Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sadelkåring i Ikast
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 21:57

Hej :)

Ja så nærmer tiden sig jo for august sadelkåringerne. Så er jo lidt nysgerrige for min "konkurrenter" - Har i ikke lyst til at vise jeres afkom der kommer til Ikast.

Jeg har en 3 års som stiller i Ikast - min første "rigtige" afkom, så er jo vildt spændt på hvordan det kommer til at gå. Hendes mor, mormor og mormormor er alle forregisterhopper - så nu gælder det.

Kalhave's Miss Noir er efter De Noir / Weltjunge / Andiamo.

Billeder er efter at hun har været tilbage i ridning i 1½ uge (i foråret var hun lige derhenne i en måned for at blive redet til)

Billede

Billede

Første gang over cavaletti :)
Billede

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd

Pøj pøj..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 22:32

God ide Anette! Hun ser rigtig fin ud- jeg kan godt forstå du glæder dig! Mit første afkom - fidelity - skal også afsted og jeg glæder mig helt vildt... (men hun skal så til vilhelmsborg).

Held og lykke med kåringen.. Glæder mig til at høre, hvordan det går.. :)

Nu med nyt brugernavn - opkaldt efter min skønne Highlight

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2012 09:45

Jeg kommer til Ikast med Krones Dicte, hvis altså damen lige ville holde op med at vokse ;-)

Har ikke lige billeder af hende på denne computer, men hvis du gerne vil se hende oprettede jeg en tråd med et par billeder af hende på opslag og billeder for et par uger siden, den hed vist "3-års hoppe efter Stedinger".

Vi ses derovre ;-)

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

Ikke Ikast
Forfatter: 
Dato:  10-08-2012 10:52

i år, har valgt Hjallerup synes det er nemmer at køre der til.

Det er min 3 års eft. "Uno" Don Diego jeg skal have med.

Har ikke lige nogle nyere billeder lagt ind, der er vidst føl billeder på min præs.

Stald

Vestervang

Sælges:

DSP vallak rød f. 2009, bliver stor 1'er pony. F:Prince Perfect M:Gabbi, B-pony i spring.

DV hoppe rød f. 2009, bliver ca. 170 cm. F:Uno Don Diego M:Micha Khan MF:Michellino

0
0
Svar på denne tråd

Mini Mirl
Forfatter: 
Dato:  11-08-2012 09:29

Highlight - Tusind tak :) Håber også at dommerne syntes det :)

Reni - så lige at du havde sat Dicte til salg på ridehesten - hun ser da rigtig fin ud :) Så jeg kan kun sige at bare rolig :) jeg skal nok gå bagved ;)

Jeg syntes jo at det er ganske spændende at skulle have afkom afsted - har man luret rigtigt hjemmefra DS/DH mm eller er man langt fra af have anskuet dem rigtigt. Det er også altid lidt spændende at se hvordan de placere sig i forhold til de andre.

Held og lykke til jer alle - vi skal vel også høre efter kåringen hvordan det er gået?

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ikast...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 15:09

Hvordan gik det så med jer der var afsted til sadlekåring i Ikast??

Har læst at Poul Hove's Tirana blev bedste 3 års hoppe og udtaget til eliteskuet. Samt en Svalegaard hoppe.

-Hvordan er det gået jer andre???

Stald

Vestervang

Sælges:

DSP vallak rød f. 2009, bliver stor 1'er pony. F:Prince Perfect M:Gabbi, B-pony i spring.

DV hoppe rød f. 2009, bliver ca. 170 cm. F:Uno Don Diego M:Micha Khan MF:Michellino

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 15:37

Vi var også afsted til hoppekåring i ikast igår og Donna Welt L. efter Schufro/Weltmeyer blev kåret i RDH med bla 8,5 i trav og ridelighed.

Vi er godt tilfreds da hun er i vækst og er vokset fra 168,5 til 171 cm siden hun kom i ridning 1. juli og er ca 5 cm for høj i numsen.

Billede

Billede

Billede

Berit

Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 16:34

Det var desværre ikke lige vores dag igår. Det startede ellers fint med en måling på 165 cm, gode karakterer på fast bund (bl.a. 8 for hoved/hals), men så kom selve rideprøven og Dicte var ret nervøs. Især de der flagrende rød/hvide plastbånd skræmte hende, og så fik hun bidt sig i tungen og min rytter red jo så ud med hende. Jeg havde ikke lige set hun havde bidt sig, så jeg måtte jo lige ile og i stalden og se hvad der var galt, og der var jo så en god forklaring på at hun red ud.

Poul Graugaard var så sød at tilbyde at færdiggøre hende med hendes kåring, så vi endte med en eksteriørkåring med gode karakterer, og fik også 8 i trav. Han anbefalede at stille hende til omkåring næste år fordi hun tydeligt er i vækst, og det gør jeg uden tvivl. Han sagde hun absolut er DH-kandidat, og det var jo rart at høre.

Hendes beskrivelse lød; Feminin, udtryksfuld, knap højtstillet hoppe med rummelig og smidig trav.

Billede

Billede

Billede

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

sadelkåring
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 18:41

Reni: Dejligt at høre slutningen ( Det var mig der sad på bænken med min golden retriever).

Vil bare lige sige, at jeg synes din Dicte er super fin. Helt klart en DH hoppe, hvis hun fortsætter en positiv udvikling. Og så synes jeg hun er bedre gående end du siger. Men sådan er vi jo ofte os jyder, hellere underdrive end overdrive. Det var bare ikke lige hendes dag i går. Respekt for rytteren, at hun trak hende, når hun følte hesten ikke var sig selv.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Kæmpe milepæl
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 18:59

Ja jeg var jo også afsted med min hoppe - Kalhave's Miss Noir e. De Noir / Weltjunge. For mig var det jo i særdeleshed nervepirrende idet jeg ved de tidligere kåringer altid har gået bagerst da mine hopper har manglet afstamning og derfor kun er kåret i forregister - så hende her kunne gå "all the way" hvis kvaliteten var til det.

Ja jeg må jo indrømme at jeg har særdeles svært ved at få mine hænder ned igen :) Hun blev målt til 1.67 cm.

Opnåede kåring i RDH - blev oprangeret som nr. 5 i et særdeles stærkt hold med 15 RDH hopper og 5 RDS.

Hun leverede en rigtig flot rideprøve med 778 p. :) bl.a. 8 i ridelighed og kapacitet.

Reni: Rigtig dejlig hoppe - hun skal nok blive til noget ;)

Billede

Billede

Billede

Billede

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 19:06

Med de mange fine resultater og held og lykke fremover! Det er altid spændende når de unge dyr skal vise hvad de kan, men som i Stutteri Krones tilfælde er det ikke altid lige nemt at få det hele til at klappe på datoen! Håber vi ser hende igen næste år.

Mange hilsner fra Maria

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 09:31

Ja vi var også en tur i Ikast, og jeg fik da også en RDH hoppe med hjem derfra

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 09:48

Anette, Berit og Tina - stort tillykke med jeres dejlige hopper :-)

Britt; Tak skal du have, jeg er også så frygtelig glad for hende. Det var bare ikke lige hendes dag, og sådan går det jo nogen gange. Hyggeligt at sludre med dig, og flot med din nabos fine hest, hende kunne jeg rigtig godt lide og glæder mig til at se hende til eliteskuet.

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

syntes efterhånden
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 12:36

Hej

Syntes efterhånden alle hopper er DH hopper, er de blevet mere large når de bedømmer?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 12:49

Det tror jeg bestemt ikke Merete. Der gik masser af DS og RDS hopper hjem fra Ikast også.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Finanskrise..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 13:01

Tillykke med resultaterne :)

Dejlig hest hende Miss Noir! :)

Som svar på spørgsmålet om de er mere large i deres bedømmelser, tænker jeg lidt finanskrisen igen.. Min tanke er, om det måske er for dyrt for folk at få heste i ridning og stille dem, så det er kun de ''bedste'' (dem man selv tror på) der bliver stillet? Bare en tanke..

0
0
Svar på denne tråd

tja man er
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 13:09

Hej

Ja som rytter tænker man jo nok at man ikke vil ofre de penge det koster at kåre, har 2 DV hopper i stalden som ikke er kåret og de bliver det heller ikke bare lige, den enes mor er heller ikke kåret pga. den er ridehest og dem der har den er slet ikke fans af DV tværtimod, begge hopper har ellers kårede led tilbage til 1936 og 1945, så det er ikke det, men det er en hamper pris de tager for at kåre.

Men flotte heste der er vist billeder af, men syntes godt nok der er mange DH hopper nu til dags, det er ligesom det med alle de elite hingste der er, der er snart en mængde betegnelse

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tror bestemt også
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 13:55

at det har noget at gøre med finanskrise og at det er dyrt at stille sine hopper, ihvertfald hvis det skal gøres seriøst. Endvidere er man måske også blevet bedre til at framelde sin hoppe, hvis man kan se, at den ikke er god nok. MC fortalte at der var mange frameldinger i fredags, hvor han var testrytter. Og det er jo egentlig et sundhedstegn, hvis avlere/ejere er blevet mere kritiske overfor, hvad de smider penge i.

;-) Bianca

Ejer og avler af guldmedaljehoppen Holballes Deeba :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 16:25

Jeg ser det som et tegn på at hestene er blevet bedre og det kan vi nok takke krisen for. De dårligste hopper bliver ikke avlet på og de dårligste unghopper bliver ikke fremstillet da det ikke kan betale sig.

Der var mange virkelig gode hopper i Ikast og det var da en ren fornøjelse og se. Det er nok også grunde til at så mange blev fremvist proff. hvilket jeg syntes er dejlig så kommer det bedste frem og hopperne får de karakter som de fortjener.

Der var da også nogle få som fald helt igennem men syntes gennerelt det er ved de sene eksteriør kåringer at revl og krat kommer på banen og ikke til sadelkåringerne.

Kriteriet for en DH er vel det samme som for 10 år siden..

Berit

0
0
Svar på denne tråd

der er bare det
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 18:02

Hej

Der er bare det at det der tæller for mig er mere hvad resultater på konkurrencebanerne der ligger bag linien end den er kåret, for eks. den ene DV jeg har i stalden som ikke er kåret, moderen er heller ikke, men der er flere A og B heste i linien og det er mere værd for mig end den er kåret og tror det bliver mere nu her finans krisen er der, heste der kan fremvise gode rideheste i hoppelinien er meget værd når de skal sælges.

Syntes dog det er fint der kåres og nogen har det som interesse, det er sjovt at gøre dem fine, men skal jeg købe en ridehest så er det slet ikke kåringsgrad der tæller for mig, men kvaliteten som ridedyr, syntes ikke at ridekåringen kan bruges til ret meget i den henretning.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 18:31

Bianca1: kan da ikke forstå du ikke kan se at en rideprøve hvor gangarter, ridelighed og kapacitet vurderes, ikke har noget at gøre med og man står med en hest som kan fungere som ridehest eller ej ??

Er da helt enig i at en DS eller DH eller slet ingen DV intet har at sige om det bliver en god ridehest eller ej med rideprøven af de 3 års hopper er da netop den første smagsprøve på om det er et ridedyr af en vis kvallitet eller ej man står med.

Berit

0
0
Svar på denne tråd

:):):)
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 21:16

Mette Pedersen: Tusind tak :) Er også vældig glad for hende - hun nyder nu en særdeles velfortjent pause med masser af græs :D

Man må absolut sige at der var en flot og høj kvalitet af hopper dernede. Jeg vil heller ikke sige at det er fordi de er gået på kompromis med deres kriterier. Men er da også ret overbevist om at finanskrisen har lidt at sige og det er jo en ekstra omkostning som hopperne helst skal bære hvis de skal sælges.

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 11:33

Jeg har det som Bianca1 , at jeg hellere vil have sportsresultater end jeg vil have "gode" kåringer. Begge dele er selvfølgelig rigtig godt.

Mange elitehopper er blevet det på de har haft mange døtre der er gået i RDH og intet andet.

Jeg mener kåringer er øjebliksbilleder af 3 års hopper.

Jeg finder meget mærkelig at en 3 års hoppe med en særdeles god trav altid for gode ridelighedskarakter jeg kan ikke se sammenhængen mellem gangarter og ridelighed. Bare et eksempel.

Jeg har svært ved at forstå at der skal fremmed rytter på. Da det er kollegaer til alle dem der har deres hopper i proffesionel ridning. Det vil sige de skal dømme deres kollegaer og tit venners præstation. Eller konkurrenter.

man ved aldrig hvordan ens 3 års hoppe vil vise sig første gang de er i byen, nogle bliver frygtelig nervøse, andre psykisk træt og nogle bliver fysiske trætte. Det går ud over kåringsresultatet men det siger da intet om hestens evner hverken som avlsdyr eller sportshest. Herregud de 3 år.

Mange GP heste har først vist deres værd når de er 10 12 14 år.

Tillykke med de flotte resultater. Reni : jeg synes det er en dejlig hoppe du har.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider