Tusinde tak for jeres svar - jeg sætter STOR pris på at I uddeler af jeres viden - jeg er som sagt fuldstændig på bar bund i dette "projekt" 
Shagya + Isotter: Jeg har kigget lidt på de danske hingste, og det har kun været Antario som jeg syntes har været rigtig fin - men han avler jo lavt ansat hals på mange af hans afkom, så ham tør jeg ikke bruge.
Dog var det dejligt at se dine link - Isotter - der var mange fine hingste som jeg slet ikke har kigget på, fordi jeg simpelhen ikke har viden på dette område, så det var dejlig info. TAKKER.
Jeg vil kigge nærmere på hingstene og deres afkom, så måske det alligevel bliver i Danmark - men en forelskelse er bare svær at slippe.
Hvilke dansk sec. B syntes I minder mest om Greylight ?
Hvilken dansk Sec. B hingst har avlet de bedst gangarter hos deres afkom ?
Hvilken dansk sec. B hingst laver de bedste overlinier ?
Jeg har lidt kig på Charming Boy fra Nørlund efter Champion de luxe... hvad syntes I om ham ? Champion de luxe sæd forhandles gennem Euro hingstesæd, så det kunne jo være en mulighed....selvom jeg syntes at hans afkom er lidt til den "grove" side, og med meget kort nakke...
Atikka: Jeg har som "garvet" avler gjort mig rigtig mange tanker... dels er der jo hele økonomien, hvor markeds situationen jo slet ikke er til at avle, men alligevel ønsker jeg mig brændende et føl efter netop denne skønne hoppe. Hun laver lige præsis afkom som jeg syntes har hele pakken - de er blot for store til mig. Men levere hun også hele pakken på en ponyhingst af helt anden race.. ??
Araber har aldrig rigtig været mig - og det er selvom at de gennem det sidste år 10 er blevet avlet meget mere frem mod at være fine rideheste og ikke kun udstillingsheste. Det er bare ikke rigtig mig - dog har Zonyx på et tidspunkt krydset mine avler tanker 
Jeg tror også at araber bliver for stort, da afkommet skal ned omkring 1.60 men typen behøver ikke blive forædlet.