Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

SÅ er der mælk..........!!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:13
Hej alle sammen!

Jeg er jo totalt førstegangsejer af en ifolet hoppe og derfor har jeg lige et par spørgsmål :-D
Min hoppe viser for første gang i dag, at hun har fået mælk i "mælkevognen". Jeg kunne få det til at stå ud i en klar stråle. Hun er sat til her omkring d. 20/6-04. Er det et tegn på at det snart skal være?
Jeg synes jeg så en lille dråbe mælk hænge, men der er ikke decideret vokspropper.

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

forbudt!!!!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:26
du må ikke prøve at presse mælk ud af hendes yver, det er en vigtig regel, da der kan komme infektioner....
0
0
Svar på denne tråd

Tak fordi du siger det!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:32
Det gør jeg selvfølgelig ikke igen, for det ville da være forfærdeligt. Tak fordi du siger det (y)
0
0
Svar på denne tråd

foling meget snart
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:46
Hej Sofie

Du kan regne med at din hoppe foler om et par dage.Sidste gang jeg havde en hoppe der skulle fole, kom det også mælk ud ca. 2 dage før selve folingen. Min hoppe var førstegangs-fødende og de dersens voksprobber kom samme dag som selve folingen.. Held og lykke og lad os høre mere når du har fået guldklumpen! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er virkelig spændt:-)
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:56
Nøjjj hvor jeg glæder mig!
Hendes mave har også ændret meget form, - hun er rent ud sagt MEGET pæreformet. Meget stor bagtil.
Jeg har lige været ude ved hende igen og jeg kan se nogle meget små hvide dimser på hendes patter.

Der er ved ikke nogle der ligger inde med et billede af vokspropper?

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

der har været
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 20:58
en tråd med billeder, så det er bare med at gå i gang med at lede ;)

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

Stübben kombi sadel sælges. tjek min præs. for information.
0
0
Svar på denne tråd

Billeder af Vokspropper
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 21:19
Her er der et billede

0
0
Svar på denne tråd

Tak for billedet!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 21:27
Tusind tak for billedet. Det er lige netop disse små hvide propper jeg kan se på hende! De er lidt mindre, men de er der!

Jeg kan vist godt sætte vækkeuret et par gange i nat for en sikkerhedsskyld :-D

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

hej sofie
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 21:42

Du skal nok regne med at der kommer føl iløbet af de næste døgn.

Du kan dog selv lave et lille tjek af hoppen.
Med to fingre åbner du forsigtigt i kanten af skede åbningen og ser efter om hoppen er fin lyserød eller om der er kommet blodsprængninger/ mørkere farve i åbningen. Blodsprængninger eller en mørkere lød er sikre tegn på at folingen er meget nær.

held og lykke.

Men husk nu ikke at blive forskrækket når hoppen begynder at fole. du må endelig ikke begynde at rive og trække i føllet med det samme du kan se forben. Prøv at lade hoppen få tid til at fole i ro og mag med dig som tilskuer.
Hoppen har bedst af ro og fred, for så går det som regel meget nemmere.

imc
med ærlighed når man længst
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider