Jeg ville nok sætte dem i fol så de ikke skal fole mens de stadig går på stald om natten hvis du ikke har mulighed for at de kan få hver deres boks i rimelig størrelse omkring foling. Har du mulighed for at lade dem være adskilt de første par dage på fold efter foling vil det også være en fordel, men ikke et must, især ikke hvis folden er stor nok.
Mht at lade dem gå sammen med deres føl, eller kun den ene har et føl, er der ingen problemer i, jeg har praktiseret begge dele flere gange, i år har jeg to med føl og én uden til at gå sammen. Hende uden føl er rigtig gode venner med føllene, og det samme oplevede jeg sidste år med en anden uden føl, der også var barnepige for føllet. Det ændrer ikke på hopperne sociale adfærd sammen om den ene eller begge har føl, når først føllet er blevet 2-3 uger.
Men jeg ville nok undgå at de skulle dele boks med føl, den ene vil altid være over den anden i rangorden, og det kommer mere til udtryk når der kommer føl, hvilket kan gå hen og gå ud over føllet.