Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ormekur til drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 13:04

Hvornår skal den drægtige hoppe have ormekur,nogle siger 1 måned før foling andre siger efter, så er lidt forvirret, håber der er nogle der ved det.

0
0
Svar på denne tråd

En måned før
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 13:08

Det vil jeg mene. Så får føllet også glæde af kuren.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 13:45

det er meget forskelligt hvad folk mener.... gammel tommelfinger regel er sedvaneligt at give en mdr foer foling, men nye amerikanske undersoegelser har vist at foellet har minimal glaede af denne efter foedsel, saa mange amerikanske dyrlaeger anbefaler at give imervictin til hoppe OG foellet ved foedsel.

personligt faar mine hopper ca en mdr foer termin, og igen foellet igen naar den er ca 3/4 uger.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Oprindeligt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 14:12

Da jeg startede med at avle hed det at hoppen skulle have ca 1 måned før foling.

Derudover skulle hoppe OG føl have 7 dage efter foling, men det SKULLE være et middel med Pyrantel fx Banmminth, ormemiddel med Ivermectine måtte ikke gives til føl. Derudover skulle føllet have ved 14, 21 og 35 dage, føllet skulle have 1/4 tube hver gang, så den fik en hel tube fordelt over de 4 gange.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Dressurtalenter Sælges:

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 14:59

syntes godt jeg stavede det forkert :)

ivermectin er nu ganske ok til sunde foel (har de sidste mange aars studier vist) problemet kan vaere ved syge foel da ivermectin binder sig paa plasma protein kan man faa STORE problemer med svagelige foel og generalt med svaert underernarede dyr hvor der er lave plasma protein niveauer.

der er meget mere information gratis paa adskellige sider online, en af mine favoritter for generalle studier, undersoegelses resultater mm er thehorse.com

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider