Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Yes, hun er i fol! :o)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 10:41
Hej, hej!

Super, super, super - min haflingerhoppe er netop blevet scannet og hun er med baby :-)
Det er godt af flere forsk. grunde; for det første fordi der jo så kommer følle ( ;-) ), men også fordi hvis hun ikke var i fol, så skulle hun blive hos hingsteejer i yderligere 3 uger (hingsten bor 200 km. væk fra mig) og jeg rejser til Australien i 3 mdr. på næste fredag og så kunne jeg ikke nå at se min dejlige mule igen inden afrejse :-( Men vi kan jo hente hende i morgen, så "no sweat" :-)

Den heldige hingst er for resten elitehingsten Liz. Aurel (kan ses på Stutteri Nordan's hjemmeside), så det skal nok blive en dejlig følle :-)
Jeg vandt bedækningen i hingstenettets konkurrence, så stor tak til dem :-D

Hvordan går det med jeres hopper? Er bedækningerne gået glat i år?

Forårshilsner fra Sine
Verden er smukkere set fra hesteryg
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Tilykke...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 10:56
Hej Sine

Det var da skønt at der er endnu en følle-bølle på vej, og hingsten er jo en rigtig "smukkert" ;-)

Godt at hun ikke skulle blive ved hingsten yderligere 3 uger. Jeg venter spændt på scanning d. 6. juli, og håber at der er "bid" så jeg kan få min hest hjem igen...

Har du fået solgt Havanna?? Hun er nu også en lille dejlig ting :-)

Mvh
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 11:00
Vi har lige haft dyrlæge ude og scanne/håndundersøge i dag.

Baronne var scannet drægtig 1. juni og alt så fint ud, barnet udvikler sig efter planen. (y)

Pamina var ikke i fol første gang, men blev idag scannet sandsynligvis drægtig, skal kontrolscannes da fosteret så lidt stort ud.

Balalajka var ikke i fol første gang, så vi har forsøgt igen. Om hun bliver drægtig vil tiden vise, hun blev ikke ren efter folingen sidste år og det kan give problemer. Ellers bliver der dømt ridehest.

Og så har jeg Bella til hingst, men hun er ikke nået så langt endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Tak :o)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 11:08
Hej Mette!

Ja, det er bare dejligt! Man bliver jo helt afhængig af at få føller, når man først kommer i gang ;-)

Jeg krydser fingre for at din hoppe er fol - og så må du lige love at tage billeder til næste år, for jeg skal da se sådan en lille nordsvensk én :-)

Jeg har stadig Havanna. Den rigtige ejer har ikke meldt sig, så hun får en lille ferie i engen sammen med vores andre ungheste og så må vi se til efteråret.
Hvis du trykker på linket i min signatur kan du for resten se flere billeder af hende :-)

Forårshilsner fra Sine
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

går også og håber...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 11:27
....på at min hoppe er med føl. hun går pt ved hingsten. hun blev bedækket søndag aften og mandag og sørme så om hun var holdt op med at være hingstegal mandag aften!!! :-D
for at være sikker bliver hun lige ved hingsten i 3 uger så jeg er sikker på at der er en "bolle i ovnen" 8-) {>
min hoppe er knabstrupper og hingsten er en oldenborg. i kan lige se et par billeder af det søde par.
dette er hingsten!!
dette er min hoppe {>
0
0
Svar på denne tråd

Rigtig hjertelig
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 11:29
tillykke Sine. Så har det hjulpet at jeg har trykket alle ti tommelfingre siden du sendte hende afsted.

"Håber jeg kan få fingrene rettet ud nu" *LOOL.

Jeg glæder mig til at se resultatet næste år (Y).

Vi har fået solgt alle vores dejlige haffere nu, de har alle fået gode nye hjem, den sidste rejser hjemmerfra på søndag, så da bliver der lidt stille her. :{-(

Kan du have en god tur Down Under, håber du finder en PC dernede, så vi hører fra dig. :-D

Kærligst
Kirsten
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.

0
0
Svar på denne tråd

der var gevinst
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 11:43
i første forsøg ( heldigvis ), så hun blev scannet drægtig på 17. dagen og hun skal scannes igen d. 2 juli( 39.dagen ), indtil videre er alt vel... Så nu skal vi bare lige vente 10 mdr på en lille en :-D
0
0
Svar på denne tråd

Positivt!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 12:12
Det lyder som om de fleste har haft heldet med sig i år - dejligt at høre!

nins : Sikke en fin knapper! Skæg farve :-)

Kirsten : Det var helt sikkert dit tommel-trykkeri, der gjorde udslaget! ;-)
Skønt, at du har fundet gode hjem til dem alle - jeg har ikke haft heldet med mig endnu, men jeg har heller ikke haft annonceret andre steder end herinde.
Og du kommer da bare op og besøger mig til næste år - så skal du se føller :-D Min fars islænder er forhåbentlig også i fol, så der kommer en legekammerat til følle.

Og så lige for en ordens skyld - jeg skrev, at den rigtige ejer ikke har meldt sig endnu; den kunne vist misforstsås ;-) Jeg mente, at det rigtige menneske til at overtage mit dejlige hoppeføl ikke er fundet endnu :-)

Forårshilsner fra Sine
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

mandag
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 12:16
Tillykke Sine :-)

min skal scannes på mandag og evt insemineres hvis hun ikke er i fol (blev scannet ikke-drægtig på 21. dagen, men hun snød sidste år, så det håber jeg hun har gjort igen, så hun er i fol...)... Så kryds fingre på mandag :-)

håber du kan klare at krydse fingre et par dage mere kirsten :-D

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!!!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 16:35
1000 tillykke :-)
Det var da bare helt super!

Jeg var deroppe i søndags. Så må hun jo have stået der.... Øv, så fik jeg ikke engang set hende :-@

Vi er næsten 100% sikre på, at Fenja er i fol (7,9,13). Hun er blevet rigtig kælen :-D
Hun skal scannes på fredag. (Kryds fingre ;-) )

Tillykke med det! Og rigtig god tur til Australien!!

Vh Sandra!

(i) Stolt haflingerejer (i)
:-P Kommende Haflingeravler :-P

0
0
Svar på denne tråd

Bum, bum...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 11:34
Ciska : Takker :-) Jeg krydser alt hvad jeg kan - sådan nogle drægtige damer kan jo snyde både den ene og den anden vej ;-)

Sandra : Tark! Det er SÅ skønt at have hende hjemme igen - jeg anede ikke, at jeg havde savnet hende så meget, før hun stod foran mig igen ;-) Vi lånte for resten en hest deroppe (Anzit), så min søster og jeg red en tur sammen, inden vi tog hjem; de har nu en flot natur deroppe :-)
Jeg havde slet ikke tænkt på, at du skulle have set hende - altså, altså! Men - hun stod ude ved de andre hopper der er til hingst på folden (der var en 6 stykker); hun er lidt grålig i pelsen (blommet på maven), har en bred, kort stjerneblis og et relativt stort (dejligt :-) ) hoved. Måske du så hende uden at vide det..?
Jeg snakkede jo med Vejrup og kunne så høre, at "din" hoppe er endt i Norge! Og at I måske skal have en yngre model..? Hvad er det for en? Jeg er jo nysgerrig!

Men nu har vi så fået (næsten) alle hestene hjem og på eng - dejligt! Vi har lavet to store folde (en slankefold og en med lidt mere græs), så de hygger sig alle syv. Der mangler kun min fars hoppe og hende henter vi engang først på ugen (og -kryds,kryds,kryds- hun er også i fol!). Nu er sommeren over os :-)

Forårshilsner fra Sine
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sine.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 15:02
Rigtig hjertelig tillykke med nyheden :-).
Ja jeg kan heller ikke rigtig forstå det inu, at min hoppe også skal have føl til næste år. Hun har termin i starten af maj. Hun er lige pt. 25 dage henne, så der er laaang vej inu ;-). Men begynder nok først at glæde mig, når der er gået en 3-4 måneder.
Du må have alt mulig held og lykke med din hoppe, og at det bare går efter planen med foling og føl.
Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil"""Dejlig Oldenborg vallak sælges
0
0
Svar på denne tråd

LotteC
Forfatter: 
Dato:  28-06-2004 14:51
Tak skal du have og i lige måde!
Min har termin omkring 5.maj, så vi får (hvis statistikken med de 11 mdr. ellers holder stik) følle næsten samtidig :-) Det er et godt tidspunkt på året, synes jeg. Så er der solskin til den lille og græs til Mor Hest med det samme! :-)

Hvem er din ifolet ved? Jeg kan se, at du har Oldenborg - mine genboer avler og jeg lærte at ride på Præstegården i sin tid, så jeg kender da lidt til dem :-)

Forårshilsner fra Sine
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sine igen.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2004 19:32
Hun er ifolet med Rams. Jr. Det er ikke så kendt en hingst igen, den er dag avlskåret osv.
Men såvidt jeg ved, og blevet fortalt, er der faktisk god efterspørgelse på afkommene efter ham.
Jeg snakkede med en avler inde på Landsskuet i lørdags, og hun sagde at hun altid har kunnet kommet af med afkommene efter ham. Og dem fik hun en god pris for. Hun sagde at afkommene efter ham, havde det som de fleste ryttere vil have; gang og bæring.
Så jeg må tilstå, at nu er jeg blevet endnu mere spændt på hvad der kommer.
Ja Pastor Carlsson har heste både på Fyn og på Djursland. Han går mest ind for forældningsavl, og faktisk næsten alle de heste han avlet i sin tid, er rigtig godt kåret. Samt en del af dem går stævner eller har gjort det.
Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil"""Dejlig Oldenborg vallak sælges
0
0
Svar på denne tråd

Ramses...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 21:45
Kender jeg ikke, men det lyder som en hingst, der er værd at satse på :-)

Jeg red på Præstegården i Rimsø på Djursland fra jeg var 8 til 10 år gammel, så jeg har redet nogle af hans avlshopper - bl.a. Tulle I, Stella og Agathe, hvis det siger dig noget..? Jeg har også hørt mange positive ting om hans avl - jeg kan så tilføje, at de gamle hopper var glimrende børneheste :-)

Forårshilsner fra Sine
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider