Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vil tvilling avle tvilling?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 09:59

Et enkelt spørgsmål - vil en hoppe som er født tvilling, vil hun avle tvillinger, eller er der ikke en sammenhæng der?

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Arveligt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 10:36

Eftersom anlægget for tvillinger er arveligt, så vil der være en forhøjet risiko for tvillinger. Men idag er det jo oftest ganske uproblematisk at klemme en ekstra embryo tidligt i drægtigheden, så det burde ikke være et problem.

Vores unge hoppe er reelt set trilling, vi fik klemt 2 embryo'er på 15. dagen i drægtigheden. Hun blev kun drægtig med et foster da vi ifolede hende.

I øvrigt skyldes mange tvillingedrægtigheder hormonbehandling, og så er det jo ikke arveligt.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Tvillingedrægtighed
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 10:58

Jeg hørte fornyligt fra en meget erfaren fuldblod´s mand, og det blev bakket op af andre erfarne avlere, at fuldblod´s heste generelt har en større tendens til tvillinger end varmblod ellers.

Her i stalden har alle hopperne en høj forædlingsandel, men specielt en af hopperne er noget højere, og har en del fuldblod i de mange første led, og hun har to gange ud af de fem gange vi har ifolet hende, haft tvillinger.

Om det er derfor, det ved jeg ikke, men det blev i alle fald ikke afvist, at hendes høje forædlingsandel spillede ind.

Men igen bliver det opdaget af dyrlægen tidligt, så er det jo ikke det store problem, selvfølgelig er det noget vi helst vil undgå, da den anden jo kan smutte med ud, eller dyrlægen overser tvillinger, og så har man problemet :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Se flere salgsheste på hjemmesiden

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Super dressur hoppeføl sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 11:29

Det er rigtigt at fuldblodshopper gennemgående har en lidt højere procent af dobbelte ægløsninger. Modsat har fuldblodshingste en lidt ringere sædkvalitet end andre racer.

Som Annette har jeg også flre hopper med høje forædlingsprocenter, menjeg har nu ikke opdaget at de skulle være mere disponerede for tvillinger.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Svar,,,
Forfatter: 
Dato:  26-12-2012 13:06

Tak for svar.

Nu har jeg ingen hoppe pt. at avle på, men kom bare til at tænke på det...

Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider