at så slet, slet ikke forstår hvorfor man ikke scanner sine hopper for tvillingedrægtighed - tendens til dobbelt ægløsning eller ej. Det er da en ganske lille post i den store samlede regning, men derimod den risiko der løbes, ville jeg ALDRIG turde gamble med.
Af ren nysgerrighed; når nu din hoppe tidligere har været drægtig med tvillinger og kastet dem så sent. Hvorfor scanner du så ikke for at forhindre det sker igen ?
Det bliver ikke ved med at gå godt - en dag er det også hoppen, som ikke overlever.
Selvfølgelig kan man finde succeshistorierne, dem som vi alle synes er skønne og fantastiske. MEN, hvis vi ser i det samlede, så er det så ganske få kontra hvor mange føl som kastes, dør i hoppen mv - og ikke mindst hopper som heller ikke klarer den.
Her scannes hopper altid på 16-17. dagen og er der to æg, så kan det ene afklemmes. Jeg vil hellere at hoppe absorberer begge æg og så prøve på ny end at hun står med tvillingerdrægtig. Så står jeg sandsynligvis alligevel tilbage uden føl - og måske også uden hoppe.