Hej alle kloge hoveder
har en hoppe som jeg overvejer at ifole i 2013, da hendes holdbarhed i sporten er usikker, og hun skal muligvis stå længe før vi finder ud af om skaden vil hele- og så kan hun jo bruge tiden på at være mor.
Jeg har ingen forstand på avl, det praktiske kommer sikkert hen ad vejen og har en del mennesker omkring mig jeg kan spørge. er praktisk talt nabo til en fjordheste avler og 3 km til en DV avler, samt kontakt til avler af min hest.
Men synes det der med hingste er rigtig svært!!! - for hold fast hvor er der mange!! 
Ønsket er selvfølgelig at min kære hest kan holde til dressur allerede nu (er i genoptræning) men sidste gang blev vi afbrudt af halthed og frygter selvfølgelig det sker igen, og mulighederne skal jo overvejes. Og selvom der er længe til sæssonen går i gang er det jo rart at være "afklaret" med hvilken hingst man vil prøve..
Så kære HN'ere, kom frit frem med jeres bud på hingst til denne hoppe.!!
Navn: Vestergårdens Madame
Født: 13/7-2001
Kåret: RDH 2004
Kåringsdato: 07-07-04 Kåringsplads: Ikast Ridelighed (F) 7.0 Kapacitet gangarter (F) 5.0 Ridelighed (D) 7.0 Springning teknik (D) 9.0 Skridt (D) 6.5 Springning kapacitet (D) 8.5 Trav (D) 4.5 Ridelighed samlet 700.0 Galop (D) 7.5 Gangarter samlet 593.9 Kapacitet gangarter (D) 6.0 Springning samlet 875.8 Samlet resultat 723.2
beskrivelse:
Velrejst, markeret og sluttet hoppe med særdeles god galop, men kort og uelastisk trav. Særdeles god springning. Brugsdel ialt: 723,2 R: 700,0 G: 593,9 S: 875,8
Krop: 8 7 7 7
Lemmer: 6 6
Bevægelse: 6.5 4.5 7.5
Helhed: 8
Afstamning:
Far
Ident: DVH 724
Navn: MANTOVANI
Født: 01-01-1994 Mor
Ident: DH 3060
Navn: TABITTA
Født: 04-05-1988 Morfar
Ident: TAF 8302
Navn: MAERCHENPRINZ
Født: 03-04-1983
Madame er en super dejlig hest - dog en bestemt hoppe med meninger men jordens dejligste hest med rytter! Hun springer/sprang med stort overskud men er primært startet i dressur (til og med LA5)
Hendes trav karakter fra kåringen stemmer ikke overens med det hun præstere under normale omstændigheder, og hun har højst sandsynlig været spændt som bare pokker til kåringen..
Hun er ingen gangartsmaskine men er yderst sikker i de øvelser hun kan.
Jeg søger en hingst som kan tilføre lidt mere gang, og gerne lidt højere stillet end Madame.
Da Madame ikke er den nemmeste fra jorden, skal det være en hingst med godt temperement, i håb om følle kan arve det..
Jeg går ikke efter at avle den nye verdens stjerne men blot en hest som kan give lidt ekstra end det Madame har.
planen er en hest til mig selv, men et salg kan jo blive en konsekvens så følle skal også være mulig at sælge.
Hvilken hingst er udfra beskrivelsen den bedste til hende??
En hingst med stærke ben og ryg står nærmest højere end så meget andet, da Madame er "svag" her.
Håber at høre gode bud fra jer...
Mvh Kathrine