|
|
| Har mærket liv! |
|
|
Jubii jubii jubii! Nu er følle begyndt at sparke. Jeg har en skøn RDH hoppe efter Michellino/Dutchmann, som er drægtig med De Noir. Har ventet spændt på at kunne mærke den sparke. NU er det så. Elsker den søde ventetid! Jeg glææææææder mig til at have føl i stalden igen Håber på en sort hoppe, der får en masse hvid farvelade fra sin mor. /Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor dejligt |
|
|
Hvor langt er hun henne? Har ikke mærket noget på min endnu... Venter spændt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her... |
|
|
Jeg mærkede også liv i min omkring midten af december. Hun skal fole 1.maj
VH Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Umuligt |
|
|
Det er altså ikke muligt at mærke liv før 3 mdr før foling. Beklager venner, det andet er ønsketænkning. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At mæke liv |
|
|
At det skulle være ønske tænkning - den køber jeg ikke. Jeg havde to stk. hopper - som folede henholdsvis i april og maj 2010 - her mærkede jeg også liv i december hos dem begge. Det var tydeligt at mærke liv - flere gange og man kunne se bevægelserne. Senere hen kunne jeg dog ikke mærke noget - tror efterhånden der blev så lidt plads, at der ikke kunne komme nok fart på sparkene - men i december - 4 & 5 måneder før folig - mærkede jeg tydelig på begge hopper. Har selv fået 3 børn - og jeg var OVERHOVEDET ikke i tvivl om hvad jeg mærkede. Tvivler mere på, at man kan mærke det, når de kommer for tæt på og føllet er så stort at det får begrænset sin bevægelsesfrihed. Det samme gælder menneske babyer - der kan man også nemmere mærke liv uden på maven mens baby er lille nok til at have plads til sparke og ikke kun skubbe. VH Kira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| njaaaa... |
|
|
charlotte, det er nu ikke ønsketænkning - og har trods alt prøvet det flere gange. ved at lægge hånden på hoppens venstre side under bugen sådan et bestemt sted, så kan jeg mærke det - og det er ikke tarmbevægelser....sådan nogle karakteristiske stød, som andre end jeg også kan mærke på hende....har ikke fået håndprøvet, så vi får se til maj, om den var god nok eller det bare er luft  vh Lone ps: man skal have tålmodighed, og den er der ikke hver aften
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroligt |
|
|
Jeg syens stadig det lyder utroligt, det svarer jo til at vi ville kunne sparke buler i en tyk jernplade. Men jeg har da mærket liv indtil ganske kort inden folingen uden problemer, selvom Nightfall betvivler at DET kan lade sig gøre. Der mener jeg først at det er når føllet lægger sig op i fødestilling ca 1 uge før foling at fosterbevægelserne ophører.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem er Nightfall? |
|
|
Mener Nightfall man slet ikke kan mærke noget? har jeg altid kunnet og også før de tre sidste måneder. Har sågar et videoklip på min mobil, hvor man kan se føllet sparke i min Schufrohoppe....nogle ordentlige stød på siden ved bugen....vil se om jeg kan finde ud af lægge det ind  Vh Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er også spark |
|
|
Jeg er også ret sikker på at jeg har mærket spark i dag  Hun har termin 10. maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightfall |
|
|
Hej Tror I misforstår mig. Jeg mener at man BEDST kan mærke liv i perioden, hvor føllet har plads til at lave få fart på sparkene - og det bliver alt andet lige sværere jo større føllet bliver og når pladsen bliver mere trang - så det burde "teoretisk" blive sværre at mærke jo tættere på folingen man er  Det var Charlotte, der mente at man ikke kunne mærke liv før de sidste 3 måneder før foling - og min tvivl om at man kan mærke liv henviser til aller sidst i forløbet, hvor føllet har meget lidt plads. Men kan godt se på mit indlæg, at jeg måske har fået formuleret mig lige skråsikkert nok  Men mærke liv - det er jeg sikker på at man kan - det er stor oplevelse. VH Kira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha..... |
|
|
havde ikke lige set, at du kaldte dig nightfall kira  vh lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føllets vægt/størrelse |
|
|
Jeg mener jo omvendt at et stort foster kan sparke væsentligt mere end et yngre/mindre foster. Men jeg har prøvet et få et gedigent spark i hovedet da jeg checkede yver på en hoppe, 2-4 uger før folingen. Og det var IKKE hoppen der sparkede. Jeg må nok indrømme at jeg har fået så mange føl, at jeg ikke får checket om fosteret sparker. Bare jeg får et levedygtigt føl, så venter jeg til det kommer uden problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| charlotte... |
|
|
Du har da to hopper, der er ifol, så det kunne da være sjovt, om du brugte lidt tid en aften på at mærke efter - måske du også kan modbevise, at man først kan mærke noget tre måneder før. Her til aften, da de lige var kommet ind, prøvede min datter og jeg, og der var bongo bongo i maven skal jeg love for - 3,5 måned til termin (og mærkede det som nævnt første gang for en lille måneds tid siden) Vh Lone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 måneder |
|
|
Ha, jeg kan ikke bruge mine varmblodshopper til det bevis De har nemlig begge mindre end 3 mdr til termin. De har termin hhv 27. marts og 2. april.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| termin |
|
|
Min hoppe har termin 15. april, så der er tre mdr og et par dage til.
Maven er også ved at være godt rund, hun bliver da en kæmpe tromle inden vi når til april!
/Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wegrhgfb |
|
|
Vi kan også mærke liv på vores haflinger, hun har termin april/maj. Meget tydelig spark man kan mærke, og så meget kan tarmene nu heller ikke bevæge sig  Vi glæder os sådan ^^,
STALD REVSGAARD Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|