|
|
| dobbel begavet? |
|
|
hvilke hingste har vi i danmark såvel som i udlandet som er dobbelbegavet og som er god til at give begge egenskaber videre. her tænker jeg på spring og dressur. dem jeg selv kender til er crelido og churchill.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilføjelse |
|
|
Her vil Tailormade Lancelot også kunne passe ind Eller Come Back II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbelbegavet |
|
|
når ja de to hingste havde jeg da lige glemt... flot jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er da |
|
|
Hej Der er jo også lige Come Back II`s staldkammerat Lobster, han laver også begge dele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elitehingstene |
|
|
Willemoes og Solos Landtinus var nogen af de første der faldt mig ind  Mvh Sandra Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der må da |
|
|
være flere. willmose er her jo desværre ikke mere. mange af dem er jo "gamle" hingste er der ikke flere "nye"????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der bliver |
|
|
Længere imellem dem ( desværre) med dvs opdeling i spring eller dressur Boney M er også et bud, og både D'lor og fletcher sprang fint til hann kåringen
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dobbelt begavet |
|
|
Jeg mener ikke man kan, eller skal kalde nogen af de yngre hingste for dobbelt begavet, og slet ikke dem ud af dressurafstamning. En ting er de selv sprang godt til en kåring, men når der ikke er springblod i dem, så vil de ret sikkert ikke avle specielt gode springheste. Man kan snakke om velgående og velfungerende springhingste, som kan ud over springegenskaber, videre give gode gangarter. Kan man så evt. finde en springhingst ud af en stærk springstamme, hvor der evt. også er dressur resultater i stammen, jamen så vil jeg mene man er endnu mere sikker. En hingste som Cajus, laver f.eks. tit ret velgående heste, så der kan man sagtens se flere dressur heste efter ham. Ellers vil jeg sige springblod der indeholder Landgraf og Caletto I eller II, der har man en rimelig god chance for de er velgående. Annette
Kvalitets avl af springheste Se flere salgsheste på hjemmesiden 12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest Ung top springhoppe søger rytter til efteråret www.stutteritaldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi annette |
|
|
det var lige det jeg skulle til at skrive . altså om der så er nogle springhingste der er godt gående. og som giver det videre. !!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville nok nævne en hingst som Quattro B i det selskab i alt fald. Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sols landtinus er jo |
|
|
super både i spring og dressur og ligeså hans afkom og det samme gælder crelido. det ville være mine bud da de jo os har vidst de avler dobbeltbegavet afkom mvh steph
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hihi steph |
|
|
hvis du læste tråden så er begge hingste du nævner skrevet længere oppe..  hvad med hingsten balou du route, ham har jeg da set to velgående og godt springende afkom efter.?? er der flere???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg læste tråden Jane |
|
|
Men nogle skrev bare hingste som jo ik har lavet særlig mange afkom endnu så derfor kan man jo ik ligefrem kaldt dem dobbelt begavet når de ik har vist at en stor del af deres afkom klare sig i begge disipliner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springere med gang |
|
|
Anne Troensegaards nye unghest Quite Nice har klaret sig fint i DSA dressur - og var udtaget som springhest til kåring - han er efter Quite Easy. Jeg har netop erhvervet lille-halvbroderen, som er efter den tidligere danskejede springhingst Clever (den er vist solgt til Tyskland) - den er også dobbelbegavet (unghesten). Jeg ved ikke med Quite Easy, men Clever skulle være udstyret med udmærkede gangarter. Begge har på morsiden Come Back - og den er vel også dobbeltbegavet - så måske det kan være svært at sige, præcis hvor i afstamningen, det dobbelte kommer fra? / Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Electric kunne også være et bud... Flere af hans afkom springer rigtig godt. Han går vist spring i Norge nu, men blev da lanceret primært som dressurhest herhjemme.
Med venlig hilsen Sanne ...............................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stalypso |
| Forfatter:  |
Lena 2 |
| Dato:  |
20-07-2012 21:34 |
|
Stalypso e. Stakkato-Calypso II, ger en mycket god typ och förbättrar gångarterna avsevärt. Det ligger dressyrblod på hans möderne som slår igenom. Han finns i Tyskland på stuteri Sprehe www.gestuet-sprehe.de/deckhengste/ stalypso/ Jag har använt honom till mitt sto två gånger, och jag är väldigt nöjd med resultatet. Nu mina avkommor födda 2010 och 2012, så jag har inte sett dem hoppa så mycket ännu, men hans enda avkomma i Falsterbo vann femårschampionatet i hoppning i år. Han har också flera godkända söner som jag sett löshoppa och röra sig på film, och de är riktigt fina. Sedan lämnar han även ett mycket gott temperament, vakna och lyhörda men ändå coola hästar. Stoet ska ej vara för litet då han kan lämna en del mindre avkommor. Hos mina avkommor går mödernet igen, så de blir ändå runt 170 cm, men inte så grova som mor. En bild på årets avkomma hingst f.17/4 e. Stalypso-Turban Rose-Midas-Steinpilz xx Helsystern, sto f. 2010 Mamma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dobbelt begavede ... |
|
|
Ja jeg synes ja at Sandro-blod burde været dobbelt begavet .. Sandro Hits FF Sandro var en top springhingst. At Sandro Song og Sandro Hit er blevet dressurbetonede er jo fint .. Men se Sandro Boy etc. der er mange springhingste med Sandro på i. Jeg har pt. selv en knabstrupperhingst efter Sandro Hit, som har sprunget med rytter to gange og den er fuldstændig cool omkring det og sprang i dag - nummer to gange 70 cm ..
Mette Stelmach med de skønne pletter Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 RIP Quinar's Lovespot 22.04.00 - 30.05.11 *** Mine Engle ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
carano har da lavet flere gode dressur og med eet fornuftigt sind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wilkens |
|
|
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning Grandeur (f.28/4-1983 d.18/1-2011)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej jeg havde |
|
|
da også helt glemt Ragazzo. han er bare en lækker hingst i mine øje. gad vide om han stadig står til avlsbenyttelse... nå men lige en opdatering. crelido churchill t. lancelot come back lobster solos landtinus quattro b cape town s quite easy clever stalypso carano wilkens ragazzo. det er da også nogle stykker er der flere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu ved jeg godt at det er en unghingst som faktisk ikke har leveret afkom endnu. Men Tailormade L'Etoile Z er jo faktisk ren springafstamning med L'ARC DE TRIOMPHE Z / QUATRO B. Men det forventes at han bliver uddannet dressurmæssigt ligesom Lancelot. Jeg syntes da også at det er lidt en skam at glemme afdøde Andiamo - han fåes jo stadigvæk på frost. Han har da også bevist at være dobbeltbegavet må man sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hingst |
|
|
tja schwadroneur er også god.. min nu afdøde dressurhoppe var super til at hoppe fandt jeg ud af og det til trods for da hun kom igang med at hoppe med en jeg havde til at ride hende da jeg ik tør springe, sprang på hende da hun var on and of syg(hun blev redet da dyrlægen sagde det var bedst for hende at blive holdt igang og det ik var benene den var galt med) hun kom til at hoppe med rytter på 3 mdr 110 og 120 uden rytter..så den kunne flytte benene.. hun elskede det.hun var efter kvadroneur med schwadroneur som farfar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Willemoes |
|
|
Der er frostsæd efter Willemoes, bl.a hos Højelse Hesteklinik, men kontakt først Sydagergaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
ham L`Etoile Z er da en smart sag. nå men dejlige Ragazzo virker ikke i avlen mere da han ikke længere er fertil. desværre. skrev til ejer. jeg står ikke og skal bruge noget sæd eller lign syntes bare du kunne være spændende at finde ud af hvor mange hingste vi har i systemet der hovedsagelig har springafstamning men som også kan bevæge sig godt og som også evt avler det videre. jeg har et ønske når pengene er til det igen af lave et afkom efter en god springhingst med gode gangearter. men hvor mange år der går før det bliver opfyldt kan jeg ikke svare på. nu fik jeg mit skønne drømme dressur føl i år så kan jeg godt holde ud og vente lidt... håber jeg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|