ja min hest så også ret ranglet ud..han lignede ret meget jeres hest..
men det jeg gjorde da jeg fik ham hjem var at tjekke ham for alle slags orm med en larvedyrkning af gødningsprøve og en blodprøve for at se om han var frisk..
dyrlægen kunne se han havde haft en infektion men kunne ikke se hvad den skyldes..så han fik ormekur imod blodorm,bændelorm og andre almindelige orm..
der foruden giver jeg ham lidt lucerne,hestespark og iblandet blue hors feed support (ca 30 ml 1 gang dagligt) og elektrolytter efter hver ridetur..
han får desuden det foder rideskolen har med i deres opstaldningspris(hippolyt naturmusli)..samt hø og går på græs mange timer dagligt..
hans diet består for størstedelen af hø og græs iblandet lidt foder..det trives han utrolig godt på og er nu vokset ret vildt..han står dog nu på sommergræs hvor han kun lever af græsset men når han kommer hjem til mig igen om ca 14 dage skal han have hans ekstrafoder igen...
så håber jeg han ender ud med at blive 166cm..det er altid godt med de unge at give dem noget tilskud i form af en vitaminblanding så deres knogler osv bliver støttet under væksten..
mangelfuld fodring,ormeangreb og mere kan få væksten til at gå i stå..selvfølgelig er det forskelligt hvad højde hestene bliver men fodringen er en vigtig del af dem..