Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

UNO til genmæle
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 12:22

Til de tvivlere der stadig måtte være og som kommer med udtagelser som "flere sandheder" NEJ der er kun en sandhed i den famøse sag om de manglende 900.000 Euro alt er veldokumenteret så er den ikke længer uanset om AH er kommet med en sludder for en sladder på sin hjemmeside.

www.stutteri-uno.dk/nyhed.php?id=83

Men ærgelig at det er kommet så vidt at de har trukket deres hingst fra Herning pga. Dansk Varmblod for de burde jo som organisation være uvildig

Berit

Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Lidt off-topic
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 12:54

men hvorfor er det at folk ikke kan kende forskel på udtagelse og udtalelse..

Når det så er sagt så forstår jeg heller ikke det med "de flere sandheder" - altså der forsvandt 900.000 euro - og hvor forsvandt de mon hen??

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 13:36

Maggi.. beklager mit dårlige dansk har kun 10 års skolegang.

Du har åbenbart ikke fuldt med i denne sag men de 900.000 forsvandt ned i Andreas Helgstrands lomme.. lige indtil han blev opdaget.

Se anden tråd "endnu en advarsel" der er link til alle relavante artikler mm.

Berit

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  27-02-2013 14:22

Igen, jeg har hele tiden sagt jeg ikke vil blande mig i den her sag, men jeg synes nu nok vi lige skal huske at holde skidt og kanel for sig, og lade vær med at tolke i ting, som vi ikke ved.

Jeg ser ikke nogen steder hvor der står i Stutteri Uno´s udtalelse at DV ikke er uvildige. Lad os nu holde os til fakta, og ikke lige selv komme med små lommekonklusioner.

Citat : PS.: Da Dansk Varmblod uden det overhovedet på nogen måde har været vores hensigt, mere eller mindre er blevet en del af denne sag, har vi selv valgt at trække vores hingst fra Herning i denne omgang.

Der står at DV er blevet en del af sagen, det andet er vist for din regning, Berit.

Jeg synes det er en rigtig træls sag, for alle impliceret, og jeg synes det er lige så trælst, at fokus bliver drejet væk fra det reele i sagen. Nemlig at vi skal have åbenhed omkring tingene, når vi handler med heste. Det gælder både for avlere, ryttere, sælger, mellemhandler og køber.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 14:28
Det siger vi så og når "forhåbentlig" alle aspekter kommer offentlig frem så tager vi den bare igen ;-)
Fordi det er da helt utænkeligt det andet ik..

Berit

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 16:41

Jeg ser heller ikke, at Berit danner forhastede konklusioner.

Man mindes hvad Elizabeth siger til Jane i Pride& Prejudice mht til Wickham og Darcy: de kan ikke begge to vaere 'den gode'.

Det er bare lidt en skam, at 'DV' eller Ridehesten eller 'Alle Dem' finder AH saa beundringsværdig at beskedne 900 000 euro - eller mere grelle emner som etik og ærlighed - ikke rigtig er noget man skal snakke om.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 17:50

nu er der jo ingen der ved årsagen til hvorfor UNO har valgt at trække hingsten ? og lige meget hvad, er det jo super ærgerligt da jeg selv glædede mig til at se den i Herning,

så vidt jeg vides har Ridehesten da bragt historien fra UNO´s side.

vi kan da alle blive enige om at det er en lidt "smøret" forklaring AH er kommet med på sin hjemmeside og jeg tror vi alle er eninge om at det der er er sket, ikke er ok ?

at diskutionen hele tiden drejer ind på AH´s ridefærdigheder og management, synes jeg er trist da jeg mener at det ikke er sagens kerne, vi burde heller snakke om den manglende tillid og hvordan det kan undgåes for andre i fremtiden.

jeg synes lige præcis at det er det Annette skriver om i sit indlæg.

Comino : jeg forstår ærligtalt ikke hvad DV skal indblandes i dette for ? hvad skal de udtale sig om ?

mvh Tine

med en helt fantastisk hoppeplag eft.

BH Rosoff / Roots xx / Aleksander.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 18:15

så ikke, hvorfor al opmærksomheden her i Danmark koncentrerer sig om Andreas - hvorfor er der ingen her der omtaler Hr Kittel?? Han er da i mine øjne nok mere indvolveret end "bare" eks-rytter på Petershof! Det er da påfaldende, at han rejste fra så fedt et sted med kort varsel og lige omkring den hollandske artikkel blev offentliggjort ? Jeg tror at hans lommer er endnu dybere end Andreas´s !

Jeg synes også det er em skam, at vi ikke ser den unge hingst i Herning - men mon ikke han kommer til næste år, hvis han har kvaliteten? Han var fin til forbesigtigelsen :-)

Der er (alt for) meget politik i avl og handel efterhånden....

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Berit Lindballe
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 21:46

Jo jeg har skam fulgt med i historien - men tak for den lille opdatering.. Tror det var dig der ikke lige fangede sarkasmen i mit indlæg men - my bad - man skal altså passe på med den slags..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider