Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Foleboks klar?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 08:00

Hej Allesammen.

Jeg har en hoppe der er sat til at skulle fole d 7 marts 2013 Mit spørgsmål lyder hvad tid skal hun i foleboks for at være godt rustet til fødslen?

Og hvad strør j boksen med? Og hvor meget strør j? Tænker der kan jo godt være koldt og sne på det tidspunkt.

Min hoppe er begyndt at være træt og energiløs er det normalt? eller kan hun evt mangle noget?

Vil jo gøre alt det bedste for min hoppe for sidste år mistede hun desværre sit føl Så er jo lidt bekymret for hende og føllet. Men nu er ventetiden ikke langt væk

Med venlig hilsen Annemette.

Venter føl efter pintohingsten jonker til marts 2013 :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Gerne 6 uger
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 08:26

Hoppen skal stå i foleboksen minimum 4 uger og meget gerne 6 uger inden forventet foling.

Boksen strøs op med halm, da det giver den varmeste madras. Den bundmuges ca 14 dage før foling, og så skal den ligge til 14 dage efter foling, imellemtiden fjernes kun klatter.

Jeg ved ikke hvad din hoppe mangler, men et eller andet mangler den. Vi har 2 der har termin hhv 27. marts og 2. april, og de er lige så kække som de altid har været.

Jeg har oplevet 1. gangsfolende hopper være trætte, også fordi de ikke forstår hvad der sker med dem. Men det gælder jo ikke din.

Når din hoppe har mistet føl sidste år, så ville jeg sikre mig at der var overvågning.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 08:34

Enig med Charlotte, den bør ikke være energiforladt allerede. Selv mine de to gamle på 15 er sprælske og glade, den ene er endda både drægtig og diegivende.

Hvad fodrer du med? Og hvordan ser folden ud, samt dagsrytme?

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, god avlshoppe drægtig med BH Zack

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 08:42

Jeg foder med breeder fra equsana og alt det hø hun kan æde. Hun har også adgang til hø på fold. Måske hun ikke kan fungere på det foder hun får nu? Vil lige være obs på hende idag ellers må jeg have dyrlægen ud da det er bekymrende at hun er træt allerede nu.

Tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 09:21

Jamen Breeder er jo et rigtig godt foder, hvor meget får hun og hvor meget vejer hun tror du? En hest på 600 kilo skal have 3-3,5 kg for at være dækket ind med mineraler, og hvis ikke hun får en tilsvarende mængde (selvfølgelig afhængig af hendes vægt) kan det være hun ikke er fuldt dækket med vitaminer og mineraler. Så kan du tildele lidt mineraler ved siden af, og evt. give hende en mineralkur (jeg bruger Microvital fra Hippolyt, en 3-kgs spand svarer til en kur).

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, god avlshoppe drægtig med BH Zack

0
0
Svar på denne tråd

Gamle????
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 11:11

Altså Reni, 15 er da ikke gammel for en følhoppe.

Fair Play med termin 27. marts er 18 og venter sit 12. føl. Princess Daisy med termin 2. april er 12, og Balalajka (som vi har solgt til en af vores venner) er 19 og venter sit 9. føl sidst i maj. De er alle tre friske og glade.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 12:52

Tak for svar. Idag da jeg kom ud på folden for at give hø kom hun løbende i fuld galop og sparkede bagud Så idag er hun som hun plejer at være Men alle heste kan vel have en dag hvor de er trætte og uoplagte? Så mon ikke det er gået over nu?

Hun får det hun skal have af breeder så hun skulle være dækket ind.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2012 17:40

Annemette det lyder godt, selvfølgelig kan de have et par dage hvor de er lidt trætte. Og synes jo som sagt Breeder er et fint foder.

Charlotte; Nej "rigtig" gamle er de jo ikke, men det er jo nok også bare fordi de andre hopper på matriklen er så unge at de to bliver kaldt "de gamle" ;-). De andre hopper er 3, 7 og 9 år. Den ene af de "gamle" er drægtig med sit niende føl, og hun begynder at se lidt slidt ud når man sammenligner med de unge og spændstige hopper der ellers fiser rundt her. men humøret fejler ikke noget!

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider