Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

erhvervsmæssig dyrehold
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 11:00

Jeg har to små miniature heste en welsh plus en varmblodshoppe, kommunen siger at man må ha 4 heste med føl for ikke at være registreret som erhvervsmæssig dyrehold,så er mit spørgsmål hvordan tæller det med de små ponyer , jeg har spurgt kommunen men det blev jeg ikke meget klogere af de sagde at hvis man var i tvivl så skulle man anmelde sine dyr og se hvad de vurdere det til.

Hvordan og hvor mange har i uden det bliver til erhvervsmæssig dyrehold?

0
0
Svar på denne tråd

Vi har mange
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 11:22

Vi har mange, rigtigt mange. Jeg nævnte det endda for kommunen da vi søgte byggetilladelse til vores stald, men der var absolut ingen reaktion. Samtidig talte vi mødding. Og jeg har ikke tænkt mig at kontakte dem igen for at høre om det kan være rigtigt.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 2-års hannoveranerhoppeplag

Velgående 2-års DV-hingsteplag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 11:44

Ok ja lad endelig være med det de har jo haft mulighed for at reagere.Hvordan opbevarer i møddingen det er jo mest den man er bange for at de vrøvler over, vi har i stak omme i haven langt fra boringer men der bliver kørt daglig møg derover så det er det jeg er bange for de gør brok over selvom der er tæt plastik over.

0
0
Svar på denne tråd

ifølge..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 12:17

Erhvervmæssigt dyrehold er 5 heste uanset størrelse..Så har du 5 mini ponyer skal du opfylde reglerne i bekendtgørelsen om erhvermæssigt dyrehold. Har du 4 stor belgier har du ikke erhvervmæssigt dyrehold.. men etablerer du en møddings som med tiden når en størrelse der svarer til erhvervmæssigt dyrehold skal reglerne for erhvervmæssigt dyrehold overholdes..

bemærk det er antallet der bestemmer om et dyrehold er erhvervmæssigt.. men de er størrelsen og antal på dyrene der bestemmer antallet af DE (dyreenheder) jeg har bemærket og nogle blander disse to ting sammen..

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 14:00

Størrelse på mødding er vel svært at vide hvad de regner for for stor til ikke erhvervsæssig ? Vi kører gerne mødding ud hver år , men jeg har på fornemmelse af at kommuner vudere meget forskelligt alt efter hvem man spørger med dyrehold størrelse for hende jeg snakkede med på kommunen sagde at når man kom ud på besøg for at vudere så var der flere ting man tog højde for .

0
0
Svar på denne tråd

Klinkvej..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 14:43

Kommunerne skal føre tilsyn med intervaller for dyrehold på mere end 3 DE og der afhænger det af dyrenes antal og størrelse..

Men erhvervmæssigt dyrehold starter stadigvæk ved 5 heste.. kommunerne bør/skal vel også føre tilsyn med de erhvervmæssige dyrehold, men når der ikke er frekvenser og brugerbetaling.. tja så er der jo ingen krav om hvornår de rent faktisk skal være der..

Det er meget vigtigt at man ud fra tilsyn holder styr på forskellen mellem DE og erhvervmæssigt dyrehold..

Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 15:02

det havde været mere retfærdig hvis det var 3 de hvor der skal 2,9 stor hest pr de altså 9 store heste

0
0
Svar på denne tråd

Klinkvej..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 15:24

hvad er mere retfærdigt.. Der skal da flere små ponyer til en dyreenhed..

Men derimod er det jo ligemeget om du har 4 store eller små heste.. det er ikke erhvervvmæssigt.. disse må gerne have føl.. har du 5 hest er det erhvervmæssigt.. det er da let at finde ud af.. jeg har selv mere end 5 heste og derved kaldes jeg nok erhvervmæssigt..

MEN de står bare forskellige steder og derved har jeg ikke erhvervmæssige dyrehold nogen steder..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2013 15:30

Jeg mener at det havde været godt hvis de to små undermåler ikke havde talt som 2 stk heste

0
0
Svar på denne tråd

klinkvej..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2013 08:46

det er rigtigt nok at det ville være skønt de ikke talte som to heste når de er så små..

Men som sagt har jeg 5 heste + en låne pony.

En hest er udlånt og står på en rideskole ..

en pony har jeg hjemme sammen med min lånepony..

og de tre andre står hos mit gamle "hjem".. så ingen steder er der rent faktisk erhvervmæssigt dyrehold..

Men samler du mine heste har jeg nok erhvervmæssigt dyrehold..

Det er da altid noget hestene har pas, så man ikke skal registrerehver gang man flytter en hest, som det er med køer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider