Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

"Min" 4 års Crelido hoppe :)
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 15:18

Jeg har idag besøgt Cassiopaya, som jeg avlede i 2008. Hun blev solgt blot en måned gammel så det gik ret hurtigt.

Jeg besøger hende ca en gang om året, og denne gang var der fremvisning med rytter på.

Hun er ret lille 158, men man kan da håbe at hun kan gro bare liiidt mere.

Hun skal kåres på Katrinelund den 6 Oktober og vises i løsspringning. - hvilket hun ELSKER!!!

Hun er min eneste "rigtige" varmblod, resten er jo forregister heste, så det bliver spændende at se hvordan hun kåres.

Her er hun

Cassiopaya e. Crelido/Leandro/Voltaire/Adler

Billede
Billede

Hun har kun været i træning i max 4 uger. - Der bliver gået stille og roligt frem. Ingen stres.

Hvad synes i om hende?

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:50

Hejsa

Hun ser fin ud, mon ikke hun tager et par cm eller tre når hun får sat lidt flere muskler.

Husk at opdatere os når hun er kåret:-)

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 08:04

Hun er fin, dejligt aktive bagben ser det ud til. Hun ser da også en smule ranglet ud, så mon ikke der er håb for at hun tager et par cm mere?

Bunden ser mig dog lidt dyb ud, er den det eller snyder billederne bare? Hvis bunden er dyb kan det jo være ret hårdt for hende at gå i, og så risikerer de en øm hest til kåringen, bare lige så de er opmærksomme på det. Det kan også bare være billedet der snyder, det har jeg set tit ;-)

Pøj pøj til kåringen!

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

yndig..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 08:14

yndig hest, lige mit nummer

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd

crelido dreng 4 år
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 16:10

Hej,

Jeg har een vallak som blev 4 år her i 4 juli, han har hele tiden vokset meget stille og roligt (kommenteret tit som een forvokset pony)

men tilredet her i foråret i 3-4 mdr stille og roligt og nu stået i 1 1/2 mdr og nu kan jeg virkeligt se at han er utrolig ufærdig - så tror der kan ske rigtigt meget det næste års tid i højde/bredde også for din hoppe :0)

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 22:51

Køn hoppe, fin ridning

Mvh. Karen TT

Sælges:

DSP - Plage samt velredne unge ponyer

DV - 3 års springhoppe med kæmpe kapacitet - Tilredet og klar til sadelkåring

ox - Championafstamning -Avlshoppe og hoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ser "din" hoppe fin ud...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 16:27

Billede

Synes Crelido giver meget videre, her i blandt udsendet. Tillader mig og sætte et billed ind af min Crelido-baby, her 4 mdr og mega langbenet. Farve og hoved minder om din.

Din ser meget ridelig ud og smuk!

Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk

Nu mor til Chanel. 21.08.2008

Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd

fin hest
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 16:47

Hej

Fin hoppe men tror hun med fordel ville klare sig bedre til kåring om 1-2 år, når hun har sat nogle flere muskler og måske taget et par cm mere, hun ligner nemlig en der er en masse udvikling i.

Ved at den jeg rider på, aldrig skulle have været kåret som 3 års, hun er meget pænere 2 år efter, og idag som 17 års er hun endnu pænere end som 3 års.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 07:10

Er hun ikke den hoppe som plejer at gå hjemme hos Martin Mosgaards forældre?

Syndes da bestemt jeg har set den før .

Hvem rider hende og har hun fået ny ejer?

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

www.stutteri-moldrup.dk

GØR HVERDAGEN TIL EN FEST

KØB EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 19:42

den ser rigtig fin ud..

nu vil jeg så li komme med en opmuntring mht cm i højden på heste..

jeg købte min nu afdøde dressurhoppe som 5 års hvor hun var 157 cm..men efter jeg købte hende endte hun med et stangmål som 160cm og nu til mit nyindkøb(købte ham som 3 års i 2010)

han var da 158 cm i stang og blev kun solgt pga ejer/avler/sælger troede han kun blev 160/161 cm i stang..

i december 2011 målte jeg ham til 164 cm i stang og han har sat bagdel siden og dyrlægen har skudt ham til at ende med et stangmål som 165-166cm

behøver jeg at sige at sælger som også er min tidligere underviser ærger sig..også pga han er bedre gående end jeg regnede med..en rigtig win win situation for mig..hehe

selvfølgelig ik alle heste vokser så meget men med den rigtige fodring og ekstra vitaminer så kan man mange gange få dem til at vokse lidt mere..de kan godt gå lidt i stå..

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa :)
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 09:15

Og undskyld jeg ikke har fået svaret før nu. Vi har haft nogle ret hektiske dage.

- Først ja bunden er alt for tung(nogle steder), hende der ejer stedet vil også have alt sandet fjernet og have en rigtig ridebane bund snarest. Hendes "gamle" topheste er det ikke noget problem for, men hun kan ikke ride ret meget på de unge.

- De bliver jo hurtigt trætte, og de skal jo passes på de kære heste.

Det er Martin Mosgaards Cassiopaya, og hun har stået ved hans forældre ved Bejstrup.

- Hun har ikke skiftet ejer, Martin har bare sendt hende ud i lidt tilridning. - det var jo meningen at det skulle være hans egen fremtidige springhest, men med den bette højde bliver hun desværre ikke noget for ham.

- Det er Line Nørager der rider (lidt) :) på hende.

Ja hun ser egentlig lidt ranglet ud, min første tanke var at måske lidt ekstra på sidebenene kunne rette lidt op på det? :) Men det tror jeg faktisk også de er ved at arbejde på.. :)

Pyha det var langt.

Lige et mere af hende

Billede

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 10:54

ja min hest så også ret ranglet ud..han lignede ret meget jeres hest..

men det jeg gjorde da jeg fik ham hjem var at tjekke ham for alle slags orm med en larvedyrkning af gødningsprøve og en blodprøve for at se om han var frisk..

dyrlægen kunne se han havde haft en infektion men kunne ikke se hvad den skyldes..så han fik ormekur imod blodorm,bændelorm og andre almindelige orm..

der foruden giver jeg ham lidt lucerne,hestespark og iblandet blue hors feed support (ca 30 ml 1 gang dagligt) og elektrolytter efter hver ridetur..

han får desuden det foder rideskolen har med i deres opstaldningspris(hippolyt naturmusli)..samt hø og går på græs mange timer dagligt..

hans diet består for størstedelen af hø og græs iblandet lidt foder..det trives han utrolig godt på og er nu vokset ret vildt..han står dog nu på sommergræs hvor han kun lever af græsset men når han kommer hjem til mig igen om ca 14 dage skal han have hans ekstrafoder igen...

så håber jeg han ender ud med at blive 166cm..det er altid godt med de unge at give dem noget tilskud i form af en vitaminblanding så deres knogler osv bliver støttet under væksten..

mangelfuld fodring,ormeangreb og mere kan få væksten til at gå i stå..selvfølgelig er det forskelligt hvad højde hestene bliver men fodringen er en vigtig del af dem..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider