Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hestepas IGEN
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 11:08

Jeg postede samme indlæg på hyggesnakken, men blev henvist til AVL, selvom jeg ikke skal avle - jeg håber der er nogen søde mennesker der kan hjælpe!

Jeg skal hjælpe en ven der har en hest -

Han har desværre ikke ejercertifikatet

Han har ejet hesten et par år

Hesten har et (gammelt pas) udstedt fra det tyske

"Verband der Züchter des Holsteiner Pferdes e.V."

Samt et FEI pas

Hesten har tidligere gået danske nationale stævner på landsplan,samt internationale stævner, deraf FEI passet.

Hvad skal man starte med at gøre, og hvordan?

Ejercertificat? Hvordan - hvem ejer hesten på papiret?

Sende originalt pas til Tyskland?

aaaaaaaarghhhhhhh - hjælp

På forhånd tak

Karin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 16:09

Prøv at tage kontakt til den danske afd. http://ghh.dk/DK/Kontakt.aspx

Tyskerne har muligvis registreret en ejer på papiret. Det er jo dem, der har udstedt ejercertifikatet. Har du kigget inde i hestepasset, hvem der står opført som ejer sidst på siderne 9 og frem.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dato:  06-01-2013 18:33

Altså nu ved jeg jo ikke hvor gammelt passet er, men i de sidste mange år har Holstener Forbundet udsteder et ejercertifikat, eller "Eigentumsurkunde".

Desuden står der også ejer på tidspunkt passet er lavet, i selve passet, og på evt. kåringsmarkat.

Mit råd er at kontakte Forbundet, I kan godt skrive på Engelsk, og så hør hvorfor og hvordan.

holsteiner-verband.de/ front_content.php?idcat=6

Ellers er der mulighed for at kontakte Egon fra GHH, han kan helt sikkert også hjælpe

http://ghh.dk/DK/Kontakt.aspx

Annette

Kvalitets avl af springheste

Se flere salgsheste på hjemmesiden

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Super dressur hoppeføl sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

gggghhh
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 19:43

Hej :)

Jeg har været igennem hele cirkuset med min KWPN(Holland istedet for Tyskland).

Vi startede med at kontakte tidligere ejere, men der var desværre ingen der vidste hvor det var blevet af. Vi prøvede endda at kontakte hollandske avler men de var ikke til at få fat i på nummer og adresse i passet, men er da et forsøg værd i jeres situation.

Ellers skal i kontakte hesten avlsforbund altså: Verband der Züchter des Holsteiner Pferdes e.V.

I kan ikke være sikker på de taler engelsk i forbundet så få fat i en der kan tysk(vi måtte kommunikere på tysk og mest fransk med hollænderne).

De vil så give jer kriterierne for at få et nyt ejercertifikat - i skal nok også melde jer ind i avlsforbundet for at kunne få det. Skulle vi i hvert fald.

I vores tilfælde var krierierne billeder af hestens hoved, hele hesten forfra og begge sider, et bagfra og alle fire ben samt nogle manhår med rødder til evt. DNA prøver.

Så det er noget af et projekt men held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

glemte
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 19:48

Glemte at skrive original passet skal sendes med ejer beviserne. Hvis hesten skal gå stævne imens skal i huske at tage kopi af siden hvor der står registreret som konkurrence hest i DRF. FEI passet kan nemlig ikke erstatte det alm. pas - men i skal have alle vaccinationer i FEI passet til bevis.

Vi fik desværre en bøde mens original passet var sendt til Holland fordi vi ikke kunne bevise vi havde den etikette :(

0
0
Svar på denne tråd

Tak allesammen
Forfatter: 
Dato:  06-01-2013 22:44

Hesten skal slet ikke til stævne mere - den er købt til skrotpris, fordi det er en sød hest der er vældig god til at være hest og gå skovture, hyggespring og hyggedressur - så ejeren er slet ikke inde i alle de ting med passet - nu skal jeg vriste lidt penge ud af lommen på ham så hans hest kan blive lovlig

Jeg prøver mig lidt frem med de råd jeg har fået

Tak igen

Karin

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  07-01-2013 11:29

Altså jeg ved ikke hvad og hvorfor i Holland, men jeg ved der er folk der taler engelsk i Holstener Forbundet, så I kan sagtens enten pr mail eller ringe til dem, og finde en der kan kommunikerer på engelsk.

Ellers så kontakt Egon, GHH er jo ikke et selvstændig forbund mere, men en slags "region" under hoved forbundet, og han vil helt sikkert også kunne hjælpe.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Se flere salgsheste på hjemmesiden

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Super dressur hoppeføl sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider