Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Welsh i DSP?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 10:58

Jeg har fået den ide at det kunne være sjovt at trække min Welsh B hoppe til kåring i DSP. Begge hendes forældre er kårede i Welsh.

Er det en mulighed? Ses der "ned på" "ukurante" størrelser (Hun er ca. 129-131 cm høj), eller bedømmes de på lige fod med topmåls kat. I og II?

Hvornår er der DSP hoppekåring i 2013 - og er der flere, dvs. f. eks. også en i midt/vestjylland?

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Welsh i dsp
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 12:10

Jeg har to Aer hopper der er kåret i dsp, og jeg er da ikke i tvivl om at størrelsen har noget at sige, men det er jo bla også i form af kroppen og benlængden.

Jeg stiller endnu en Aer næste år hvis jeg kan få hende slanket nok - dette kan være et problem ved de ponyer der er avlet til overvægt.

jeg ved endnu ikke hvor der afholdes kåringer, men hvis det er fast lang så kan det findes på deres hp

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Her er Asi
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 18:30

Billede

Benlængden burde ikke være noget problem - hun er en langbenet lille dame, min Asi :-) Hendes plet er ikke pinto-farve, det er et udslag af "Sabino"-genet. Jeg beklager det dårlige billede, jeg har ikke endnu gjort mig den umage at stille hende op og tage billeder. Man kan dog se at hun har mindst 3 ben, hoved og hale

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Welsh B
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 19:05

Jeg er ret sikker på at DSP vil give væsentligt bedre beskrivelser til Welsh B'ere end til Welsh A'ere. B'erne er betydeligt mere ridepræget end A'erne.

For et par år siden var der en LILLE B'er til kåring her på Sjælland, hun gik i SDH højt placeret. Stangmål? 118 cm.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke?! ;o)
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 16:55

Min tidligere, meget dejlige, welsh B (på 137 stg.) blev kåret på fløjen i DSP - og gik i hovedstambog med særdeles hæderlige karakterer.

Og det endda til trods for, at hun var cremello - og en dame på staldgangen havde gjort mig opmærksom på at det var en fælt grim og uduelig pony jeg havde - hvilket hun i øvrigt var så sød at gøre mig opmærksom på igen EFTER hun havde stået fløj

www.stutteri-freden.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Welsh partbred i DSP
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 09:25

Hej

Birgit (F)- Nogle mennesker kan kun se farve - det har nok været sådan en dame, der ikke kunne se forbi cremello farven, som jo ikke alle er lige vilde med - Fjols!

Jeg overvejer at stille hende her i DSP - Eowyns First Rose. Hun er welsh Part Bred - efter en OX araber hingst og ud af en welsh sec. B hoppe - hun er målt til 130 cm. som 2 års.

Billede

VH Kira

0
0
Svar på denne tråd

Låddenhøjs Gipsy
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 12:12

He heh ja, - jeg er ikke i tvivl om at det var pga. farven. Pænt ignorant ;)

Din hoppe er yndig, Kira :)

Sådan her så min i øvrigt ud som 3-års.

Billede

www.stutteri-freden.dk

*** særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

lille kåret
Forfatter: 
Dato:  08-10-2012 14:21

Hende her er kun 112cm men kåret i DSP

www.hestegalleri.dk/galleri/7384- dsp_ahornsjulie

ANNE J. Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider