Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Swan Lee - Hannoveraner Ringsted
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 07:07

Vi var til Schau i Hannoveranerforbundet med vores dejlige Swan Lee (Stevie Wonder - Heslegårds Rubin), hun var som føl til Schau i Vestbirk, hvor hun fik en ganske fornuftig beskrivelse. Hun er nu blevet 2 år, og vi syntes det kunne være sjovt at høre hvordan dommerne mente hun havde udviklet sig.

Billede

Billede

Billede

Ordene som dommer satte på hende var overvejende positive: fuldblodspræget, højtstillet, særdeles god type, smukt hoved, velformet hals, godt overlinie, gode forlemmer, god skridt mens traven manglede styrke. Dog kommenterede dommerne at hendes trav var væsentligt bedre da hun senere på dagen var inde i finaleringen.

Resultatet blev en 1a-præmiering som er det højeste hopper kan opnå indenfor Hannoveranerforbundet. Kun de aller-allerbedste 3-og 4-års kan opnå en udtagelse til deres eliteskue kaldet Herwart von der Decken-Schau.

Så vi var lidt stolte af vores "lille" pige.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 07:54

Hun er også bare super smuk og har en dejligt udtryk.

Det bliver spændende næste år

Tillykke igen.

Hilsen Anette

Vi har fået hoppeføl efter:

RDH Mosegårdens Roventa/Tailormade Attention 1. april 2012

RDH Keep Cool Dancer/Bøgegårdens Boney M 24. maj 2012

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 08:33

Dejligt, tillykke med hende, hun er sørme også smuk!

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

Sådan ;o)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 09:04

Tillykke, det var da kanon

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

smuksak
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 09:30

dejlig hest.

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Hun er også bare en..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 10:21

Smuk og elegant hoppe :) STORT tillykke med det fornemme resultat!!

www.stutteri-freden.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

som skrevet
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 12:11

i den anden tråd.. hun er bare rigtig fiiiin..

5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med hoppen
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 12:25

Hun ser rigtig, rigtig godt ud, kan godt forstå i er stolte af sådan en skønhed

Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:08

Det var flot, men fuldt fortjent. En rigtig dejlig hoppe

Ditte, Holtegården, Nysted

SÆLGES

Morfar Pablo:

Vallak '11 - Angrib Firfod

Hoppe '10 - Sir Donnerhall

Morfar Romanov:

Hingst '12 - Sieger Hit

Vallak '10 - Benetton Dream

Hoppe '09 - Quaterback

0
0
Svar på denne tråd

Stort stort
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:28

tillykke Hun er også rigtig smuk, så kan godt forstå I er glade for hende.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke igen
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:45

Bestemt også en rigtig dejlig model!

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd

Stevie Wonder datter
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 17:25

Tillykke med den fine bedømmelse. Hun ser rigtig godt ud, skal hun i avlen næste år?

Hanne

www. holstebrohundepension.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 09:29

Charlotte: jeg låner lige din tråd. Da jeg mener mine spørgsmål kan høre hjemme her. Håber det ok ellers må i sige til.

Jeg mener jo din er en smuk to års der ser ud som en plag, man kan tydelig se det er en unghest. En anden tråd viser en åring en smuk hest men efter min mening ligner det en færdig 3 års hest.

Skal plage ligne plage eller er det lige meget ?

Er begge dele rigtig ?

Ikke kritik af nogen af hestene , men for at høre hvad holdningen er i et avlerforum hvad erfaring man har omkring hvordan hesten kommer til at se ud som 4 års.

Da jeg var til 2 års skue så de udviklingsmæssig meget forskellige ud. For en gang skyld var den der gik fløj en rangelet plag.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 09:33

Stort tillykke. Hvor er hun da bare flot. Forstår godt i er stolte af hende.

Part søges.

Velgående 3års sælges. Tilridning påbegyndt.

Bolig på landet søges i Helsingør/omegnen. Evt. Hillerød. Med mulighed for leje af lille stald el. opstaldning.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 10:19

Hanne; spændende emne, og meget relevant "herinde" på HN tror jeg.

De fleste garvede avlere kan nok hurtigt blive enige om at en plag skal ligne en plag, med virkeligt lange ben, store åbne rammer, lidt ranglet og ikke for kraftig, og om den så er en smule uharmonisk i nogle vokseperioder gør knap så meget. Man skal med andre ord kunne se potentialet, men ikke det færdige produkt, for kan man se det færdige produkt bliver det færdige produkt ofte for kraftigt, kompakt og absolut ikke en storrammet, harmonisk HEST. Men når ryttere eller andre hestefolk kigger på en plag, så er det ofte dem der ser harmoniske og "færdige" ud de synes er flottest, men det er jo netop fordi de ikke er trænet i at se fremad som vi avlere gør.

Charlottes unghest er lige i øjet for en unghest synes jeg, den er storrammet, ædel, stadig ranglet og med et yndigt hovede. Det er absolut sådanne ungheste der bør stå forrest ved 2-års hopperne, og ikke de meget færdige og ofte også meget store individer (såsom min egen Abba, hun var jo for stor som 2-års og burde da ikke på baggrund af hendes størrelse være udtaget til eliteskue).

Jeg er ret tilfreds med min egen 1-års, helt perfekt havde det været hvis han lige havde 5 cm længere ben, selvom han jo er langbenet.

Billede

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 12:38

SMUK er hun Charlotte - stort tillykke!

Interessant spørgsmål Hanne! Mon ikke de er min Fiona du hentyder til

Jeg er absolut helt enig i, at en plag skal ligne en plag - og må gerne være lidt "ranglet" - men det er jo ikke noget man selv bestemmer, hvordan de vokser.

Selvfølgelig spiller fodringen ind, men jeg propper ikke mine med fuldfoder. De får alt det wrap de kan æde, så får de deres mineraler sammen med lidt krybbefoder og lucerne.

Både Fiona og Zander er ret færdige at se på - det har de altid været.

Jeg har en anden hoppe stående på samme alder - også født hos os - hun fodres helt som de andre to, hun har altid været en "lappedasker" og en pind - og ser meget mere plaget ud end mine to.

Måske vi skal tage den i en ny tråd - så vi ikke spolerer Charlottes? Spændende at høre de forskelliges input.

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

FORSK. BID SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 13:41

Tillykke med flotte resultat. Super smuk plag. Som flere er inde på ser hun ud, som en 2 års plag bør se ud, markeret, højstillet og ædel.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Charlotte
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 17:15

Meget fornem... Bliver spændende at følge hende de næste år

En kommentar til udseendet på plage.. Helt enig i at en plag ikke må være for tyk osv. Men her har vi jo også en plag hvor man tydeligt ser fuldblodspræget og derved naturligt vil ligne en plag som den helst skal se ud.

Hvordan mine plage ser ud, afhænger her af moderdyret da de fodres på samme måde!!

Tror bare at gener osv spiller en stor rolle her også...

2 års hoppe Tailormade Lancelot - Crelido sælges.

Hingsteføl Krack C. - Lauries Crusador sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Super smuk
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 00:26

Stort tillykke!det er virkelig en dejlig PLAG, du har fremvist. Hendes udtryk og højstillethed (er det et ord?) kan vi jo kun misunde!

Flot resulatat!

I forhold til "bitråden" (igen...er det et ord), mener jeg det er svært at forudse fremtiden. Nogle fortsætter den gode udvikling, mens andre skuffer. Min 2-års har altid set fornuftigt ud, dog til den lidt kraftige side, men altid meget harmonisk og "færdig". Om hun udvikler sig til at blive for kraftig, må vi se om et år eller to

Jeg er af den overbevisning at dommerne godt kan skelne mellem en PLAG med potentiale og en færdig plag som ikke kan leve op til den forventede udvikling.

Mange hilsner og tillykke fra Maria

0
0
Svar på denne tråd

stevie wonder.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 22:31

hej charlotte og tillykke med resultatet:)Må jeg sætte et billede ind af vores 2 års efter stevie wonder, nogen som kan sige lidt om ham:)

MVH Ulla

Søballegård Ridecenter tilbyder opstaldning

Hingsteføl efter Stewie wonder sælges.

Hoppeføl efter freezbee pari sælges.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 13:45

Hun er SÅ fin, og endnu smukkere i virkeligheden!

Endnu engang tak for din gode hjælp og den flotte modtagelse vi fik af hele forbundet i Ringsted..

Mvh.

Nadja Carlsen

"Ancora impareres"

Jeg vil hellere have et sind åbent af forundring, end et sind lukket af overbevisning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider