

 


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natholdet
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 16:51

Jeg starter så snart hoppen sætter voks, hun blir tjekket jævnligt. Hun er blod bagtil og selve yveret er begyndt at få de hvid prikker men ingen vosk som hun plejer at sætte. Hun har termin på søndag men gik 3 uger over sidst


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 19:14

Jeg kommer først på natteholdet start/midt juni, så der er læææænge til .. :P Men synes det er næsten lige så spændende at følge jer andre :)


 

Med venlig hilsen Sheila-Maria, Devillion, Canyon og Cayenne :o)

 

Skovbo-Hermeliner.dk

 

Gemt i hjertet <3

Elmelys Lady Ruwena, Tågerod's Renee, Sikaline Langagergård.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalala
Forfatter: 
Dato:  11-04-2013 19:37

Overvåger vores miniature hoppe. Hun har termin d. 27 april. Sidste år folede hun 13 dage over tid, men gav absolut ingen tegn. Denne gang syner hun mere klar, så derfor er jeg mere obs på hende.

I går morges gik hun rundt med løftet hale, sked, tissede og vandrede så lidt mere rundt. Stoppede op og flemrede...
I går nat holdt jeg så ekstra øje med hende. Kl 3 begyndte hun at gå og sparke til sin mave og vifte med halen. Lagde sig ned, rullede halvt om på siden lå lidt der og så tilbage til maven igen. Dette gjorde hun et par gange. Nogle gange skulle maven lige kløes. Jeg lå lysvågen en times tid og så var der ikke mere.
Tror det var plukveer.

I dag har hun så mere yver end i går, men stadig ikke meget yver, det havde hun heller ikke sidst.
Der er kommet lidt hvidt i patspidserne, men ikke perler eller voks.

Måske ser jeg syner, men tør ikke lade hende ude af syne for længe!





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem er med på holdet nu?1
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 23:24

Jeg er stadig med.

 

Hoppen fik sidste gang føl 3 uger før termin, denne gang er hun 12 dage over termin og står endelig med mælkehvide vokspropper.

 

Har lige set at slimproppen er gået på hende... Adr den er ulækker ;)

 

Hvem er med på natholdet nu?


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nattevagt...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 06:23

Her har jeg også haft nattevagt, hos en noget urolig hoppe der går rundt og skraber, men stadig uden mælkehvide propper og ikke helt blød nok bagtil i følge min erfaring, men kender ikke hoppen på dette område, så tager ingen chancer da hun sidste år havde noget besvær med, som førstegangs folende, at få en kæmpe krabat ud.

 

Så vi har her kun haft små blundere i løbet af natten, og ellers været vågen og tjekket en gang i timen for tegn.

 

Du må da næsten have fået føl nu Charlotte?

 

Mvh

Anette


Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg også
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 06:37

Det har jeg også. Endelig!! :) Hoppeføl har lige lavet en tråd med hende :) Der er lidt billeder.

 


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er snart
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 08:12

på natholdet. Mine hopper har termin d. 21. april og 25. april. Jeg venter lidt med overvåge dem om natten, da de plejer at sætte vokspropper og derefter have et lille døgn med mælkeløb. Lige pt. er yveret ikke engang helt spændt ud, men det kan jo pludseligt gå stærkt.


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 08:15

Gaaaab, jeg har også været på natholdet. Madeira har godt nok først termin på søndag, men hun er klar og meget urolig, så jeg har haft alarm og videoovervågning på, og så været oppe temmelig mange gange. Hun har før villet fole på folden, så jeg arbejder hjemme idag, og har også allieret mig med svigerfar der kigger efter hende i dagtimerne. Gaaabbb - og jeg skal have 4 føl i år, håber jeg får sovet lidt indimellem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkeløb....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 18:42

Tillykke med hoppeføllet Charlotte .

 

Her drypper mælken også på livet løs, de fysiske tegn er ved at være der alle sammen, men synes stadig mælken er meget gullig og slet ikke den der fede stearinlignende konsistens som de hvide propper plejer at få, men det kan jo hurtigt ændre sig.

 

Estampa er hvertfald mere end klar, så nu venter vi bare på følle.

 

Billede


Mvh

Anette


Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, hun ser...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 18:53

... ud som en der er ved at være klar!!

Jeg er også på natholdet fra i aften. Romance har termin i dag og har fået alarmen på. Jeg tror dog ikke der sker noget de første par dage... (håber det bliver til weekenden)

 


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natholdet
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:35

Min hoppe er også mere klar nu, hun havde termin i søndags. Yveret er godt spændt, hun er blød og begyndt at blive lang bagtil og i nat har hun kløet hale, det plejer hun ellers ikke. På fold står hun mest stille og hænger og gerne med lidt løftet hale.

Men der er ingen vosk, hun har sat voks de andre gange hos tidligere ejer, så jeg er ik begyndt at starte bilen om natten. Men det er video kamera på om natten som stald ejer kan følge med på


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nattevagt...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 00:39
Så sidder vi her igen. Det er nu meget hyggeligt at sidde i stalden og høre hestene gumle løs på deres wrap. Men glæder mig allerede til næste år, der har jeg nemlig fået købt både alarm og kamera, det er allerede besluttet, da jeg også værdsætter min søvn en smule :-D. Men indtil da, må man jo bare nyde nattevagterne i stalden. Pt står der en meget rolig hoppe og tygger fredeligt, så jeg finder lige min tålmodighed frem, og så er det jo fantastisk at man kan lure rundt på heste-nettet imens man venter på følle :-)

Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi holder en pause
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 07:06

Vi holder en lille pause efter at vi fik et hingsteføl efter De L'Or - Fair Play 10. april og et hingsteføl efter Abanos - Princess Daisy 16. april.

 

Næste gang står den på ponyhopper. Her har Piola termin 25. april, men hun gik 18 dage over sidst. Bella har termin 2. maj, tidligere har hun folet før termin, men de 2 sidste gang på terminsdagen. Så har vi Vicky's Chance boende og hun har termin midt i maj. Alle ponyhopperne rykkede fra løsdriften og ind i stalden for et par dage siden, så nu kan de bare komme an kan de.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6. nattevagt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 18:06

Vi tager hul på den 6. nattevagt i nat hos Estampa, som er meget mere end klar og har været det de sidste par dage, så vi håber at hun snart bliver befriet for alle de plukveer og den uro som plager hende hver nat.

 

Andre der er med på holdet?

 

Mvh

Anette


Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihh Anette
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:02

Det kunne da godt lyde som om det er oppe over!

Jeg har nu været på natteholdet siden torsdag. Fredag var jeg sikker på den ene hoppe ville fole. Hun gik fra foderet, gnubbede halen og var helt blød bagtil - en hoppe der ved tidligere folinger IKKE har sat vokspropper. Wega, som hoppen hedder har termin på torsdag.

Hoppe nr 2 har termin imorgen, men hun ser ikke helt klar ud, og sidste år var der mælkeløb inden føllet kom, så regner med at der kommer mælkeløb igen i år.. Åh suk, hvis man da bare kunne få en dato. Det gør mig ikke noget at de går en uge eller to over tid, hvis jeg bare vidste hvornår føllene kom. Den her uvished er frygtelig at går rundt med...nå men jeg snupper da lige endnu en vagt...

Hilsen Iben, der lige nød at hendes søn på 8 mdr. var begyndt at sove igennem - søvn er undervurderet Gaaaab


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændingen udløst
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 12:45

Her blev spændingen udløst kl 23.30 igår aftes. Et helt fantastisk hingsteføl kom til verdenen, faktisk 15 dage før termin. Alt gik lige efter bogen, så nu kan vi slappe af indtil næste år.

 

Pøj pøj til alle jer andre .

 

Billede


Billede


Mvh

Anette


Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Emmanuel Vildal født 20.04.13 (Ecaho x Estampa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 08:40

Han ser da bare skøn ud. Her ser hopperne ud til at være gået helt i stå. Tænkte ellers at det skønne vejr i weekenden ville fremskynde processen ;)

Torsdag aften gik Wega (efter Wolkentanz, venter føl efter Zonik) fra foderet og gnubbede halen noget så voldsomt, så ventede stort set hele natten på det føl. Næsten morgen var yveret helt spændt ud (hun har ikke tidligere sat vokspropper), så fredag nat- lørdag morgen måtte det da komme... men nej... jeg venter så stadig...

Kalliope (venter Placido Domingo) havde termin igår og har haft lidt små vokspropper, så mon ikke snart hun har tænkt sig at levere. Gaaab - det bliver en hård uge på arbejdet kan jeg mærke...


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er på...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 12:48

Mine 3 welshhopper havde termin i tirsdags, i torsdags og igår, men endnu ingen føl.

 

Den ene er slet ikke klar, og ser ud til at gå et stykke tid endnu.

 

De to øvrige er helt klar; de er helt bløde bagi og har sat yver. Men de stormer stadig rundt på folden med bukkespring og de æder begge godt- jeg synes endda næsten jeg kan se den ene glo op på overvågningen og grine af mig ...

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Attention
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 14:01

hej jeg må også væbne mig med tålmodighed efter mit føl nr 3 efter Attention,termin den 16-5 :) på hoppe efter BH Don Shufro.


MVH Ulla

 


Søballegård Ridecenter tilbyder opstaldning

 

 

 

 

Dygtige ryttere søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456j
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 22:11

Jeg er med nu, termin den 27/4 men over de sidste to uger sat er heftigt yver, og i to dage nu, har hvide dutter i hullerne i yveret, ikke mælkelæb men bare on/off hvide prikker i hullerne.. Ligeledes har hun stået og lavet tisse stilling i to dage og igår (de går ude) sov hun i den anden ende af folden helt alene, så mon ik der er noget på vej...


Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

 

 

Hundepension på amager!

 

Tjek http://www.noahognaja.dk

 

SAFEMATE FOLEALARM UDLEJES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nattevagt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 09:29

Jeg hopper med i aften/nat

 

Vores hoppe har godt nok først termin d. 7. maj. Men sidst folede hun 13 dage før termin uden de helt tydelige tegn. Så jeg må hellere være på forkant. Overvågningskameraet er sat til og tilsluttet min computer.

Hun venter sit 2. føl. Første føl fik hun i 2010. Dengang tog jeg den på "gefüle", og var med under folingen, men så heldig tør jeg ikke satse på at være denne gang

Det var faktisk lidt vildt dengang! Jeg havde som beskrevet ikke observeret tydelige tegn på, at det var oppe over. Så vågnede jeg pludselig en nat kl. 3.30 - 13 dage før termin. Det eneste jeg tænkte på, var vores hoppe. Jeg lå et sykke tid og vendte og drejede mig, men kunne ikke få hende ud af hovedet. Jeg blev så enig med mig selv om, at gå ud og kigge til hende, da jeg var klar over, at jeg ikke kunne falde i søvn før jeg vidste, at alt var okay.

Jeg tog det ret afslappet, for havde faktisk forstllet mig, at hun ville gå over tid.

Da jeg så kom ud i stalden, lyste jeg ind til hende med min mobiltelefon for ikke at forstyrre. Hun lå ned og jeg kunne fornemme, at noget var under opsejling. Da jeg fik tændt lyset, så jeg to små forben stikke ud af hende Enten var jeg ENORMT heldig, eller også var der vist mere mellem himmel og jord lige dér

 

Jeg vil bare SÅ gerne være med igen denne gang. Sidste år blev jeg lidt snydt af vores anden avlshoppe. Jeg havde sat vækkeuret hver halve time. Kl. 3.30 stod hun og slappede af. Da vækkeuret ringede en halv time senere altså kl. 4.00 stod hun og slikkede sit nyfødte føl Det var selvfølgelig helt fantastisk at vågne op til! Og sikke en lettlse...

 

Hov det blev da en lang smørre - ups! Men jeg glæder mig i hvert fald til at følge med i jeres forløb


Med venlig hilsen Mia

 

www.Cosh-Arabians.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaaaab
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 10:22

Nu har jeg været på nattevagt siden i torsdag. Det har sat sine tydelige spor - sorte rander under øjnene, kortere lunte, små ansancer i løbet af dagen Mit ph.d. Projekt lider tydeligt under det, det samme gør familien... kom så ud med de føl tak! Held og lykke til jer andre :-)


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 vente vente vente
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 11:50

Jeg har været på intens nattevagt i en uge nu, og nærmer mig zombie statdiet. Terminsdagen var den 20/4. Min hoppe stod med vokspropper sidste tirsdag morgen, og patterne fyldt ud med mælk. Men i dag præcis en uge efter er der stadig ikke noget føl??!! Hun har været meget urolig hele ugen med masser af plukveer, og jeg har flere gange tænkt at nu er det nu. Vokspropperne falder selvfølgelig af en gang i mellem og bygger sig op igen. Igår dryppede det på et tidspunkt fra den ene pat, men det stoppede igen. Så her er frustrationen ved at toppe. Kommer det føl aldrig ud og hvorfor er hun så meget anderledes end de sidste 3 år? For sammenligner jeg med dem, så burde føllet have været her i onsdags hmmm.. Jeg ved godt at naturens veje er uransagelige, men det er frustrerende bare at sidde og vente og ikke turde forlade gården.

 

Min hoppe havde voldsom yverbetændelse i julen, og min eneste forklaring på hvorfor yveret reagerer så anderledes i år er pga. dette. Men alle jeg taler med siger at det burde ikke have indflydelse, men er der nogle af jer herinde der har erfaring med dette?


Med Venlig Hilsen

Rosita

 

Voyage de la Vie, hingst 19/4-12, Aston Martin/Hohenstein

Virage de la Vie, hingst 2/5-11 , Aston Martin/Hohenstein

Vainqueur de la Vie, hingst 4/4-10 , Prinz K3/Hohenstein

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 os mig...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 12:16

Nu kan jeg vist også melde mig på banen.. Min welsh mountain hoppe har termin på lørdag, men har her til morgen store mælkepropper!.. Jubii.. Er SÅ spændt i det det er hoppens sidste føl inden hun går på pension.. Og det skulle jo helst være hendes afløser der kom her!..


 

 

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain ponyer

 www.welsh-stutteri.dk

 

 

 

 

 

 

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så småt med
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 07:47

Jeg har sat folealarm og overvågningskamera på Batik, der har termin 1. maj. Hun har stort yver og er blød bagtil, men regner nu alligevel med, at der går lidt tid endnu. Men better safe than sorry :-)

 

Men hvorfor får I ikke jeres søvn? Har I ikke alarmer på eller?

 

Med ønsket om at vi alle får sunde og raske føl

 

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 nattesøvn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 08:32

Jo jeg har safemate på - men det er første år at jeg bruger safemate, og jeg er simpelthen så bange for at den ikke alarmerer - tænk nu hvis jeg har hopper der ikke bryder i sved. Sidste år folede min ene hoppe 3 uger for tidligt, og der var hun altså ikke svedt, og det gik bare rigtig hurtigt. Nu er hun så 3 dage over termin, så det er jo nok et lidt andet forløb denne gang. Den anden hoppe er caslick syet, så hende skal jeg klippe, og igen er jeg bange for ikke at komme i god nok tid. Så jo jeg har alarm på, men er ved at dø af en blanding af skræk og nervøsitet. Føllet der kom 3 uger for tidligt sidste år, døde desvære, på trods af øjeblikkelig dyrlæge hjælp

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 08:33

Nu er jeg stået af vagten...

I aftes kl 22.15 fik vores miniature hoppe et skønt hingsteføl. Han er lige den farve jeg har bestilt, men han skulle så have været et hoppeføl. Typisk, men man kan ikke få alt jo :D

Han er silver bay med stjerne og snip, samt måske blå øjne :)

Billede

Han måtte have en hjælpende hånd da han ikke havde begge forben helt med. Men efter dette kom han nemt ud! 2 min tog det fra vandet gik det han lå som på billedet.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 09:33

Er også af natholdet igen.. Kl 23.18 folede Betty et fint fint cremello hingsteføl!..


 

 

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain ponyer

 www.welsh-stutteri.dk

 

 

 

 

 

 

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 10:43

 

Ja Iben kender godt det med at være nervøs alligevel. Jeg har en alarm tilsvarende safemate, og den er jeg nu ret tryg ved. Min gamle hoppe folede to gange med den på uden alarmen gik, men hun havde super let ved at fole og blev overhovedet ikke varm og svedig (jeg var hjemme, så fik det hele med)...jeg tænker, at hvis foligen bliver det mindste vanskelig, så vil hoppen begynde at svede eller blive varm... Sidste gang min nuværende hoppe folede var det en meget hård omgang, og heldigvis gik alarmen i god, så vi kunne hjælpe føllet ud. Når hun først står med mere tydelige tegn, så overvejer jeg faktisk at køre campingvognen ind i stalden så jeg kan sove helt tæt på (stadig med alarm) For hvor ville man da blive ked af det, hvis der skulle ske noget.

 

Jeg forstår dog ikke, at du ikke får dyrlægen til at klippe din syede hoppe op inden foling. Dyrlæge Jens Kvist, der er meget erfaren, gjorde det altid på min den gamle, for han kendte så mange skrækhistorier hvor folk ikke havde fået det gjort...

 

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 10:44

Og tillykke med føllene til jer andre!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 10:45

Stort tillykke til jer begge to og pøj pøj fremover


Med venlig hilsen Mia

 

www.Cosh-Arabians.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 syet hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 11:32

Jeg er også meget i tvivl om hende der er syet, skal klippes op. Men man syer dem jo fordi de er åbne bagi, og forurener sig selv. Tænk så at hun bliver åbnet op, og går 14 dage over. Så er der vel en reel risiko for en infektion, ligesom at det åbne sår da også må være ømt og irriteret. Så er det vel at foretrække at vente til hoppen er igang med at fole...

 

Selvom folingen er nem og ukompliceret, hjælper det jo ikke hvis føllet bliver kvalt i fosterhinderne :( Og ja - jeg er pylleret!


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pylrede skal vi være
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 11:55

ja, du har ret i, at fosterhinden kan kvæle føllet, selvom folingen er gået godt. Er jeg også selv nervøs for, og det ender sikkert også med, at jeg om et stykke tid kan være med på vognen med sorte rander under øjnene osv

 

Der er jo lukket ind til livmoderen med en slimprop, så der kommer ikke forurening ind der. Nu vil jeg ikke skræmme dig, og ved også, at der er forskellige måder at gøre det på. Men dyrlægen fortalte om flere tilfælde hvor hoppen ikke var blevet klippet op undervejs eller inden og hvor føllet havde perforeret endetarmen og måtte aflives...Så jeg ville aldrig vove andet end at få klippet op inden.

 

 

Har hoppen fået lavet en caslick operation (syning af skedeåbningen), skal denne klippes op inden foling. Dette gøres ligeledes en måned før planlagt termin (Fra Faxe Dyrehospital). Ribe Dyrlægerne siger det samme på deres hjemmesider og mange andre også...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et ps
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 12:01

jeg ved ikke, om der er forskel på, hvor meget hopperne bliver syet. Min var kun syet med ganske få sting, og det blødte stort set ikke og blev ikke til sår, når det blev klippet op inden foling (det blev faktisk skåret op med en skalpel, så det var et ganske fint lille snit)

 

vh Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 suuukk
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 09:37

Jeg er så stadig på natholdet. Hold op hvor er jeg træt efterhånden. Kalliope havde sat store hvide vokspropper fredag, og lørdag og søndag dryppede det fra yveret, når hun gik. Igår så de sådan her ud, men der er stadig intet føl...

Billede


I nat har hun gået noget hvileløst rundt, ligget en del ned, og virket sur og irriteret på maven. Hun er helt blød bagtil, og noget hævet og rød... Nu må det føl altså snart komme.

Wega er ligedan, hun har bare ikke vokspropper (sætter dem ikke).

 

Kalliope er idag 8 dage over, og Wega er 4 over. Gaaaab

 

Og nej tak, vil ikke høre historier om hopper der gik med sådanne propper i 3 uger!

 

Andre på natholdet?

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 09:59

Iben

sådan har mine set ud liige før... mon ikke du får føl idag

Krydser fingre

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må da være tæt på
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 13:31

Mon ikke du kan lægge et billede ind af føl i morgen? Pøj pøj med det - bliver skønt at få sovet igen.

 

vh Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er en flue på væggen
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 13:39

På Ibens nathold - dog med søvn og langvejs fra ;-) Hver morgen siden i fredags har jeg forventet at vågne til etfølbillede eller to, men snydt...

Jeg hepper stadig, Iben ! I nat MÅ den være der for Karla!


Mvh. Juliette

 

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Voks...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 21:39

Nu har Fannie stået med fyldt yver i tre uger- men her til aften er der voks :-)

Så kan jeg så være spændt på, om hun også skal stå med voks i tre uger ...

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natholdet
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 22:26

Jeg anelser mig på holdet fra i dag. Har lige været nede og tjekke kl 21 og der er sket meget i dag. Hun er ik rigtig sig selv mere og spiser ik så meget, føllet ligger tydeligt klar (så det os vende sig i sidste uge) hendes yver som i forvejen var ret spændt har ændret sig meget, hun kan ik blive mere blød bagtil, skeden er svulmet og meget lang, hun er godt skarp over ryggen og så er hun gået 15 dage iver tid.

Minus er at hun endnu ik har sagt voks, hun er ny for mig men hos tidligere ejer har hun før sat voks. Men nu begynder jeg altså st starte bilen om natten og lige snige mig ind og kigge


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hva så'?...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 15:50

Hva' så Iben. Er der ikke snart sket noget hos dig?

 

Måske du zzzzzover en velfortjent søvn

 

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 nææææ...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 21:08

Der sker ikke en skid.. Havde dyrlægen ude og klippe Wega op idag :) SÅ nu er hun da helt klar. I den forbindelse kiggede dyrlægen over på Kalliope og sagde: Jamen hun der har da mælkeløb - du får føl i nat!" Øhh ja, det har hun så haft siden søndag.. suuukk. Bliver helt bekymret - igen, igen, igen.


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Træls...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 21:46

Uha så bliver ventetiden lang men jeg tør vædde på, at du får føl i maj he he....krydser fingre for, at det bliver snart, så du kan få sovet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 06:58

Så hopper jeg i hi.. Fik føl kl 3.30 i nat, alt lige efter bogen, dejligt hingsteføl efter chandler/mosegårdens delight.. Han spæner allerede rundt og er ikke til at hold styr på...

 

Billeder kommer.


Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

 

 

Hundepension på amager!

 

Tjek http://www.noahognaja.dk

 

SAFEMATE FOLEALARM UDLEJES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 07:35

Med føllet. Glæder mig til at se billeder...

 

Her er der stadig ikke sket noget - Jo, Wega har sat voks, hvilket hun ikke har gjort de tidligere år, så måske hun foler snart. Ork, jeg er træt og udkørt. Nu må de føl da snart komme ?!?!?!

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Venter stadig....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 08:49

... og nu er det 16 dage over tid

 

Det ender med at vi får to føl på en gang, for nr 2 hoppe ligner også en der snart er parat. Jeg tror ikke at hun går over tid (men det kunne jo også være sjovt nok med helsøskende der er fra samme dag ;) )

 


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Natholdet
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 17:22

Jeg venter os stadig på søndag er hun 3 uger over tid. Men jeg har i dag været ude og hente en alarm som ringer mig op når der sker noget, så skal jeg ik starte bilen flere gange om natten og det blir rigtig godt fra i morgen tidlig og to døgn frem hvor jeg er på arbejde.


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste tur
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 22:10

Hej

 

Jeg tilslutter mig nat holdet på den sidste som skal fole her i stalden termin i dag men er mega stor,er i går tilset af dyrlægen som fik store øjne over at se hvor stor hun er.......hun er lige nu overbelastet på sine ben pga vægt......der er mælk og ser meget klar ud............men jeg er noget usikker på denne hoppe pga hendes str selvom vi har avlet i mange år nu...

 

Hoppen venter føl efter Sir Donnhall II.....

 

 

Håber det vil gå godt og god nattevagt til jer andre.....


j.priis
1
0
Svar på denne tråd
 
 suk, suk og atter suk
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 10:03

Hvornår kommer de føl mon ud?

Er ved at blive seriøst bekymret her. Jeg har da aldrig prøvet at en hoppe, heller ikke Kalliope tidligere, har haft mælkeløb i mere end en dag. Det har hos mig altid betydet foling om natten, den dag mælkeløbet indtraf. Igår så det således ud:


Billede

Og man kan tydeligt se at det har løbet ned ad benene


Billede

(kan ikke lige finde ud af at vende billedet via iphone)

Kalliope er nu 12 dage over termin

 

Wega, som er 8 dage over, havde jeg jo fået oplyst fra tidligere ejer, der har fået 2 føl på hende, at hun ikke sætter vokspropper. Igår så hun sådan her ud:


Billede


(og ja hun har virkeligt et grimt yver (undskyld Wega) )

Så igår tænkte jeg, jamen så må det virkeligt være nu. Hun så bare så klar ud, så jeg har siddet og holdt øje med hende det meste af natten - men ak nej. Ingen føl... Imorges så det således ud:


Billede



Hmmm... er jo på nippet til at sige: "I nat kommer der føl!" men jeg har fuldstændig mistet troen på at de føl nogensinde kommer ud

(og nej det er ikke mig der har stukket en torn i patten - opdagede det først da jeg lagde billedet op - må være et stykke halm :) )

 







Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 min Linse
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 10:17

Havde første gang mælkeløb i en uge forinden foling - hun praktisk talt sprøjtemalede væggene


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó
  
 

Sponsored by

Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI

Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk . ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Iben..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 10:41

Hvor har jeg ondt af dig, det er sindsygt hårdt at overvåge så intenst. Det lyder lidt som det forløb jeg var igennem med min hoppe, hun snød mig også gevaldigt i år. Hun satte vokspropper 8 dage før foling, og de lignede dem kalliope har nu de sidste 5 dage, og havde mælkeløb de sidste 3 dage, hvilket hun kun har haft en enkelt gang et par timer, og vokspropper hos hende plejede at betyde foling inden for 12-14 timer. Men Wegas synes jeg ligner at de udvikler sig som at der burde komme føl i aften eller nat. Og ja Kalliope tør jeg ikke spå om, det kan jo være om 5 min og om 5 dage

Hvem ved måske er du heldig at de foler samtidig eller med kun et par times mellemrum :) Jeg håber i hvert fald at du snart har 2 veloverstået folinger og tilhørende føl stående i din stald :)


Med Venlig Hilsen

Rosita

 

Vogue de la Vie hoppe 24/4-13 e. Herbstkönig,Voyage de la Vie hingst 19/4-12 e. AstonMartin, Virage de la Vie hingst 2/5-11 e.AstonMartin,Vainqueur de la Vie hingst 4/4-10 e.Prinz ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 11:45

Ih hvor er det træls for dig.. man bliver helt udemattet.. og det er jo som en skriver ovenover at der kan gå fra 15 min til 5 dage !

Næste sikre tegn er nærmest en hindeblære...

Jeg så noget supersmart på et tysk stutteri for nogle år siden:

der blev anbragt en sensortråd i skeden af en dyrlæge - som sender alarm når den spænges af hindeblæren eller forben...

 

Har aldrig set nogen omtale en sådan her på siden... så det er enten rasende dyrt eller noget andet, men stutteriet, som fik rigtig mange føl var meget tilfreds med metoden.

 

Du kunne godt have fået noget mere nattesøvn med sådan en ihvertfald

pøj pøj med de(den !) sidste nat. Håber de påvirker hinanden og kommer samtidigt

1
0
Svar på denne tråd
 
 folingsalarm
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 12:33

Supaya jeg har læst at Atterugaards hopper har en indbygget chip i skeden som folingsalarm.. det må være i samme stil som det du nævner.. så det findes også i Dk..

 

Iben skal du have selskab til natteroderiet siger du bare til.. jeg sender knægten med toget i aften og så skal jeg bare ud og ride .. ellers nyder jeg min nattesøvn her den næste måned til 1½s tid.. og derefter regner jeg med at sætte telt op ude i haven og sove der


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

1
0
Svar på denne tråd
 
 jubii jubii
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 14:11

så kom første føl. Wega fik i nat et hingsteføl, der bliver vist i en anden tråd (Zonik/Wolkentanz hingsteføl).

Kalliope har nu mælk der løber i store strømme, så regner med at hun foler i nat :)

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 15:21

Langt om længe Iben - men det var da den 'forkerte' hoppe, var det ikke Kalliope der startede først ... Vi håber du får det andet føl i nat. Er det så sidste føl, eller venter du flere?

 

Mvh

Anette


Esther Vildal født 05.04.13 (Duval x Estacia)

Emmanuel Vildal født 20.04.13 (Ecaho x Estampa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom nu kom nu
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 11:07

Jo det var den "forkerte" hoppe der folede. Wega var kun 8 dage over terminen, men når hun leverer sådan et fint hingsteføl, kan jeg ikke klage.

Kalliope har stadig ikke folet. Hun er meget interreseret i Wegas føl og hvinsker helt hysterisk efter dem - hun kunne da bare få sit eget altså... Hun er på 14. dagen over termin idag, så håber godt nok der snart sker noget!


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 12:32

... bekendt. Jeg venter også stadig - i aften kommer hestens ejer dog hjem og kan overtage den ret intensive overvågning.

Alarmen er åbenbart i stykker, for den har tabt kontakten - så sidste nat foregik med søvn i 20 minutters intervaller og kigge på skærmen hvert 20. minut.

 

Hun har ALLE tegn på at ville poppe nårsomhelst, og er nu 19 dage over tid. SÅ jeg turde ikke andet end at bare holde øje hele natten.

 


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 puha altså
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 17:39





19 dage over.. jeg synes 14 dage over er slemt nok! Krydser fingre for at der snart sker noget... både med din og min! Hvis Kalliope bliver meget større, tror jeg hun revner

Billede


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 21 dage over
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 22:28

Min hoppe er nu 21 dage over tid, godt nok frustrende


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 til tjeneste
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 22:55

Jeg må vidst også melde mig til tjeneste...

 

Et stk højdrægtig med termin i dag, som er gået fuldstændig fra foderet. Temmelig frustrerende. Uanset om der serveres mash eller andre lækkerier.. nej tak! Wrap i alle afskygninger er tilgængeligt, men det er sørme lidt der glider ned :-/

 

Besværet, men uden et helt "klar" yver, så jeg følger med på overvågningen hele aftenenen og et par gange om natten. Suk, håber ikke hun følger i fodsporet på de andre "langtrukne". Mest for hendes skyld.

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var lige ved at tro...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 23:41

... her til aften at Romance ville blive overhalet af sin veninde. Veninde har termin i morgen, så det KUNNE godt ske.

 

Men nu tror jeg nu alligevel at Romance foler først - men nu har jeg i 4-5 dage sagt at "det bliver i nat" - så nu har jeg mistet troen på mine evner som spåkone.

 

Det kan også ende med synkronfoling - det kunne da være.... interessant ;)

 

Sidder og venter på at deres ejer kommer hjem om en timestid, så han kan overtage overvågningen. Jeg trænger til at sove....


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fem dage over termin
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 08:45

Her er batik fem dage over termin. Hun ligner ikke en, hvor det er oppe over, så der går desværre nok lidt tid endnu....

 

19 og 21 dage - årh nej, så sent gider jeg ikke have føl. Så bliver det jo kun en bette fis, man kan tage med til følskue.

 


Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lone ....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 11:43

Min er tilmeldt Roskilde dyrskue i næste måned så jeg vil rigtig gerne ha den ud nu, så ik den er for ny, så tror jeg at jeg blir hjemme


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 1 dag over termin
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 19:36


Billede



Ja så nåede vi 1 dag over termin, uden den store ændring i yveret. Men hold op hvor hun spiser lidt, alt for lidt :-/

Nu må hun gerne snart gøre klar til landing af luftballonen!

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 21:43

Ej hvor dejligt at tråden lever endnu.

 

Synes det er så hyggeligt at læse om jer der venter


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ENDELIG!!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 09:09

kan jeg melde mig ud af nattevagten!

Kalliope fik i nat et meget smukt hingsteføl. Det var en lidt hård foling, hvor skuldrerne sad ubehjælpesom fast, og det tog et godt stykke tid at få ham ud. Jeg havde faktisk afskrevet ham, og tænkte kun på at redde hoppen. Men da han kom ud, vågnede han gevaldigt op, og var faktisk hurtigt på benene og i mælkebaren.

Er bare SÅ lettet, glad, euforisk, lykkelig osv

Sikke en følelsesmæssig rutchetur!

I kan se ham her: www.heste-nettet.dk/forum/4/320255/ 320255/

 

Held og lykke til jer andre på natholdet. Nu vil jeg glæde mig til at en hel nats søvn i 3 uger!


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


1
0
Svar på denne tråd
 
 Også sidste nat her
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 09:52

Vi fik også vores sidste føl i nat. Årets høst blev:

 

10/4 hingsteføl efter De L'Or - Ibi-Light

16/4 hingsteføl efter Abanos - Platin

6/5 hoppeføl efter Janus - Harvest Universal Soldier

7/5 hoppeføl efter Janus - Ovington Remus

 

Tillykke til alle jer andre der har fået føl, og held og lykke til dem der stadig venter.

 


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Her venter vi stadig...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 10:18

... Romance er nu 22 dage over - og Merlot har også fået alarm på og er 2 dage over.

 

Der MÅ da snart komme føl ud af dem???


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 14:31

Til jer heldige som fik føl i nat. Det eneste jeg fik i nat var endnu en alarm uden hun folede. Gab. Hun er nu 23 dage over tid og jeg nærme mig døgnvagter på jobbet igen øv øv håber den kommer i Norge. Hvor det er præcis to uger siden den vendte sig


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kan jeg sove roligt...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 05:06

... de næste par uger - til den næste hoppe er parat.

 

Der kom to fine hoppeføl i nat - med 1½ time imellem.

 

Billeder og nærmere beskrivelse følger når jeg engang vågner senere på dagen. Og når vi har fået taget ordentlige billeder...


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 08:40

Der kom beviset så på, at det kan give hoppeføl trods lang ventetid

 

Vh Lone

1
0
Svar på denne tråd
 
 misundelse
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 11:31

Åhh... slet skjult misundelse herfra!! Og alligevel et tillykke!

 

Her bare ingen udvikling what-so-ever. Bevares yvert er spændt om morgenen, men straks mindre spændt om aftenen. Vi er nu nået 4 dage over termin...

 

Kom nu... action!!

 

 

Billede



Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 I'm in - again.. :-)
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 22:17

Billede

Jeg begynder de sene aftner og den afbrudte søvn sammen med hende her :-)

Hun har godt nok først termin d. 23. men det er første gang hun skal fole sammen med mig (hendes føl nr 8 mener jeg) så jeg kender ikke hendes mønster, derfor må jeg starte overvågning nu :-)

Maven hænger, krydset er blødt, hun er hævet bagi, yveret er spændt, men der er ingen vokspropper eller mælkeflåd endnu..

Nu må vi se hvor mange nætter hun gider at have mig rendende - vores første føl i år kom 13 dage efter termin (førstegangsfolende hoppe):-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 22:34

Tillykke til alle jer heldige som har fået føl

 

Jeg er ved og gå til af spænding over den kære ventetid, men desværre må jeg være tålmodig for der er 4 uger - 28 dage - endnu til min skønne hoppe har termin Men pyha hvor er det ved og være træls og vente, glæder mig bare så meget

 

Her er det hoppens 6. føl og det første her hos mig og kun mit 2. føl nogensinde så spændingen er bare ekstra stor vil jeg sige

 

Så som sagt går der nok lige lidt tid endnu før jeg kan melde mig ind under fanen med nattevagter


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm (TIL SALG!)

-Graversgaards Chapeau

-Prestige

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så melder jeg mig af natholdet..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 07:34

Klokken 5.25 i morges fik Batik et skønt hingsteføl 11 dage over termin. Alarmen gik klokken 5, og alt gik lige efter bogen. Han var på benene godt en time efter, og efter en lille halv time var mælkebaren fundet...Havde ikke troet, at det blev i nat, for hun havde kun minimale vokspropper i går, og de var helt gennemsigtige og bitte små...Sidste gang fik hun store mælkehvide propper....Laver billedtråd på et senere tidspunkt af den lille fyr....

 

Men her er farmand, og mor er også rød, så gæt farven


Billede

 





Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lone...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 09:22

Tillykke med føllet ?

 

Hilde havde her til morgen store voks propper, jeg er på job de næste 24 timer men gør alt for at komme hjem igen.


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 09:30

Med føllet Lone :-) Ja, jeg ville kræve DNA test, hvis du ikke har fået et rødt afkom - og der er sikkert også godt med maling ;-)

Skønt at folingen gik uproblematisk! Nu vil jeg glæde mig til at se billeder :-)


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige de første billeder
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 13:39

Tak for lykønskninger og held og lykke til alle jer, der ventr.

 

Ja, han blev dejlig rød

 

Her er de første lidt håbløse billeder af Kærvangs Qubik - han er cirka tre timer gammel på billederne. To høje sokker bag og en lav foran samt blis...

 


Billede

 





Billede

 





Billede



1
0
Svar på denne tråd
 
 Voks ...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 20:27

Er til morgen havde Hilde sat store voks propper til eftermiddag fik hun mælkeløb og har vandrer folden tynd. Nu står hun i boksen er ik helt så urolig mere men er varm og spiser ik rigtig og gøder meget


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen nat
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 23:14

Billede

Jeg nåede ikke natholdet til dette lille hingsteføl - Nineth folede mens vi spiste aftensmad, snydetamp!! :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har folet
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 02:01

I går den 12 maj folede Hilde kl 21.59. Selve folingen gik rigtig stærkt, jeg måtte lige hjælpe med at trække skulderen fri, men det var os en stor oplevelse.

 

Desværre viser det sig i dag at han har kraftig bukkehov fortil og går på tåen- dyrlægen blev selvf straks kontaktet, han har fået 4 dage at rette sig i naturligt ellers skal vi prøve medicin, så det er en lidt øv start men håber han snart er helt fin igen.

Han er løvrigt rødblak og en store stærk gut med mod på livet?


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 røntved...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 09:00

..tillykke med føllet. Hold da op, du har også ventet længe. Glæder mig til fotos af den lille (store?) fyr...

 

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bukkehov
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 09:10

Hvis man skal behandle med tetracyklin mod senestyltefod/bukkehov, så skal det gøres indenfor de første 3 døgn. Så ikke noget med at se tiden an.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

Let brugt Wintec Pro Jumping sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 09:57

Dyrlæge og smed sagde han sku ha nogle dage for man ku ik regne med noget det første døgns tid. Han står meget meget flottere i dag og næsten normalt. Forventer han er lige i skabet i morgen- men dyrlæge og smed er indover hele vejen (de holder faktisk mig rolig fordi jeg blir helt febrilsk for at gøre noget)

 

 

lone mange tak vil prøve at lave en lille tråd med ham senere så i kan se ham


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 arh men altså, sker der snart noget
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 17:49

Jeg er snart ved at være en anelse træt af at vente.

Her er vi så nået 9 dage over termin :-(



Billede

 





Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vokspropper
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 22:18

Her er der endelig vokspropper, men hun plejer også at have mælkeløb et par dage inden hun foler. Hun er nu 6 dage over tid.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mit føl
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 00:14

Vil bare lige fortælle at han nu på 4 dagen står normalt på benene- jeg er meget lettet! Og glad for jer som skrev der sku skrides ind med medicin ( det blev der så ik da dyrlæge og smed havde anden mening) men er af andre blevet kaldt næsten hysterisk, så det var egentlig rart med et par ord fra nogle som måske mente det modsatte


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 Tegn
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 21:54

I nat er jeg på holdet, venter på en Charmeur-baby........

1
0
Svar på denne tråd
 
 Venter stadigvæk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 23:58

Venter stadigvæk på føl efter Attention. I dag åbnede mælkebaren, så nu må hun altså godt snart fole.

0
0
Svar på denne tråd
 
 14 dage over tid
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 16:08

Her er vi nået til 14 dage over tid og et hav af fejlalarmer hele natten fordi krikken åbenbart sveder fra tid til anden.

En lille bitte smule voks på begge pattespidser til morgen, er vi mon nået til finalen?

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle gode gange 3
Forfatter: 
Dato:  20-05-2013 09:48

Billede




For 3. og sidste gang i år melder jeg mig på holdet med kaffe i stride strømme og sorte rande under øjnene. :-)

 

Elmholts Ætna er 18 år i år, og vores stamhoppe på stutteriet. Hun er lidt speciel og 'egen' på sin særlige måde, og hun har en helt særlig plads i mit hjerte :-) (ja, måske kan jeg efterhånden tillade mig at sige, at vi har en særlig plads i hinandens hjerter ;-))

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom nu uuud, så jeg kan se dig!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2013 10:23

Jeg var ellers ret sikker på min ville fole i nat, men der skete ikke en dyt.

 

Hun har nu haft mælkeløb i flere dage nu, så jeg satser på det bliver i aften/nat

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl i nat
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 09:24

Min hoppe stod med mælkedryp igår aftes, og allerede lige inden midnat leverede hun et skønt hoppeføl efter Charmeur. Den lille er storrammet, kønt fjæs, rød med bred blis og to høje bagsokker. Føllet var lidt længe om at finde ideen med mælken, så hun fik en flaske kl 3, og kunne så hvile lidt inden hun prøvede igen. her til morgen er alt okay, nu mangler der bare lidt mere tarmbeg og at føllet finder ud af at ligge sig ned ;-)

 

Næste hoppe må godt lige vente til weekenden, jeg trænger til lidt søvn. Min alarm måtte slukkes de sidste 3 nætter fordi den var for følsom og hun var varm, så det har været overvågning på gammeldags manér med videokamera.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hun snød mig!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 21:41

Billede




Sikke en snydepels af en hoppe jeg har. Mens jeg sad og skrev det sidste indlæg var hun i gang med at fole på folden

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 00:24

Så er det vist min tur, hun står nu med kæmpeyver dog uden voks, men er meget blød bagtil, så nu håber jeg snart der er føl til mig, hoppen er også ved at være noget træt af det.

 

Og jeg kommer nok snart til at se sådan her ud


Mvh Naja

 

 

 

 

Venter føl efter Zonyz OX

Termin 2. juni 2013,

Men tror det er

lige om lidt:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 slut for i år
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 02:19

Nu melder jeg mig langt om længe af natholdet. 17 dage over termin, lige før midnat kom dette skønne hoppeføl til verden. Hun har helt enormt lange ben, og mor klarede det helt fantastisk. Så jeg er evigt taknemmlig! :-)

 


Billede


Far er E.H. Connery, mor er Paprimonka efter E.H. Caprimond. En drømmeafstamning til videre avl.

 


Fotografering, webdesign og grafiske løsninger


www.ad-edition.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 07:30

Tillykke må være skønt det er overstået, glæder mig til at se flere billeder.

 


Mvh Naja

 

 

 

 

Venter føl efter Zonyz OX

Termin 2. juni 2013,

Men tror det er

lige om lidt:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-05-2013 22:45

Så vil jeg melde mig under fanen

 

Hoppen har dog gået med følealarm nået tid nu, i starten kun om natten, så fra i fredags hele dagen.

Folealarmen er den der reagere på når de ligger i sideleje lidt længere tid.

 

Hun er blød som smør bag til, helt spændt yver, sunken godt sammen, en anelse åben bag i og der sidder lidt slim også. Derudover har hun her til aften begyndt og få kraftig mælkeløb af flere omgange

Så mon ikke det nærmere sig det er ved og være tid ? hun har også kun 10 dage til termin fra idag

 

Jeg har en anelse om at der godt kunne komme følle i nat, er dog ikke helt overbevist, da vi et par gange har ment det var op over, men hun har snydt os

Det er hoppens 6. føl og det første hos mig, så kender jo heller ikke hendes normale rutine så og sige, men tidligere ejer er taget med på råd og mener også det meget vel kunne være op over

 

Hvad tror i HN'ænder ?


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm (TIL SALG!)

-Graversgaards Chapeau

-Prestige (Ifol m. Tailormade Attention, Termin 7/6-13)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er med igen
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 00:48

Ja så er det tid igen, Baqui har termin på søndag men har stået med stenhårdt fyldt yver i godt 2 uger nu.

jeg ved fra forrige ejer at hun gik 30 dage over termin med sit forrige og også første føl, håber sørme ik det er tilfældet denne gang... Hun har alarm på men tjekler stadig jævnligt.


Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

 

 

Hundepension på amager!

 

Tjek http://www.noahognaja.dk

 

SAFEMATE FOLEALARM SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vågekone
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 07:59

Så er jeg med:

Mine cremello hoppe havde termin d.27/5 og er sunken og med hårdt yver, men ikke stenhårdt... hvilket det heller ikke var første gang

 

min palomino hoppe har termin 6/7 men er godt med

Jeg har købt et spritnyt overvågningskamera, som desværre ikke kan indstille .. og den kan kun tage enten den store foleareal ( 40 kvm ) eller boksene som ligger i siden.

mit skræk scenarie er at overvåge en, mens den anden ubemærket foler og har problemer....

 


Venter Buckskin eller palomino salgsføl efter BH Rockerfeller ultimo maj.

Venter palomino-araber føl efter Shulay Gold Rush primo Juni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-05-2013 09:41

Skrev igår aftes i tråden, min første nat med overvågning, hvor jeg faktisk havde en ret god fornemelse omkring at det var tid, og ganske rigtig, damen folede lidt over midnat og alt gik som det skulle


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm (TIL SALG!)

-Graversgaards Chapeau

-Prestige (Ifol m. Tailormade Attention, Termin 7/6-13)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også med
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 09:54

Jeg er også med.

 

Det er 1. gang for både mig og hoppen, så jeg har efterhånden ret tyndslidte nerver.

 

Vi er nu 4 dage over termin.

 

Og det har bare været så meget op og ned gennem hele drægtigheden. Først var hun svær at få drægtig. Så viste den første scanning en lidt lille fosterblære, så vi måtte scanne igen og her var det vokset rigtig fint. På 70 dagen blev hun håndprøvet, og dyrlægen mente hun var tom. Men efterhånden syntes jeg at maven ændrede sig, så da hun var næsten 5 måneder henne, fik jeg en anden dyrlæge ud, som scannede igen og vi kunne se et fint lille føl på scanneren.

 

For 1 ½ måned siden ca. begyndte hun at sætte lidt yver og at synke ved haleroden. Men så forsvandt yveret igen, og hun blev ret dårlig i en dags tid. Hun blev dog frisk igen og satte yver igen. Det forsvandt en gang til. Og nu er hun så i gang for tredje gang. Det er ikke vildt stort endnu. Men altså hvor kan man dog bekymre sig meget ...

 

Så nu må I gerne hjælpe med at krydse fingre for, at alt er som det skal være. Og at der snart kommer et frisk og sundt føl ud ...

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 10:23

jeg er stadig med, og det er temmelig uvist hvem der kommer først.

Tara (termin 27/5 ) stål, udfyldt pattespidser, sunken men ellers intet.

Grace (termin 7/6 ) næsten stål, sunken noget, slimprop gik imorges...

 

og jeg er lidt træt af intervalsøvnen


Venter Buckskin eller palomino salgsføl efter BH Rockerfeller ultimo maj.

Venter palomino-araber føl efter Shulay Gold Rush primo Juni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også med :b
Forfatter: 
Dato:  02-06-2013 12:08

Ja jeg er også med

min hoppe er på dag 335 idag så hendes termin er imorgen.

Dog har hun ikke sat stål endnu men har ødemer på vej op til stålet, som er blevet større også har hun lidt undermaven samt hende blodårer er krægtige under maven og ned ad det ene ben.

Hun er kun blød ved haleroden ikke sunken, men hun er også islænder og har derfor en meget skrå numse, hihi Hendes mave har fået en hel anden form, tror føllet har vendt sig, det er sådan sunken på midten, så det går lidt ind der hvor ribbene stoppe men der hænger mave under.. Lidt svært at forklare.. Dette er nemlig vores første planlagte "fødsels" så de andre gange har der bare været et føl lige pludselig.(min pony vi købte var med føl uden vi eller den tidligere ejer vidste det).Så det er første gang vi ligger mærke til tegnene. Vi har absolut ingen anelse om hvornår føllet har tænkt sig at melde sin ankomst. Hvad tror i? jeg syntes både der er tegn for og imod at den snart kommer. vil altså snart også gerne have en hel nats søvn ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 00:58

Så kom mit rockefeller palominoføl endelig .. en hoppe. Voks kl 21 føl kl 23.30

Men mor er temmelig sur og losser ud efter hende... så mine vågenætter er ikke slut endnu. Jeg må nok bremse hende et par gange.. det er noget øv. Den lille har fået en gang , så prøver jeg om et par timer igen...


Venter Buckskin eller palomino salgsføl efter BH Rockerfeller ultimo maj.

Venter palomino-araber føl efter Shulay Gold Rush primo Juni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 10:15

Supaya: Tillykke med med hende

 

Men er ked af at høre at den lille ikke er så velkommen i mælkebaren. Det gør altid det hele så besværligt. De skal jo have deres mælk og især råmælken. Håber lille mor sætter sit sure humør på hylden så den lille nye kan komme til. Smid da gerne nogle billeder ind af hende. Hun skal da vises frem

 

Mvh

 

Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 13:12

Den lille er temmelig kvik. Jeg måtte holde moren et par gange og tale alvorligt med hende, så har hun givet lov siden, så jeg gik i seng 2.30 og 5.30 står så den anden hoppe med voks... det må meget gerne ske inden midnat.

Der kommer billeder snarest.


Venter Buckskin eller palomino salgsføl efter BH Rockerfeller ultimo maj.

Venter palomino-araber føl efter Shulay Gold Rush primo Juni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og jeg er tilbage...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 13:26

.. på natholdet, og har været det nogle dage.

 

Men mon ikke der sker noget indenfor et par dage. Mutti er ved at have sat et gedigent yver - ogmaven har også ændret facon.

 

Jeg er dog glad for at hun ikke folede i weekenden, hvor jeg var alene hjemme med hestene. Det ER jo rarest at hestenes ejer er der (også selv om jeg har haft en anden avler i bagvagt OG selvfølgelig frit lejde til at ringe til dr. dyr lige så meget jeg føler det er nødvendigt)

 

Jeg glæder mig VILDT meget til at se hvad der gemmer sig i den sidste mave. :)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vildhest
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 18:06

Min lille røde er i hvert fald ikke besværet af maven ...

 

Her er hun på folden i går, 4 dage over termin

 


Billede



Er spændt på hvor længe jeg skal vente endnu ...

 

Venlig hilsen

Anna




Fuglslev Hestepension

Opstaldning på Djursland

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det allerede min tur til nattevagt
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 00:39

Canyon var egentlig sat til ca d. 17 juni, men da jeg ikke ved om jeg kan stole helt på datoen, og Canyon er begyndt at se mere end klar ud, er jeg begyndt med natttevagt nu :) Spændende om det er ved at være snart :)


 

Med venlig hilsen Sheila-Maria, Canyon og Cayenne :o)

 

Gemt i hjertet <3

Elmelys Lady Ruwena, Tågerod's Renee, Sikaline Langagergård.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom den..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2013 08:08

... i nat. En fin lille hingst :)

 

Så det var som bestilt - både tidspunkt og resultat. Han er både smuk og sød (men ikke overvældende begavet - der skulle en del hjælp til før han fandt mælkebaren)

 

Jeg regner med at tage nogle billeder i eftermiddag :)


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seks tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2013 19:18
Ihh jeg vil også gerne snart på natholdet.

Venter føl efter Crelido/Calypso ask/Falkner med termin på mandag - men damen ser ikke lige ud til at nedkomme forløbig...

Ihhh



Mange venlige hilsner

Pia
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider