Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

tynd mave.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 20:58

hej HNér

jeg stå jo i den "dejlige" situtation at min føllepige kom tilskade her for små 3 uger siden, hun har derfor fået smertestillende og noget mod mavesår i 14 dage for endelig at få en forbedring i hendes ben. men de sidste par dage af hvor hun fik smertestillende begyndte hun at få tynd mave.

jeg regnede stærkt med at det ville aftage når hun ikke fik mere smertestillende og så det mod mavesår.

men tvært imod så er det bare blevet meget værre.

jeg fik igår af dyrlægen noget der hedder pro-kolin+

som hun skal have det sidste af her til aften.

men min problematik er bare at jeg ikke kan se nogle effekt. det står ud af hende selv når hun bare prutter, og hun klør halen godt på grund af alt det indtørret @!#$.

hun fik ormekur her midt juni og bliver vasket bagetil hver aften.hun er frisk og glad, dog syntes jeg hun har tabt sig lidt.

jeg snakker selvfølgelig med min dyrlæge igen på mandag, medmindre det går helt a helveds til her i weekenden.

men hvad har i af erfaringer med tynd mave og hvad virker bedst på de små´s maver?

hun går iøvrigt på døgngræs, og for vitamin/mineral blanding sammen med noget lucerne hver aften.

håber i kan hjælpe.

lige et billed af min safir pige.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

zoo lac
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 21:20

Stakkels lille pige. Håber da hun blive "fit" igen.

Har selv et 3 mdrs føl, så en kort overgang havde lidt tynd mave og der hjalp at gi ham 'Zoo Lac' det er en pasta, som lige kan måles ud på en finger og gives i munden. Det kan købes på apoteket i håndkøb. Det kan gives et par gange om dagen, til den ønskede effekt.

Håber du finder et middel, som kan gi hende normal mave igen.

Sælges: Hingsteføl efter Olymbrio/Soprano-sandro Hit/Donnerhall.

0
0
Svar på denne tråd

diarre
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 08:42

mit ene føl fik kraftig diarre i forbindelse med følbrunsten og det er ikke stoppet endnu, det er aftagetednu tro div behandlinger.

Føllet trives og vi er blevet enige om at se det på frem til fravænning, jeg har så også erfaret at når de går på denene fold herhjemme så stopper det, men kommer så igen ved foldskifte til en af de andre folde.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

tyndmave
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 18:18

puha det der tynd mave er da til at blive idiot over.

troede lige at det havde hjulpet da jeg lørdag formiddag næsten ikke kunne se nogle beskidt røv, men lang næse til mig for om aften var bagende da tydelig beskidt igen.

så tager lige en snak med doktor dyr igen i morgen... så træls.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 23:49

DA mit føl havde diarre... da brugte jeg også Pro-kolin - der er lavet specielt til heste og føl - men med samme udgangspunkt som Zoo-lac'en

Men der skulle 4 tuber til inden der blev hold på maven... tror desværre ikke at 1 tube er nok

Jeg vaskede bagenden med babyshampoo, for at undgå at han blev hudløs... og dyrlægen anbefalede at smørre med noget zinksalve - eller tjæresalve.. da det er med til at beskytte måsen og halens underside.

Håber du snart får ro til den lille skønhed

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2012 00:53

Prøv evt. Dihydrostreptomycin.vet - det er i tabletform, og 1 tbl. opløses i en engangssprøjte og indgives i munden.

Det har haft særdeles god virkning indenfor 1 - max 2 døgn, hvis vores føl har haft diarre.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

så er vi
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:05

gået over til noget der hedder probiotikum plus. som safir skal have i ti dage.

er der nogle der kender til dette produkt? det er brogaarden der produsere det.

jeg håber godt nok det her hjælper og så hun kan begynde at tage lidt på igen.

hendes mave er blevet lidt bedre men stadig tynd derfor at jeg skal starte op på det her.

jane

0
0
Svar på denne tråd

probiotikum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 20:09

Jeg har kun gode erfaringer med probiotikum, synes det virker godt. men der plejer lige at gå et par dage inden virkning. Virker både på stoppet maven og tynd mave.

Sælges: Hingsteføl efter Olymbrio/Soprano-sandro Hit/Donnerhall.

0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 11:55

helen det giver mig da lidt mere ro på.

jeg håber man kan se lidt bedring her i løbet af weekenden.

hun er heldigvis også begyndt at være mere frisk og løbe rundt og lave badut spring, så det ser jeg også som et positivt tegn.

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet alt....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 12:29

Blue Hors Absorber gel!! Dyrt men virker når alt andet er forsøgt.

Jeg har givet føl 1/3 tube 2 gange første dag og herefter 1/3 tube de næste dage. Ialt 2 tuber.

0
0
Svar på denne tråd

kan anbefale A 38
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 21:33

Jeg får en del føl hvert år og har i mange år kun brugt A38, du kan sagten supplere det du giver i forvejen med A 38, jeg kender en der har et føl hvor maven først kom i orden da den fik A 38

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 22:05

Har snakket med en i dag hvis føl havde svært ved at optage hoppemælken og hvor maven først gik i orden efter fravænning.

Mit føl er 5 mdr, så den prøver vi at fravænne gradvist nu.

Men normalt plejer jeg også at have held med A38 ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 11:25

har frarådet mig at give A38 bla. fordi hun har været på smertestillende i 14 dage sammen med noget mod mavesår.

hun siger hun skal have opbygget sin tarmflora igen i hendes eget tempo.

ved godt at det hjælper på os mennesker, men vælger nu at lytte til min dyrlæge.

jeg ser ihvertilfald tiden an, og regner stærkt med at hvis det ikke bliver bedre, så begynder jeg også så småt at fravænne når hun bliver de 5 mdr.

men håber selvfølgelig det går iorden.

0
0
Svar på denne tråd

puha ja
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 11:32

så er dagene gået med hendes kur og havde jo inderliget håbet at det villle virke rigtig godt.

men det har kun virket delvis, nu ligner hendes hestepære kokasser så det er da blevet bedre, men der kommer stadig utrolig meget saft ud når hun prutter. det står simpelthen ud i en stråle.

jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

det gode er at hun stort set er sig selv igen og at hun har taget lidt på igen. så det ser jeg da som et stort plus.

jeg må lige gå i tænke boks...

jeg takker for jeres hjælp og rådgivning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider