Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

2 års kåring
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 21:46

Hej alle

håber nogen kan hjælpe.

jeg ville gerne have min hoppe med til 2 års eksteriør næste år(2013), men syntes hun er en lille spinkel plag og tvivler på om hun vil komme til at ligne alle de flotte 2 års som der er med.

hvordan har i fået jeres hopper til at ligne "heste" som 2 års.

på forhånd mange tak for hjælpen.

mvh alice

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 22:12

Hvilken race snakker vi om???

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy - DS hoppe

Vallak (2009) e. Laurino - DS hoppe

Hingsteføl (2012) e. Laurino - DH hoppe

Hoppeføl (2012) e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row XX)

0
0
Svar på denne tråd

hovsa:-)
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 22:24

hov en rimelig vigtig info:-)

Hun er Dv efter

sunny boy og michellino.

Hun er rimelig spinkel/tynd. har fået ormekur for 1 mdr siden da hun havde mange orm. hun er går pt stadig på døgnfold, har godt nok tænkt på om hun skulle ind om natten.

Er blevet fodret med Pavo hele sommeren hvor hun har været dækket ind med alt.

de plejer at stå inde om natten om vinteren, hvor de bliver fodret 3 gange om dagen og får masser af hø.

de går ude fra morgen til sen eftermiddag hverdag hele vinteren.

alice

0
0
Svar på denne tråd

Kig på hende
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 22:42

næste forår- plage kan forandre sig meget og det du nu kalder spinkelt og tynd er måske næste år ædelt ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2012 22:48

I DV regi har de ikke kåringer som 2 års, den kan komme med enten til dyrskue eller et af de specielle arrangementer som DV laver for 2 års henover sommeren.

Om den kommer til at ligne en 2 års er svært at sige. Min egen synes jeg aldrig har lignet en 2 års, begge to har mere eller mindre sprunget det der plag stadie over, hvorimod min 1 års som vi har nu, tror jeg bliver p*sse grim som 2 års, han ligner pt et forvokset føl.

Men når tiden er inde og du har vurderet om du vil lægge tid, penge og kræfter i den, så skal den ha det rette foder og den rette træning.

Jeg begyndte med lange gåtur med vores hoppe og lagde efterhånden noget longere arbejde oveni. Om din hest så fungere bedst med eller uden indspænding kan kun du vurdere.

Mht foder har jeg haft gode erfaringer med Build Up fra Brogaarden eller Conditioning Mix fra Spillers

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 08:43

Føl/plage vokser jo meget forskelligt, og jeg tror ikke som sådan at man kan fodre den, så den ser lige præcis ud som man gerne vil have lige på dagen.

Min egen var jeg ret heldig med i år. Hun så fantastisk ud til gangartsbedømmelserne, men nu..... puuuuha... Hun er gået helt skil-ad :-P Og der kommer endda kunder i dag :-D

Men se tiden an. Fortsæt som du gør nu med det rette foder, masser af foldtid og så se et par måneder inden om du "kan være bekendt" at tage hende med :-)

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

Sælges:

1'er ponyvallak fra 2008 - tilredet (ren i røntgen!)

HØ I SMÅBALLER SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 11:49

Jeg må hellere komme med en lille tilføjelse til mit indlæg...

Jeg mener som Mette heller ikke du skal gøre nogt ved dit foder nu, hvis det er en foderplan som passer til hende er der ingen grund til at ændre det nu.

De to produkter jeg foreslår er mente som muskelopbyggende hvis der bliver aktuelt at hun skal i træning mhp 2 års skue/fremstilling.

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider