Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Pas passer ikke til hest?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 09:45

Har brug for et godt råd.

Jeg lige har købt en dejlig holstener hoppe med tyske papir og hun har lige det jeg ønsker, men igår synes jeg, jeg kunne se at brandmærketnr. ikke passer med det der står i passet.

Jeg vil idag prøve at få fat i en klipper og så få klippet hende på låret for at se om man bedre kan se hvad der står.

Men hvad gør man hvis det ikke passer? Er godt klar over jeg skal kontakte sælger og forelægge det for ham. Sælger har fået hende registreret i det danske system i Landsudvalget. Er det landsudvalget eller det tyske forbund man skal kontakte?

Vi kan godt blive enige om at jeg skulle have tjekket det inden jeg købte hende

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 11:05

Det er helt sikkert sælger, du skal kontakte i første omgang - det drejer sig jo om en reklamation faktisk. Dernæst er det Holstener Verband, hvis det viser sig, at der er en fejl i pas-contra hest, for så skal der muligvis en fadderskabs verifikation til også m.m.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 17:27

Tak for svar Tina.

Jeg har fået klippet hende og det viser sig at det ikke er det samme som står på hende som i passet Så jeg skal have fat i sælger!!!! Og fat i en som kan tysk hvis jeg skal have fat i holstener verband.

Men det jeg ikke rigtig kan forstå er, at alt andet passer med hest og pas - altså de aftegn og hvivler + farve hun har, er det som står i passet. Der er bare lige det nr. som ikke passer!!!!

Åh det er da noget værre rod.

Lige nu passer hendes navnet meget godt "Så la da vær" Det var nok det jeg skulle have gjort - altså lade være med at købe hende

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Opklaring..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 17:47

Det kan jo være en tastefejl i sin tid, som bare ikke er blevet opdaget før nu, derfor kan hesten jo godt være rigtig nok ;-)

Men giver da stof til eftertanke omkring brændemærkning kontra chipning.

Havde den været chipmærket, havde du jo aldrig observeret noget!!

DV afkom sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 18:08

Ja det kan jo godt være det er en tastefejl - det havde jeg ikke lige tænkt på. For i passet står det, at der skal stå 9 2 og på hende står der 9 3 (9-tallet er jeg lidt i tvivl om - for det er meget svært at se, men der er ingen tvivl om 3-tallet)

Jeg må bare igang med at få det undersøgt og ordnet

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Mærkningsfejl
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 18:30

Udfra hendes registreringsnummer, så er det rigtigt at hun skulle have været mærket med 92.

Men man ser jo af og til at der mærkes med forkert nummer. Nogle af vores venner havde en hoppe mærket med 562 i stedet for 592, som var det korrekte. Men det viste sig at alle opdrætters føl i den årgang var fejlmærket.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den havde
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 19:21

været chippet havde dyrlægen jo chekket det når de havde handles undersøgt den! (hvis den vel og mærke har væet igennem dyrlæge chek)

men hvor er det dog træls ! sikke øv..

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Sort PRE hoppe sælges. se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 20:08

Ja hvis hun havde været chippet havde der ingen tvivl været. Men hun havde ingen chip (hun har været igennem dyrlægen ved handlen) - det har hun så fået nu.

Vi har op til flere stået med næsen helt nede på hendes lår og studeret tal de sidste par dage - ja det har set komisk ud og Trunten har bare været tålmodig. De fleste synes de kan se det ligner et meget dårligt brændt 2-tal og andre ser et 3-tal.

Har snakket med sælger og han siger at pas og hest skulle passe sammen.

Så forvirringen er total!!!!!!

Men uanset hvad der står er Trunten bare skøn

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 14:44

jeg gaar ud fra det er en gammel hest saa eller en der er foedt i DK med reg i Tyskland??? det er jo ulovligt at koerer en Tysk hest til DK uden den er chippet.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Chipning ikke lovpligtig
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 15:54

Nej, der er intet krav om at heste SKAL være chippet, de skal være identificerbare. Om de er brændemærket, chippet eller blot besigtiget er ligegyldigt for heste født før 1. juli 2009. For heste født efter 1. juli 2009 er det et EU-krav at de skal chippes.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 16:56

Hun er født i 2008 i DK og reg. i Tyskland.

Hvad der er lovlig og ikke lovligt er jeg ikke inde i;o)

Men det havde da været meget nemmere hvis hun havde været chippet.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 19:18

ok jeg var overbevist om heste skulle have 3 synlige nr paa braende maerker foer dte var godkendt til at rejse paa... men det er jo liogemeget naar hoppen er dansk foedt...

min ene nu afdoede hoppe fra 1993 havde 2 braende maerker i hvert side af sadelelje, i alt 5 nr, det var ikke nok til at lovligt kunne rejse til England i 2009 da jeg flyttede... hun maatte chippes ellers kunne hun ikke komme med.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Landssenteret for hest
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 14:22

Hvis jeg var i dit sted tror jeg at jeg ville ringe til landssenteret for hest, for de kan hjælpe med meget..

jeg havde fat i dem sidste år pga at jeg opdagede at jeg ikke var registreret som ejer af mine egne føl (fra 2011). Der var ham der ejer deres far blevet registreret som ejer af mine føl..De undskylte og sagde at der var sket en fejl og at fejlen var sket pga at det var min fars avlshingst som jeg havde brugt

0
0
Svar på denne tråd

dårligt brand
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 00:47

Når I er mange, som har stået med næsen nede på låret (haha) af den stekkals hest - og nogen har læst et 2-tal, andre et 3-tal... mon det så ikke er et dårligt Brand? Og så er hun jo mærket med det rigtige tal??

Sådan ville jeg nok vælge at tolke det - hvis hun er født i DK, er det jo relativt nemt at finde avler og få bekræftet, om det er den rigtige hest - altså den der svarer til Passet.

Hvis det ikke er det - ja så kan det blive noget af et puslespil at finde den rigtige afstamning - eller ihvertfald en masse DNA-test.

Den besigtiger, der har lavet papir til Landskontoret til hendes danske registrering, må jo åbenbart have læst nr. rigtigt - ellers burde han/hun jo have lavet en anmærkning!

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider