Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår kommer maven? :)
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 00:06

Jeg har min første drægtige hoppe i år, og jeg tænkte, hvornår plejer man at kunne se hun er drægtig, hvornår bliver hun graviditetstyk :p ...

Hun er haflinger på 5år, og har ikke været drægtig før, ved ikke om det er relevant :) ...

Hun har termin april/maj 2013.

STALD REVSGAARD

Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 07:58

Førstegangs kan gemme maven helt indtil en måned før foling, men der er stor forskel fra hoppe til hoppe.

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

Maven ..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 14:07

Jeg har en hoppe der dengang hun ventede sit første føl, hverken havde mave eller yver. Der er tale om en hoppe med meget krop.

min xx hoppe kunne man tydeligt se det på, hun begyndte at ændre facon ca 6 mdr før.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Nyt: horselux hestefoder

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

totalt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 15:36

Da Sorte var i fol, var vi i tvivl ind til omkring 2 mdr før! Hun er en slank model, bare se på hendes kåringsbillede. På billedet er hun omkring 3 mdr henne:

Billede

Den hoppe vi i folede i år blev nærmest fed fra første strå hun fik.

'Like' os på facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

Stengaard-Haslev.dk
0
0
Svar på denne tråd

med det samme:-)
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 11:21

min 8 års er førstegangsdrægtig, og det har været tydeligt fra første dag.

hun er nu 4 mdr henne (og har tjekket m dyrlægen om hun er overvægtig)

Billede

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

0
0
Svar på denne tråd

Alder og antal føl
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 18:04

Alder og antal føl betyder meget for om man kan se noget eller ej. Hende her er 10 år og har kun fået 2 føl og var betydeligt slankere omkring "livet" sidste efterår, hvor hun desværre havde resorberet. I år skulle den være god nok Hun har termin 11. maj men jeg har lært at intet er sikkert før føllet er der.

Billede

Ældre hopper med mange folinger bag sig, kan være svære at spotte synlig drægtighed på.

0
0
Svar på denne tråd

Drægtighed
Forfatter: 
Dato:  14-09-2012 11:33

Jeg er ret sikker på at jeg kan se det på min allerede, hun er 4 år og drægtig for første gang. Det er nogle uger siden jeg begyndte at kunne se det, men man skal tæt på, og kende hende, hun har termin omkring 1. april.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

Meget forskellige
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 11:19

Hej

Jeg har kun haft to stk. følhopper - og de to var meget forskellige.

Den ene er en følmaskine på 15 år, som har haft 6 føl tidligere - hun var så stor at hun næsten ikke kunne komme igennem stalddøren til sidst og maven var tydelig allerede i efteråret altså 4 - 5 mdr. henne.

Den anden havde fået føl som 4 års - og har siden gået som ridepony, for så igen at få føl som 9 års - her kunne vi ikke se mave eller yver på noget tidspunkt - yveret kom først efter folingen. Hun gik 5 uger over tid - der var faktisk så lidt at se på hende, at vi overvejede at få hende håndprøvet omkring terminen, fordi der ikke var noget at se eller skete noget.

Vi vidste dog hun var kommet i fol da hun var scannet og vi kunne se liv og mærke det da hun var omkring 5 mdr. henne. Men vi kom godt nok i tvivl om, om hun havde kastet eller det dødt - for der var INGENTING at se selv dagen før hun folede.

VH Kira

0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 11:15

Min hoppe, Mille kunne man godt se det på allerede 4 måneder før (første gangs 2008) hun lignede en der havde tvillinger

Her et billede 3 måneder før :

Billede

Min anden hoppe, Finally (førstegangs med termin den 29 april 2013)

Billede

Sagde Maria

- Blev mor den 25 november kl 9.32 til den mest fantastisk dreng på 3760g og 56cm

Mille folede et smukt rødt hoppeføl ca. kl 5 d 5 maj'11

Hun er efter Wisdoms Promise OX

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider